Peugeot otkriva kako iza kulisa izgleda proizvodnja elektrificiranih modela

Peugeot otkriva kako iza kulisa izgleda proizvodnja elektrificiranih modela

Peugeot je predstavio svoj rastući tim tehničara odgovornih za sastavljanje i testiranje svake pojedine baterije koja se ugrađuje u električna osobna i laka gospodarska vozila (100 % električne ili plug-in hibride).

Nissan predstavlja EV36Zero – centar za proizvodnju električnih vozila vrijedan milijardu funti
Nissan tvornica za proizvodnju prototipova solid state baterija
Prazne baterije za Božić? Pozovite Renault Zoe i spasite se

Cjelokupna gama Peugeota bit će elektrificirana do 2025. godine, što će zahtijevati znatno veću proizvodnju baterija. Peugeot  procjenjuje da će do iduće godine sastaviti do 10.000 baterija mjesečno za gamu svojih osobnih vozila i čak 7.000 baterija mjesečno za gamu svojih lakih gospodarskih vozila.

Kvalificiranim tehničarima potrebno je otprilike 60 minuta da sastave jednu bateriju od 50 kWh (pri čemu su ćelije i komponente već sastavljene), dok im za sastavljanje većih baterija, kapaciteta 75 kWh, treba 90 minuta. Stručni tim svaku bateriju podvrgava nizu strogih testova. Zahvaljujući tomu, svaka je baterija pokrivena jamstvom do 8 godina ili 160 000 km za kapacitet punjenja od najmanje 70 %.

Postupak testiranja traje ukupno 15 minuta, a na temelju njega izdaje se odobrenje za ugradnju baterije u vozilo.
– Prvim se testom provjerava pravilno funkcioniranje baterije koja se ugrađuje u vozilo.
– Zatim se ispituje njezina učinkovitost pri punom opterećenju.
– Posljednjim testom provjerava se nepropusnost baterije: baterija se ispituje pod tlakom kako bi se na temelju gubitka tlaka otkrila eventualna propuštanja baterije. Time se sprječava da vlaga i prašina prodru u ćelije baterije i posljedično utječu na njezin životni vijek ili učinkovitost.

Baterije sastavlja stručno osoblje u posebnim radionicama u sklopu pet tvornica Stellantis Grupe: Vigo i Zaragoza (Španjolska), Trnava (Slovačka), Sochaux i Mulhouse (Francuska), a uskoro i Hordain (Francuska). Na istoj proizvodnoj liniji proizvode se električna vozila te vozila s termičkim motorom. Tehničari koji testiraju i sastavljaju baterije vozila Peugeot dolaze iz tvornica Stellantis Grupe. Odabrani su na temelju svojih vještina u području elektrifikacije, a prije početka rada prolaze posebnu jednomjesečnu obuku. Kao rezultat energetske tranzicije i povećanja udjela elektrificiranih modela u prodajnom miksu, marka Peugeot i Stellantis Grupa odlučile su povećati broj tehničara kvalificiranih za sastavljanje vozila nove generacije.

KOMENTARI