Renault 5 Turbo slavi četrdeseti rođendan!

Renault 5 Turbo slavi četrdeseti rođendan!

Renaultu nisu bile dovoljne pobjede koje je zahvaljujući motorima s turbopunjačem ostvario u utrkama 24 sata Le Mansa i Formuli 1 krajem 70-ih, već se odlučio okušati i u reliju, a rezultat je Renault 5 Turbo!

Dvostruka pobjeda za Alfa Romeo na natjecanju ”Motor Klassik Awards”
TOP 10 budućih klasika
I Renault Fuego slavi svoj 40. rođendan

Nakon 400 konstruiranih i patentiranih modela Jeana Terramorsija i Yves Legala, na Pariškom salonu automobila 1978. godine predstavljen je prvi Renault 5 Turbo. Krasio je brojne naslovnice časopisa i novina radi svoje konstrukcije – motor je smješten straga u sredini, a tu su i široki kotači koje uokviruju još širi stražnji blatobrani.

Proizveden u Alpineovoj tvornici u Dieppeu (ukupno 4.857 primjeraka), ubrzo je pronašao ciljanu publiku – one koji su spremni nositi se s njegovih 160 KS pri 6400 o/min koje razvija 1,4-litreni četverocilindrični motor Cléon-Fonte, smješten straga u sredini. Garrettov T3 turbopunjač imao je maksimalan pritisak od 860 g/cm2.

Premda je ovaj model isprva bio opremljen aluminijskim vratima i krovom te novom dizajnerskom unutrašnjošću, od 1983. dostupan je u inačici Turbo 2 koja zadržava tehničke karakteristike, ali ne i dizajn svojeg prethodnika. Uređenje unutrašnjosti preuzeto je iz modela Renault 5 Alpine Turbo, a aluminijski dijelovi karoserije promijenjeni su kako bi se snizila cijena.

Za upravljačem ove legende prošli su mnogi vozači relija, a izdvajamo samo neke – Didier Auriol, Francois Chatriot, Dominique Meyer, Joaquim Moutinho, Bruno Saby, Carlos Sainz, Alain Serpaggi, Jean-Luc Thérier i mnogi drugi, a Jean Ragnotti proslavio ga je na reli utrkama diljem svijeta.

KOMENTARI