Rimac Nevera – domaći električni hiperautomobil vrhunskih performansi

Rimac Nevera – domaći električni hiperautomobil vrhunskih performansi

Rimac je predstavio i serijsku izvedbu koncepta C_Two i dao mu ime Nevera, a kao i ta snažna mediteranska oluja, ovaj model će proći tržištem hiperautomobila zahvaljujući snazi od 1.914 KS i ubrzanju do stotke za samo 1,85 sekundi!

S Matom Rimcem prođite virtualno kroz tvornicu Rimac
Istražujemo malo dublje Rimac C-Two i uspoređujemo ga s Teslom Roadster
Rimac će razbiti 30 komada C_Two u vrijednosti 60 milijuna dolara

Konačno je tu. Dugo smo ga čekali, ali smo ipak dočekali. Predstavljen je Rimac Nevera, novi električni hiperautomobil koji će biti napravljen u svega 150 primjeraka, a čiji se prvi primjerci očekuju već u drugoj polovici godine.

Oko dizajna ne treba trošiti puno riječi, jer je riječ o izuzetno privlačnom hiperautomobilu kojemu se vrata otvaraju prema gore, a kao pravi gospodin nosi kravatu na boku. Za dizajn je zadužen Adriano Mudri, a posebno treba istaknuti kako ni jedna komponenta, tipka ili gumb nije preuzet iz nekog drugog vozila, već je sve posebno razvijeno za Neveru.

A tu je i posebno razvijen pogon koji se sastoji od četiri elektromotora s permanentnim magnetima, a svaki od njih pokreće po jedan kotač. Ukupna snaga sustava je 1.914 KS i pritom se oslobađa ogromnih 2.360 Nm okretnog momenta.Prednji i stražnji kotači su povezani s motorima preko prijenosnika s jednom brzinom, a napravljeni su tako da odmah postignu maksimalni okretni moment, a postižu učinkovitost od 97 %! Za usporedbu, najučinkovitiji motori s unutarnjim izgaranjem nude učinkovitost do 40 %.

Nevera zato ima i vrhunske performanse, pa za ubrzanje od 0 do 100 km/h treba svega 1,85 sekundi, što puno brže od bolida Formule 1, kojima u prosjeku treba oko 2,5 sekundi, dok ubrzanje od 0 do 300 km/h traje svega 9,3 sekunde.

Potpuno novi All-Wheel Torque Vectoring 2 (R-AWTV 2) sustav zamjenjuje tradicionalne sustave elektroničke stabilnosti i kontrole proklizavanja kako bi dodatno ojačao prianjanje i ubrzanje. Sustav R-AWTV 2 u Neveri omogućuje beskonačno varijabilne dinamičke reakcije na stanje ceste i kolnika kalibriranjem okretnog momenta na svakom kotaču. R-AWTV 2 izračunava preciznu razinu okretnog momenta na svakom kotaču kako bi se postigla maksimalna stabilnost uz iznimnu okretnost. Prediktivan i brz, R-AWTV očitava cestu i obavlja preko 100 izračuna u sekundi kako bi prilagodio okretni moment i tako postigao željeni stil vožnje.

Tu je i posebna baterija koja je hlađena tekućinom i ima oblik slova H, a sastoji se od 6.960 ćelija i ima kapacitet od 120 kWh. Baterija je smještena nisko i u sredini poda automobila što doprinosi niskom težištu, te gotovo idealnu raspodjelu težine 48/52 posto sprijeda/straga. Uz maksimalno regenerativno kočenje od 300 kW, koje povećava doseg, a pružaju ga električni motori, značajnu zaustavnu snagu imaju 390 mm karbonsko-keramički kočnički diskovi Brembo CCMR na šesteroklipnim čeljustima. Nevera koristi električni servo upravljač koji radi po sistemu steer-by-wire, omogućavajući prilagodljive povratne informacije za vozača, ovisno o načinu vožnje. Pored toga, u načinu vožnje Driver Coach radi na način drive-by-wire, kako bi vozaču pokazao optimalne trkaće putanje i olakšao kontrolu nad vozilom.

Za Neveru je razvijen i revolucionarni karbonski monokok, a čine ga karbonski krov, integrirani baterijski sklop i stražnji karbonski podokvir, a koji u kombinaciji stvaraju najveću karbonsku konstrukciju u automobilskoj industriji. Sastoji se od 2.200 komada karbonskih vlakana i 222 aluminijska umetka, a teži manje od 200 kilograma.

S prostorom za dva putnika i njihovu prtljagu, kapacitet prtljažnika je 100 litara i nalazi se straga, Nevera je automobil napravljen za redovito korištenje. U kokpitu se nalaze tri TFT zaslona visoke rezolucije, a vozač sam bira koliko informacija želi vidjeti. Aluminijske tipke i prekidači – uključujući tri rotirajuća zaslona – pružaju jasan analogni osjećaj, kako bi korištenje vrhunske digitalne tehnologije bilo još zanimljivije. Iz kokpita vozač može pratiti sve performanse automobila potpunom i detaljnom telemetrijom u stvarnom vremenu, koja se može preuzeti na prijenosno računalo ili pametni telefon za kasnije pregledavanje.

Sustav Rimac M2M daje mnoštvo podataka u stvarnom vremenu kako proizvođaču, tako i vlasniku. Dok je vlasnik povezan s vozilom putem intuitivne mobilne aplikacije, proizvođač dobiva anonimizirane podatke o radu vozila. Koristeći mobilne aplikacije razvijene u tvrtki Rimac, vlasnici Nevere mogu uživo pratiti podatke poput GPS lokacije, brzine punjenja i stanja baterije, a istovremeno ih koristiti za analizu vožnje, mjernih podataka i pregled karte na Androidu i iOS-u.

Uz sve navedeno Rimac će ponuditi i nekoliko izdanja ovog modela kao što su Bespoke, Signature, GT ili Timeless, a kupci će u potpunosti moći personalizirati svoje vozilo. Naime, svaki budući vlasnik će biti pozvan u Hrvatsku kako bi dizajnirao i prilagodio automobil baš po svom ukusu. Već smo rekli kako će ih biti tek 150, u koliko će primjeraka Nevera biti napravljena, a za svaki primjerak će kupac trebati izdvojiti 2 milijuna eura.

KOMENTARI