Audi predstavlja svoj najveći SUV u novim izvedbama, pa je tako predstavljen nadograđeni Audi RS Q8, ali i nova izvedba RS Q8 Performance, koja donosi još više snage. Sprijeda je vidljiva nova maska sa saćastom strukturom u sjajnoj crnoj boji kod modela RS Q8, odnosno u mat sivoj boji kod modela RS Q8 Performance, dok su straga karakteristične dvije ispušne cijevi između kojih je postavljen difuzor.
Sada RS Q8 razvija snagu od 441 kW/600 KS i nudi 800 Nm okretnog momenta koji je dostupan između 2200 i 4500 okretaja, što mu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h. Naravno, ovisno koliko duboko zavučete ruku u džep, maksimalna brzina može biti i 280 km/h, ali i 305 km/h.
Nova izvedba RS Q8 Performance pak iz isto osmocilindričnog motora s twin turbom razvija snagu od 471 kW/640 KS i pritom nudi 850 Nm okretnog momenta, što omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi, dok je maksimalna brzina ista.
Obje izvedbe dolaze sa stalnim quattro pogonom na sve kotače, a mjenjač je automatski Tiptronic s 8 stupnjeva prijenosa, a sada se brzine mijenjaju još brže. Mehanički središnji diferencijal raspoređuje snagu sprijeda/straga u omjeru 40/60. Ako dođe do proklizavanja, do 70 % momenta se prenosi na prednju, odnosno do 85 % na stražnju osovinu. Tu je i adaptivni sportski zračni ovjes, a visina se može podešavati do 90 mm.
Osim toga, opcijski dinamički paket za RS Q8 daje maksimalnu brzinu od 305 km/h, ali donosi i elektromehaničku aktivnu stabilizaciju protiv prevrtanja, RS keramički kočioni sustav (serijski na RS Q8 Performance), kao i upravljanje na svim kotačima, gdje se stražnji kotači okreću do 1,5 stupnja u suprotnom smjeru. Tu su i nova Matrix LED prednja svjetla, a u ponudi su i nove boje – Sakhir zlatna, Ascari plava i Chili crvena. Izvana standardna izvedba dolazi s crnim detaljima prednjeg spojlera i ukrasima na prozoru, vanjskim retrovizorima i difuzoru, dok Performance izvedba dolazi s istim detaljima u mat sivoj boji. Tu su i novi 23-inčni aluminijski naplatci sa 6 Y krakova i gumama 295/35 R23, a dostupni su u nekoliko boja. Serijski obje izvedbe dolaze s 22-inčnim aluminijskim naplatcima s 10 krakova i gumama 295/40 R22.
Unutrašnjost je dostupna s crvenim, sivim ili plavim paketom, a potonji je rezerviran za Performance izvedbu. Tu su i kontrastni šavovi u crvenoj ili sivoj boji. Serijska su i perforirana sportska sjedala, a detalji dolaze u mat brušenom aluminiju, a uz doplatu Performance izvedba dolazi s crnim brušenim aluminijem.
Novi RS Q8 performance nagrađen je titulom najbržeg SUV-a na stazi Nordschleife u Nürburgringu, gdje je trkaći i razvojni vozač Frank Stippler završio stazu dugu 20,832 kilometra za 7:36,698 minuta. To je više od dvije sekunde brže od prethodnog najbržeg SUV vozila u klasi. Audi je već objavio i cijene oba modela u Njemačkoj, gdje Audi RS Q8 starta od 141.900 eura, dok Audi RS Q8 Performance starta od 155.700 eura.
KOMENTARI