Predstavljena nova generacija modela BMW serije 1

Predstavljena nova generacija modela BMW serije 1

Upravo je predstavljena četvrta generacija BMW-a serije 1, koja čak djeluje kao veći redizajn, a u prodaju stiže u drugoj polovici godine.

Obnovljeni Hyundai Bayon dobio privlačniji izgled i više tehnologije
Moćnija Overtrail izvedba za Lexus NX
Blago dotjerivanje za Hyundai Tucson

Upravo je predstavljena četvrta generacija BMW serije 1, nakon što se treća generacija na tržištu nalazila tek pet godina, a na prvi pogled bi mogli reći kako je ipak riječ o tek većem redizajnu. No ipak nije tako. S 4361 mm duljine novi je model za 42 mm duži od starog, dok je visina povećana za 25 mm na 1459 mm. Širina od 1800 mm i međuosovinski razmak od 2670 mm su ostali isti.

Isti je ostao i prtljažni prostor koji ima obujam od 380 litara, odnosno 1200 litara s preklopljenim stražnjim naslonima, no ovaj podatak vrijedi za izvedbe 118d i M135 xDrive. Rado hibridnih izvedbi modela 120 i 120d, ove izvedbe dolaze s prtljažnikom od 300 litara, odnosno od 1135 litara s preklopljenim stražnjim sjedalima.

Što se motorizacije tiče, početna izvedba 120 dolazi s ukupnom snagom sustava od 125 kW/170 KS i 280 Nm okretnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 7,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 226 km/h. Izvedba 118d dolazi sa snagom od 110 kW/150 KS i 360 Nm okretnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 8,3 sekunde i 222 km/h maksimalne brzine.

Izvedba 120d oak dolazi s ukupnom snagom hibridnog sustava od 120 kW/160 KS i 400 Nm okretnog momenta, što je dovoljno za ubrzanje od 7,9 sekundi i 222 km/h maksimalne brzine. Top izvedba M135 xDrive (bijela na fotografijama) dolazi s 221 kW/300 KS snažnim turbo benzincem, koji nudi 400 Nm okretnog momenta, a nudi 250 km/h maksimalne brzine i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi.

Što se tiče dizajna, prednja svjetla su sada izduženija i tanja, a maska motora nije prevelika. Straga su svjetla gotovo identična, a branici su drugačiji. Serijski dolaze 17-inčni naplatci, a uz doplatu mogu biti u dijagonali od 18 i 19 inča. U ponudi je devet boja karoserije plus četiri individualne, a moguće je naručiti i dvobojnu karoseriju s crnim krovom.

Unutrašnjost je nova i donosi spojene digitalne instrumente u dijagonali od 10,25 inča te središnji multimedijski zaslon u dijagonali od 10,7 inča. U  središnjoj konzoli ne postoje nikakve tipke, već samo podešavanje otvora ventilacije, dok su glavni prekidači za grijanje stražnjeg stakla i slično prebačeni na središnji dio između vozača i suvozača. Klimatizacija se podešava putem zaslona.

Prodaja kreće u drugoj polovici godine, a BMW je već objavio i cijene u Njemačkoj, gdje nova jedinica starta od 37.900 eura. Na jesen će biti ponuđene još dvije izvedbe – 116 i 123 xDrive, a s time će i pasti cijena početne izvedbe na 32.900 eura.

KOMENTARI