Predstavljena je nova izvedba Audija RS Q8 Performance i nadograđeni RS Q8

Predstavljena je nova izvedba Audija RS Q8 Performance i nadograđeni RS Q8

Novi Audi RS Q8 Performance dolazi sa snagom od 471 kW/640 KS i 850 Nm okretnog momenta i trenutno je najsnažniji model koji stiže iz Audi Sporta.

Lipanj je bio odličan za Suzuki, Mitsubishi, Mini, Audi, Seat, Citroen
Predstavljena je četvrta generacija kompaktnog Audija A3 Sportback
Kompaktni SUV coupé: Audi Q3 Sportback

Audi predstavlja svoj najveći SUV u novim izvedbama, pa je tako predstavljen nadograđeni Audi RS Q8, ali i nova izvedba RS Q8 Performance, koja donosi još više snage. Sprijeda je vidljiva nova maska sa saćastom strukturom u sjajnoj crnoj boji kod modela RS Q8, odnosno u mat sivoj boji kod modela RS Q8 Performance, dok su straga karakteristične dvije ispušne cijevi između kojih je postavljen difuzor.

Sada RS Q8 razvija snagu od 441 kW/600 KS i nudi 800 Nm okretnog momenta koji je dostupan između 2200 i 4500 okretaja, što mu omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,8 sekundi i maksimalnu brzinu ograničenu na 250 km/h. Naravno, ovisno koliko duboko zavučete ruku u džep, maksimalna brzina može biti i 280 km/h, ali i 305 km/h.

Nova izvedba RS Q8 Performance pak iz isto osmocilindričnog motora s twin turbom razvija snagu od 471 kW/640 KS i pritom nudi 850 Nm okretnog momenta, što omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi, dok je maksimalna brzina ista.

Obje izvedbe dolaze sa stalnim quattro pogonom na sve kotače, a mjenjač je automatski Tiptronic s 8 stupnjeva prijenosa, a sada se brzine mijenjaju još brže. Mehanički središnji diferencijal raspoređuje snagu sprijeda/straga u omjeru 40/60. Ako dođe do proklizavanja, do 70 % momenta se prenosi na prednju, odnosno do 85 % na stražnju osovinu. Tu je i adaptivni sportski zračni ovjes, a visina se može podešavati do 90 mm.

Osim toga, opcijski dinamički paket za RS Q8 daje maksimalnu brzinu od 305 km/h, ali donosi i elektromehaničku aktivnu stabilizaciju protiv prevrtanja, RS keramički kočioni sustav (serijski na RS Q8 Performance), kao i upravljanje na svim kotačima, gdje se stražnji kotači okreću do 1,5 stupnja u suprotnom smjeru. Tu su i nova Matrix LED prednja svjetla, a u ponudi su i nove boje – Sakhir zlatna, Ascari plava i Chili crvena. Izvana standardna izvedba dolazi s crnim detaljima prednjeg spojlera i ukrasima na prozoru, vanjskim retrovizorima i difuzoru, dok Performance izvedba dolazi s istim detaljima u mat sivoj boji. Tu su i novi 23-inčni aluminijski naplatci sa 6 Y krakova i gumama 295/35 R23, a dostupni su u nekoliko boja. Serijski obje izvedbe dolaze s 22-inčnim aluminijskim naplatcima s 10 krakova i gumama 295/40 R22.

Unutrašnjost je dostupna s crvenim, sivim ili plavim paketom, a potonji je rezerviran za Performance izvedbu. Tu su i kontrastni šavovi u crvenoj ili sivoj boji. Serijska su i perforirana sportska sjedala, a detalji dolaze u mat brušenom aluminiju, a uz doplatu Performance izvedba dolazi s crnim brušenim aluminijem.

Novi RS Q8 performance nagrađen je titulom najbržeg SUV-a na stazi Nordschleife u Nürburgringu, gdje je trkaći i razvojni vozač Frank Stippler završio stazu dugu 20,832 kilometra za 7:36,698 minuta. To je više od dvije sekunde brže od prethodnog najbržeg SUV vozila u klasi. Audi je već objavio i cijene oba modela u Njemačkoj, gdje Audi RS Q8 starta od 141.900 eura, dok Audi RS Q8 Performance starta od 155.700 eura.

KOMENTARI