Ram najavljuje povratak 5,7-litrenog HEMI V8 eTorque motora, a prvi model koji će ga dobiti je Ram 1500, a narudžbe za europske kupce počinju u srpnju ove godine, dok se isporuke prvih modela očekuju tijekom zime. No iako je prvotno bilo najavljeno ukidanje ovog pogonskog sklopa, na zahtjev kupaca Ram je odlučio vratiti dobro znani HEMI motor u ponudu. A najvažnije od svega je što će i europski kupci moći uživati u toj izvedbi.
5,7-litreni HEMI V8 eTorque motor razvija maksimalnu snagu od 290 kW/395 KS i pritom nudi 555 Nm okretnog momenta, uz prosječnu potrošnju od 16 litara i CO2 vrijednosti od 362 g/km. A ta snaga je dovoljna za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 sekundi. Hibridni sustav eTorque zamjenjuje tradicionalni alternator ugrađen u motor motor-generatorom s remenskim pogonom. Motor-generator radi s baterijskim paketom od 48 volti kako bi osigurao brzo i besprijekorno pokretanje/zaustavljanje motora, dodavanje okretnog momenta radilici motora u određenim situacijama vožnje i regeneraciju energije kočenja, što poboljšava odziv i učinkovitost. Sustav omogućuje do 176 Nm okretnog momenta dostupnog pri početnom dodavanju gasa.
Značajke za poboljšanje performansi uključuju varijabilno vrijeme otvaranja ventila, tehnologiju uštede goriva (deaktivacija cilindara) i električni ventilator za hlađenje od 850 W koji koristi modulaciju širine impulsa kako bi prilagodio potrošnju energije ventilatora potrebama za hlađenjem.
Hibridni sustav eTorque pohranjuje energiju u kompaktnoj litij-ionskoj bateriji od 430 Wh, smještenoj u kućištu izoliranom od buke iza stražnjeg sjedala. Sustav, hlađen zrakom i s unutarnjim prozračivanjem, koristi dvostruke ventilatore za hlađenje kako bi održao optimalnu temperaturu baterije, a istovremeno ostao akustički transparentan za putnike. DC-DC pretvarač od 3 kW smanjuje napon s 48 volti kako bi punio konvencionalnu 12-voltnu bateriju pick-upa i dodatnu opremu. 5,7-litreni HEMI V-8 zadržava tradicionalni elektropokretač za pokretanje po hladnom vremenu.
Prednosti eTorque sustava nadilaze start/stop. Poboljšava promjene brzina, poboljšava deaktivaciju cilindara radi uštede goriva i ublažava prijelaze pri ubrzanju i kočenju, pomažući u smanjenju buke, vibracija i grubosti (NVH). Nova opcija motora nudi vučnu snagu do 5200 kg (europska homologacija do 3500 kg) i maksimalnu korisnu nosivost od 793 kg.
KOMENTARI