Peugeot 9X8 hibridni hiperautomobil i njegov specifičan dizajn

Peugeot 9X8 hibridni hiperautomobil i njegov specifičan dizajn

Prije nego što započne sezona utrka izdržljivosti, Matthias Hossann, direktor odjela za dizajn Peugeota, izložio ga je u posebnom objektu, a fotografirala ga je Agnieszka Doroszewicz i njene su fotografije metaforički prikaz utrke 24 sata LeMansa.

Električni Peugeot e-Expert je International Van of the Year 2021
Peugeot slavi 70 godina karavana, uz najavu nove generacije modela 308 SW
TEST Peugeot 301 1.6 BlueHDi 100 Allure

Matthias Hossann, direktor odjela za dizajn marke Peugeot, izložio je Peugeot 9X8 hibridni hiperautomobil u objektu brutalističkog stila prije nego što 2022. počne sezona utrka izdržljivosti. Fotografkinja Agnieszka Doroszewicz, specijalizirana za modnu i automobilističku fotografiju, iskoristila je tu priliku za igru svjetlom i kontrastima u betonu. Njezine su fotografije metaforički prikaz utrke 24 sata LeMansa, mitske utrke tijekom koje se osvjetljenje mijenja kako prolaze sati. Dizajnerski tim marke Peugeot dao je sve od sebe pri dizajnu novog hibridnog hiperautomobila 9X8. U njega su ugradili sve elemente suvremene estetike koje povezujemo s markom: stav nalik mački, fluidne linije naglašenog sportskog karaktera, elegantni i profilirane bokove te, naravno, prepoznatljiv svijetleći potpis lava s trima linijama u obliku kandži.

U slučaju novog Peugeot 9X8 hibridnog hiperautomobila, inženjeri i dizajneri blisko su surađivali kako bi postigli konvergenciju između stila i tehnologije te tako dobili vozilo stvoreno za natjecanja. „Nikad dosad nismo se toliko dogovarali”, izjavio je Matthias Hossann, Peugeot direktor odjela za dizajn. „Izuzetno smo blisko surađivali s odjelom Peugeot Sport. Kako bismo odredili temu našeg budućeg trkaćeg automobila, najprije smo pokrenuli natjecanje među dizajnerima. Odaziv je bio golem jer je projekt pobudio veliko zanimanje; svi su bili uzbuđeni zbog ideje da bi se jednog dana naša kreacija mogla natjecati s najprestižnijim svjetskim markama na najlegendarnijim stazama.”

Peugeot u automobilističkim sportovima sudjeluje prije svega jer su oni fantastičan laboratorij u kojem nastaju ideje i ubrzivači inovacija. Za sve uključene profesije automobilistički sportovi predstavljaju nove horizonte koji nas potiču da budemo još originalniji i kreativniji u pristupu. Hibridni hiperautomobil 9X8 ultimativni je ambasador dizajna marke Peugeot i nadahnuće za budući razvoj te se uklapa u trendove ugrađene u automobile u gami, uključujući novi Peugeot 308. Upravo je 9X8 bio prvi model koji nosi novu oznaku lava predstavljenu početkom 2021. koja je zatim stavljena i na novi 308. Još je jedan prepoznatljiv znak stručnosti i stila marke vidljiv u unutrašnjosti modela 9X8 koji se temelji na markinom prepoznatljivom konceptu i-Cockpit. Kao i kod projekta za serijske modele, dizajnu unutrašnjosti posvećena je jednaka pozornost kao i zahtjevnom dizajnu vanjskog dijela automobila: i vozač i obožavatelji pred ekranima moraju bez ikakve dvojbe prepoznati da je riječ o vozilu ove marke. Osim toga, cijela kabina modela dizajnirana je tako da vozačima pruži najveći stupanj ergonomičnosti i intuitivnosti.

Promatrači i stručnjaci slažu se: 9X8 predstavlja snažan odmak od prethodnih generacija trkaćih automobila. Donosi novu eru. „Model 9X8 prava je prekretnica u svijetu automobilizma,” izjavili su budući vozači kad su ga prvi put vidjeli. „Postojat će vrijeme prije i nakon modela Peugeot 9X8, a mi ćemo biti sretni što smo imali priliku doživjeti taj preokret.” Najzanimljiviji aspekt ovog koncepta, koji ga prema mnogima savršeno opisuje, izostanak je stražnjeg spojlera, zbog čega ima jedinstven oblik. Stražnji spojler prvi se put pojavio u utrkama izdržljivosti u LeMansu 1967. te je otad postao standardni dio automobila. Još od 1971. nije pobijedio automobil bez stražnjeg spojlera, a to je bilo prije čak 50 godina. To pokazuje koliko su dizajner i inženjeri Peugeota hrabri i domišljati. Pri dizajnu ovog modela velika je pozornost posvećena stražnjem kraju. Prateći originalni nacrt automobila koji djeluje kao da se sprema na skok, pojavili su se pomalo izbočena kabina i posebni element koji obujmljuje stražnje kotače.

Peugeot je već pobijedio na utrci LeMans s dva automobila iz dvaju generacija: 1992. i 1993. s modelom 905 s benzinskim V10 motorom te 2009. s modelom 908 s V12 HDi-FAP motorom. Nije naodmet ponoviti da tehnologija upotrijebljena u modelu 9X8 označuje početak nove ere. „Utrke izdržljivosti temelje se na pravilima koja nam dopuštaju da pokažemo koliko je marka Peugeot stručna za sve vrste električnog pogona”, pojasnio je Olivier Jansonnie, tehnički direktor projekta. Kad je riječ o njegovu hibridnom pogonu na četiri kotača, 9X8 ima određene sličnosti s nekoliko modela iz game, kao što su modeli 3008 i 508. Kombinira 2,6-litreni V6 motor s unutarnjim izgaranjem s dva turbopunjača snage 500 kW (680 KS) u stražnjem dijelu i električni motor/generator snage 200 kW (270 KS) u prednjem.

Dizajnerski tim marke Peugeot iskoristio je i najnapredniju tehnologiju. „Ali ne samo to”, objašnjava Matthias Hossann. „Među ostalim, dizajneri su predano radili na dizajnu i 3D alatima kako bi uključili faze vizualizacije s pomoću virtualne stvarnosti.” Dizajneri u procesu upotrebljavaju 3D alate i CAD (računalno potpomognut dizajn). Ta tehnologija pojednostavnjuje razmjenu datoteka s timovima inženjera. Kad je dizajn spreman, na redu je faza virtualne stvarnosti. Nešto poput otkrivanja.

Fotografkinja koja je snimila ove fotografije modela 9X8, Agnieszka Doroszewicz, odmah je prepoznala potencijal svjetlosnog potpisa modela 9X8: „Željeli smo snimanje rasporediti kroz cijeli dan i produljiti ga kasno u noć”, izjavila je. „Na svojim sam fotografijama uspjela postići pravi dojam utrke 24 sata LeMansa. Danju se umjetno svjetlo i žarki sjaj prednjih svjetla spajaju s moćnim uzorkom svjetlosnih linija automobila. Dakako, ne nalazimo se u LeMansu, ali postigli smo atmosferu LeMansa.”

KOMENTARI