Predstavljen je novi hiperautomobil: McLaren W1

Predstavljen je novi hiperautomobil: McLaren W1

McLaren je predstavio potpuno novi hiperautomobil W1, pritom obilježavajući 50 godina od osvajanja prve konstruktorske F1 titule.

Lotus konceptom Theory 1 najavljuje u kojem smjeru se nastavlja razvijati
30 godina koncepta Opel Maxx
Izgleda da se vraća Smart dvosjed

Prošlo je 50 godina od kada je McLaren osvojio prvu F1 konstruktorsku titulu, a tim je povodom predstavljen potpuno novi hiperautomobil W1. Iako na prvu izgled djeluje poznato i podsjeća na ostale McLaren automobile, W1 je ipak jedinstven, a dolazi i s takozvanim gullwing vratima koja se otvaraju prema gore.

Pokreće ga novi 4,0-litreni V8 motor koji je uparen s elektromotorom, a ukupna snaga sustava iznosi 938 kW/1275 KS, a pritom je dostupno i 1340 Nm okretnog momenta. Kako je ukupna težina vozila tek 1399 kg, riječ je o izrazito brzom automobilu. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje tek 2,7 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 350 km/h. Ovdje bi trebalo spomenuti i 1,4 kWh samopunjivu bateriju koja omogućuje autonomiju od tek 2,6 km, što omogućuje tih izlazak iz garaže i dvorišta. Novi benzinski motor je pak razvijen od nule, a upotpunjen je E-Modulom koji se sastoji od već spomenute baterije, elektromotora i kontrolne jedinice. Sam benzinski motor razvija snagu od 683 kW/929 KS, dok elektromotor razvija snagu od 255 kW/346 KS. Sustav je uparen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a snaga se prenosi na stražnje kotače.

W1 ima monokok šasiju s fiksnim sjedalom, a moguće je podešavati udaljenost papučica i upravljača, a straga je ugrađen aktivni spojler koji se pomiče za čak 30 cm, a u natjecateljskom načinu rada sprijeda se W1 spušta za 38 mm, dok se stražnji dio spušta za 18 mm. A svakako treba napisati i kako W1 dolazi s vrhunskim kočnicama koje vozilo od brzine 100 km/h zaustavljaju za 28,9 metara!

Unutrašnjost donosi školjkasta sportska sjedala, 8-inčne digitalne instrumente i središnji multimedijski zaslon koji se bežično spaja s Apple CarPlay i Android Auto uređajima, a iza sjedala se nalazi i minijaturni prtljažni prostor obujam od 116 litara. Ukupno će biti proizvedeno 399 primjeraka, što ga čini manje ekskluzivnim od modela P1 koji je proizveden u 375 primjeraka, odnosno od modela F1 koji je proizveden u tek 106 primjeraka. No bez obzira na to, cijene startaju od 2,1 milijun USD.

KOMENTARI