Porsche preuzima udio u Rimac Automobili

Porsche preuzima udio u Rimac Automobili

Prvi Porsche bio je na struju, a sad preuzimaju udio u Rimcu. U tvrtki Rimac Automobili osnovanoj 2009. godine u garaži Porsche će od sada imati udio od 10 posto

Pogledajte zabavu s Jaguarom I-Pace po snijegu
Audi u 2025. godini planira prodati 800.000 električnih automobila
Supersportski Apex AP-0 sa 650 KS snažnim elektromotorom

Porsche je upravo objavio da ulažu u tvrtku Rimac Automobili, a cilj suradnje kroz razvojno partnerstvo s mladom hrvatskom tvrtkom je elektrifikacija Porscheovih modela automobila. To je jedna od prvih Porscheovih investicija ikad i prva u segmentu električnih vozila.

2009. godine Mate Rimac je osnovao Rimac Automobili i počeo raditi na električnoj viziji iz svoje garaže. Matin cilj je bio pokrenuti proizvodnju brzih i uzbudljivih električnih sportskih automobila, a u tome je i uspio predstavljajući dva modela u tako kratkom periodu – Concept_One i C_Two. Oba modela predstavljena su na najvećim svjetskim automobilskim sajmovima. Posljednji model C_Two sa Ženevskog auto salona pozornost javnosti privukao je svojim performansama: dvosjed pokreću četiri elektromotora snage 1914 KS uz 2300 Nm okretnog momenta i uz maksimalnu brzinu 412 km/h. Prema NEDC ciklusu mjerenja, baterija kapaciteta 120 kW sa 6960 ćelija s jednim punjenjem može prevaliti do 650 km, a 80 posto napunjenosti postiže za samo 30 minuta kroz sustav brzog punjenja preko punjača snage 250 kW.

Rimac Concept_One snage 1224 KS s maksimalnom brzinom 355 km/h do stotke ubrzava za 2,5 sekundi

Rimac C_Two predstavljen u ožujku 2018. na prestižnom auto sajmu u Ženevi

Porscheu je zanimljivo što Rimac Automobili s oko 400 zaposlenih u okolici Zagreba proizvode visokoučinkovite elektromotorne pogonske, visokonaponske baterijske sustave i razvijaju digitalno sučelje između čovjeka i stroja (HMI Development). U Porscheu znaju i da od 2013. godine Rimac razvija i proizvodi električne bicikle pod podružnicom Greyp Bikes.

Suradnju je Rimac već ostvario s Aston Martinom, Koenigseggom, Jaguarom i Renaultom. S druge strane, kroz Porsche će Rimac imati pristup još širem portfoliju jer vlasnik Porschea je Volkswagen.

Razvojem čisto električnih dvosjed super sportskih automobila poput Concept_One ili C_Two , kao i osnovnih sustava vozila Rimac se impresivno dokazao na području elektromobilnosti“, izjavio je Lutz Meschke, zamjenik Predsjednika Izvršnog odbora i član Izvršnog odbora za financije i informatiku u Porscheu te dalje dodaje: “Smatramo da su Rimcove ideje i pristupi izuzetno obećavajući pa se stoga nadamo suradnji s tvrtkom u obliku razvojnog partnerstva“.

Ovo partnerstvo važan je korak za Rimac na putu da postanemo komponentni i sistemski dobavljač za industriju kroz elektrifikaciju, povezivost i uzbudljivo područje naprednih sustava vozačke asistencije“, dodao je glavni izvršni direktor Mate Rimac.

Prvi Porscheov automobil bio je upravo električni P1 (Egger-Lohner električno vozilo, C.2 Phaeton model) predstavljen 26. lipnja 1898. godine (dizajnirao i razvio ga je Ferdinand Porsche), a godinu dana kasnije pobijedio je na utrci električnih automobila tijekom međunarodne automobilske izložbe u Berlinu. 1900. godine automobil je predstavljen na svjetskom sajmu u Parizu, a iste godine razvijen je trkači automobil s pogonom na sve kotače – bio je to prvi na svijetu hibridni pogon u benzinsko-električnoj kombinaciji.

Egger-Lohner električno vozilo, C.2 Phaeton model iz 1898. godine

Lohner-Porsche električni automobil na World fair u Parizu 1900. godine

KOMENTARI