Istražujemo malo dublje Rimac C-Two i uspoređujemo ga s Teslom Roadster

Istražujemo malo dublje Rimac C-Two i uspoređujemo ga s Teslom Roadster

Između 150 svjetskih, europskih i švicarskih premijera novih vozila predstavljenih od 180 izlagača, koje će od 8. do 18. ožujka 2018. na Geneva International Motor Show vidjeti oko 700.000 posjetitelja, nalazi se i Rimac C_Two

E-Mehari razvijen u specijalnoj seriji
Jeep predstavio najsposobniji terenac ikada
Lav dužine 12,5 metara vidjet ćemo u Ženevi

Ženevski auto salon održava se po 88. put, a većina bitnih svjetskih premijera događa se upravo u Ženevi. Na sajmu se postav vozila na štandovima mijenja i do tri puta – tijekom dva novinarska dana promjene su uobičajene jer je prostor premalen da bi se pokazali svi noviteti ili eventualno pokazali modeli koji zaslužuju da budu viđeni dok se u danima za javnost sve ponovo prilagođava široj publici.

Novinar Autogaraze čeka otkrivanje novog Rimčevog hyper automobila

U našem video filmu snimljenom na predstavljanju novog, drugog po redu Rimčevog hyper automobila C_Two (Concept_Two) mogli ste vidjeti sve novosti koje vozilo donosi, a to su svakako ubrzavanje od kojeg “boli glava” te autonomna vožnja četvrtog nivoa (od maksimalno pet predviđenih nivoa).

 

Potpuno električni Rimac C_Two snagu od 1914 KS dobiva iz dva prednja i dva stražnja električna motora. Naprijed se nalaze dva jednostupanjska mjenjača a straga su dva dvostupanjska mjenjača, dakle svaki kotač ima svoj mjenjački sklop. Rimac All Wheel Torque Vectoring System (R-AWTV) pandan je tradicionalnim ESP i TCS sustavima za kontrolu trakcije i dinamičkih performansi vozila, iz razloga kako bi se uopće mogle kontrolirati snaga i moment. Znamo da C_Two s mjesta do 96 km/h ubrzava za 1,85 sekundi, što je u odnosu na direktnog konkurenta, Tesla Roadster, čak i nešto brže. Treba napomenuti kako Teslin Roadster nudi četiri sjedala.

 

Dizajnerski, C_Two je u odnosu na Concept_One bitno promijenjen, i izvana i unutra, ali je izvana zadržan detalj kravate na bočnoj strani, kako bi se asociralo na hrvatsko podrijetlo i povijest. U unutrašnjosti novi model ima unutrašnji retrovizor, iza vozača se nalazi staklo dok je Concept_One imao stražnju zatvorenu stranu, a situacija iza vozila pratila se putem kamera. Sjedala su električno podesiva.

Rimac Concept_One

Rimac Concept_One

Sad su i vrata drugačija pa novi model C_Two ima leptir vrata koja se otvaraju prema gore, omogućujući lagan ulazak i visokim putnicima. Inače, novi model širine je 1986 mm, a aerodinamički kotači s gumama Pirelli P Zero te ravna površina ispod vozila utječu i na dobru aerodinamiku koja iznosi 0,28 Cd. Razlozi su to zašto je Rimčev automobil brži od Tesle, ne samo u ubrzavanju nego i u konačnoj brzini koja je za 10 km/h veća u korist hrvatskog modela. Stražnji spojler koristi se za kočenje zrakom podizanjem krila prema gore pod određenim kutom.

Rimčev automobil ima i prtljažnik smješten straga koji se može prilagođavati vlasnikovom stilu života (na primjer, za smještaj drona i drugih tehničkih naprava), bežično punjenje mobitela.

Instrumenti su svi virtualni. Sve informacije prikazuju se na čak šest ekrana unutar vozila, postoji i jedan ekran ispred suvozača tako da i suvozač može pratiti bitne informacije tijekom vožnje. Telemetrija koristi 500 kanala, a tijekom 60 minuta vozilo generira čak 8 TB podataka.

U interijeru pozornost privlači posebno dizajniran dio iznad središnjeg tablet ekrana, a to su okretni gumbi s ekranima – prekidači se koriste za promjenu načina vožnje, upravljanje količinom okretnog momenta koji se šalje na stražnje kotače (u koracima po 10 posto), odabir načina promjene stupnjeva prijenosa te pokretanje vozila.

Šasija modela C_Two je od ugljičnih vlakana, što je jedan od razloga za cijenu vozila od oko 1,7 milijuna eura, krov je također od ugljičnih vlakana dok su zone namijenjene upijanju energije sudara od aluminija i karbona. Vozilo je dakle lagano i čvrsto, istovremeno. Ukupno će biti proizvedeno 150 primjeraka Rimac C_Two.

Domaći aparat za gašenje požara Pastor nalazi se iza stražnjeg vjetrobranskog stakla. Cool fora koja istovremeno na zabavan način asocira na zapaljeni prethodni Concept_One u režiji Richarda Hammonda 🙂

Kapacitet baterija znatno je povećan u odnosu na Concept_One s 90 kW na 120 kWh u C_Two te je omogućeno 650 km dosega s jednim punjenjem (prema NEDC mjerenju). Prethodnik 350 km. U prethodnom Concept_One smještene su Lithium Nickel Manganese Cobalt Oxide (LiNiMnCoO2) baterije.

Napredne tehnologije koje omogućuju autonomnu vožnju Level 4 (inače, od maksimalno pet predviđenih nivoa) uključuju automatsko kočenje u slučaju opasnosti od sudara, praćenje mrtvog kuta, zadržavanje vozila unutar vozne trake, potpuno prilagodljiv tempomat. Vozilo prati vremensku prognozu i na taj način samo može podešavati određene postavke pa ako je vani kiša onda će se posebna pozornost posvetiti trakciji.

Sve je to moguće uz pomoć 8 kamera, 6 radara, 12 ultrazvučnih senzora, GPS-a, lidara (to je optički mjerni instrument koji odašilje laserske zrake u okolinu, a zrake se odbijaju od vrlo sitnih čestica raspršenih u Zemljinoj atmosferi (aerosola, oblačnih kapljica i drugo) te se zatim registriraju u optičkom prijamniku) i IMU senzora namijenjenih za autonomnu vožnju.

Za kupnju Rimac C_Two treba čekati oko dvije godine, dakle slično kao i za Teslin Roadster koji je najavljen za 2020. godinu. Cijena za prvih 1000 rezervacija Tesle Roadster je oko 212.000 eura, uz plaćanje rezervacije od 43.000 eura dok će Rimac C_Two koštati oko 1,7 milijuna eura.

Tesla Roadster

Tesla Roadster omogućuje otvaranje krovnog otvora kako bi se dobio kabrioletski ugođaj u vožnji

KOMENTARI