Porsche oplakuje smrt Ferdinanda Piëcha

Porsche oplakuje smrt Ferdinanda Piëcha

Ferdinand Piëch, bivši član nadzornog odbora Porsche AG-a umro je u dobi od 82 godine

Karavan iz snova: Audi RS 6 Avant 2020
Pogledajte predivne predjele po kojima se vozi Audi e-tron
Novi Audi A6 Avant sa zakretanjem sva četiri kotača u vožnji

25. kolovoza 2019. prestalo je kucati velikog čovjeka.

„Vijest o njegovoj smrti za nas predstavlja vrlo tužan gubitak. Naše misli su s obitelji Ferdinanda Piëcha. Njegova ljubav prema automobilima i njegova stalna želja za napredovanjem nikada neće biti zaboravljeni. Piëch je bio automobilski čovjek skroz do kraja. Zahvaljujemo mu na strasti i hrabrosti kojom je Porsche doveo do izvanrednih inženjerskih dostignuća. Strateškim odlukama postavio je temelje uspješnom razvoju naše tvrtke.” izjavio je Oliver Blume, predsjednik Izvršnog odbora Porsche AG.

Ferdinand Porsche s Ferdinandom Alexanderom Porsche i Ferdinandom Piëchom (desno) cca 1949. godine

Bio je unuk Ferdinanda Porschea, što znači da mu je fascinacija automobilima tekla u krvi. Piëch je profesionalnu karijeru započeo 1. travnja 1963. u Stuttgart-Zuffenhausenu kao zaposlenik u odjelu za ispitivanje motora kod ujaka dr. ing. Ferryja Porschea. Nakon uspješnog dizajna hladnjaka za ulje za trkački automobil Porsche Type 904 i šest-cilindričnog trkaćeg motora od 180 KS, Piëch je 1966. postao šef ispitnog odjela.

Ferdinand Porsche s Ferdinandom Alexanderom Porsche i Ferdinandom Piëchom (desno) cca 1949. godine

Legendarni šest-cilindrični bokser motor Porschea 911 razvijen je pod njegovim vodstvom. U 1968. godini Piëch je postavljen za šefa razvoja, prije nego što je 1971. u Izvršnom odboru Porschea KG preuzeo odgovornost za tehnologiju i vanjska područja razvoja.

Ferdinand Piëch (desno) u društvu s Gerhardom Mitterom na svjetskoj premijeri Porschea 917 u Ženevi 1969. godine

Piëch je posebnu važnost pridavao profesionalizaciji Porscheovog trkaćeg odjela, koji je postigao bezbroj uspjeha u motosportu pod njegovim vodstvom. Trkački automobil 917 dizajnirao je 1969. godine, automobil koji se i dan-danas smatra jednim od najuspješnijih trkačkih automobila ikada.

Ferdinand Piëch (lijevo) pored Porsche Type 917 LH Coupé u Porscheovoj tvornici, 1969. godine

Prva ukupna pobjeda s modelom 917 bila je na Le Manu 1970. upravo pod njegovim vodstvom te je predstavljala početak nove ere za Porsche. Zbog transformacije Porschea KG u dioničku korporaciju i odluke da operativne položaje više ne bi trebali zauzimati članovi obitelji, napustio je tvrtku 1972. godine kao i svi drugi predstavnici obitelji. Ferdinand Piëch iste se godine pridružio Audiju.

Ferdinand Piëch (desno) i Vic Elford (lijevo) na Le Mans utrci 1969. godine

Kao član nadzornog odbora s Porscheom je ostao povezan od 1981. do 2015. godine. U 1984. Tehničko sveučilište u Beču dodijelilo mu je počasni doktorat za tehničke znanosti. Godine 1999. 132 automobilska novinara i stručnjak iz industrije iz 33 zemlje imenovali su ga “Car manager of the Century”.

Ostat će zapamćen i kao čelni čovjek VAG korporacije te po pridruživanju brandova Bentley, Bugatti i Lamborghini.

KOMENTARI