Volkswagen planira do 2030. godine prodavati čak 80 % novih električnih automobila na europskom tržištu, a upravo jedan od generatora te prodaje bi trebala biti ova gotovo 5 metara duga limuzina – ID.7. Neslužbeno je upravo ovaj model nasljednik već ugašene limuzinske izvedbe Passata, no da ne bi bilo zabune, Passat će uskoro biti predstavljen u novoj generaciji, ali samo kao karavan.
Iz Volkswagena kažu kako je ID.7 namijenjen za duga putovanja, a nudit će se u dvije izvedbe opreme i pogona – Pro i Pro S. ID.7 je prvi model baziran na MEB platformi koji će biti opremljen novim pogonom, a radi se o sustavu koji se sastoji od električnog motora koji daje maksimalnu snagu od 210 kW/286 KS, dvofaznog 1-stupanjskog mjenjača i pretvarača.
U ponudi će biti dvije baterije, pa će tako početni ID.7 Pro biti opremljen već poznatom baterijom kapaciteta 77 kWh, koja omogućuje punjenje snagom do 170 kW, dok će model ID.7 Pro S imati novu bateriju kapaciteta 86 kWh, podrškom punjenja do 200 kW, a prema njihovim internim testiranjima autonomija bi mogla biti i do 700 km. Doduše, to je vjerojatno u gradskoj vožnji, dok će na autocesti ipak biti puno manja. A ako je riječ o modelu za duga putovanja, onda je ova druga vrijednost puno važnija. Uostalom, to ćemo tek vidjeti, pošto će ta izvedba biti predstavljena kasnije.
ID.7 je kombi limuzina, ili kako je sada moderno reći – fastback limuzina, koja je duga 4961 mm, široka 1862 mm i visoka 1538 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2966 mm. To bi trebalo biti dovoljno za ugodan smještaj četiri odrasle osobe, a prtljažnik je vjerojatno obujma oko 500 litara, iako još nema službenog podatka.
Dizajnerski se ID.7 približio ostalim ID modelima, a najviše se ističe izduženijim LED svjetlima sprijeda, dok su straga LED svjetla rasprostranjena čitavom širinom. Novost je što je straga središnje područje LED trake bijelo, a mijenja se u crvenu boju kada su upaljena svjetla.
Unutrašnjost donosi novi izgled, pa se tako ispred vozača nalaze tanki pravokutni instrumenti (ID. Display), dok je glavni prikaz ostavljen za head-up zaslon s proširenom stvarnošću. ID. Display prikazuje zakonski propisane standardne informacije kao što su brzina i upozorenja. Daljnje informacije važne za vožnju projiciraju se praktički u vidnom polju vozača s pomoću head-up zaslona, a te se informacije po prvi put mogu prilagoditi preko višenamjenskog upravljača.
Uz prikaze kao što je brzina vozila, informacije projicirane u vidno polje vozača također uključuju oznake prometnih traka, podatke o udaljenosti i strelice za skretanje navigacijskog sustava. Prikazi statusa koji sadrže informacije kao što su trenutačna i najveća dopuštena brzina projiciraju se u neposrednoj blizini oko 3,5 metra ispred vozila. Nasuprot tome, sustav projicira prikaze koji su relevantni za vožnju, kao što su informacije o trenutačnom smjeru navigacijskog sustava, u daljini, dakle otprilike deset metara ispred vozila.
ID.7 donosi i novi 15-inčni središnji multimedijski zaslon nove generacije koji donosi novo grafičko sučelje i navigaciju izbornika, a prikaz je podijeljen na dvije trajno vidljive dodirne trake i početni zaslon. Gornja traka vodi do glavnog izbornika, dok je donja traka zadužena za klimatizaciju i sjedala. To znači da se i dalje klimatizacijom upravlja putem zaslona, a nisu poboljšani ni podizači prozora. Tako i ID.7 donosi tek dva prekidača na vozačevim vratima, a za upravljanje stražnjim prozorima treba pritisnuti dodatnu tipku. No ona je prilično osjetljiva, pa ćete je često slučajno dotaknuti i aktivirati stražnje umjesto prednjih prozora.
Sada se nudi još više funkcija kojima se može upravljati glasovno, a u opciji će se nuditi i Harman Kardon audio sustav s 14 zvučnika maksimalne snage 700 W. Sada su i sjedala klimatizirana, a sprijeda će biti dostupna i opcija masaže. Također, opcijski panoramski krov će imati mogućnost zatamnjivanja putem tipke ili glasa.
Novi Volkswagen ID.7 će se za europsko i američko tržište proizvoditi u Njemačkoj, točnije u tvornici u Emdenu. Prodaja kreće u drugoj polovici godine, a cijene će biti objavljene naknadno.
KOMENTARI