Ovo je povijesni trenutak za Peugeot: ovo je prvo serijsko vozilo marke s vodikovom gorivnim ćelijama, a iz tvornice se izašlo 13. prosinca 2021. Peugeot time postaje jedan od prvih proizvođača koji, osim motora s unutarnjim izgaranjem i električnih motora, nudi električnu izvedbu koju pokreću vodikove gorivne ćelije (hydrogen fuel cell), i to u segmentu gospodarskih vozila.

Ovaj se model odlikuje s integracijom cijelog sustava „mid-power plug-in hydrogen fuel cell electric” u prostor motora i podvozje. On se sastoji od gorivnih ćelija koje proizvode električnu energiju potrebnu za pogon vozila zahvaljujući vodiku koji je dodan u sustav spremnika, i punjivih litij-ionske baterija visokog napona s kapacitetom od 10,5 kWh koja se može puniti na električnoj mreži, te koja također napaja električni motor u određenim fazama vožnje.

Ovaj model se ističe i ostalim značajkama, kao što je mogućnost vožnje na neograničene udaljenosti bez emisija CO2 uz mogućnost punjenja spremnika vodika za 3 minute kojim se postiže 400 km autonomije prema ciklusu homologacije WLTP. Prvi kupac, kojem će vozilo biti isporučeno prije božićnih praznika, je WATEA by Michelin, mlada podružnica grupe Michelin koja se bavi rješenjima u vezi sa zelenom mobilnosti.

Električna izvedba vozila s vodikovim gorivim ćelijama potvrđuje brz razvoj elektrificirane ponude serije Peugeot Expert. Njegova je proizvodnja pokrenuta samo 15 mjeseci nakon što je 2020. godine uveden model e-EXPERT na električni pogon koji je osvojio nagradu „International Van of the Year” početkom 2021., što ga čini šestim vozilom marke PEUGEOT koje je osvojilo ovo prestižno priznanje od 1992. godine. Peugeot e-EXPERT Hydrogen temelji se na modelu e-Expert na električni pogon. Prvo se proizvodi u Francuskoj na lokaciji u Hordainu (Nord, Hauts de France), zatim prerađuje u Njemačkoj u Rüsselsheimu, u stručnom centru grupe Stellantis u kojem rade na razvoju tehnologije vodika.

Vodik odsada postaje glavni stup energetske tranzicije, što potvrđuju i brojni međunarodni projekti u najavi. U Europi se ekosustav polako razvija, a ulaganja Europskog saveza za čisti vodik (European Clean Hydrogen Alliance) za promicanje ovog tehnološkog rješenja procjenjuju se na oko 60 milijardi eura. Zahvaljujući državnim inicijativama broj stanica za punjenje vodikom u Europi stalno se povećava, a Peugeot surađuje izravno s dobavljačima energije kako bi ponudila različite pakete usluga.

KOMENTARI