30 godina vrhunskih performansi: od modela Peugeot 905 do Peugeota 9X8

30 godina vrhunskih performansi: od modela Peugeot 905 do Peugeota 9X8

1991. godine je Peugeot predstavio model 905, vrhunski sportski model namijenjen natjecanju na Le Mansu, a s njime su se natjecali i na World Sportscar Championshipu ili WSC, koji je također poznat pod nazivom Championnat du Monde d'Endurance.

Honda slavi 50 godina Civica predstavljanjem njegove 11. generacije
Lancia Ypsilon i u blagohibridnoj izvedbi
Ako ste mislili da Mitsubishi ne proizvodi zanimljive aute, grdo ste se prevarili: upravo je najavljena nova Delica Mini

Modelom 905, Peugeot je jasno pokazao da želi pobijediti u legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa. S razvojnim programom tog sportskog prototipa Peugeot započelo se u prosincu 1988. Kad je vozilo predstavljeno u veljači 1990., najprije je izazvalo iznenađenje svojim dizajnom, a Peugeot 905 sustigao je standarde Formule 1 jer je njegova šasija izrađena od karbonskih vlakana i osmišljena u suradnji s Dassaultom, a pokretao ga je 3,5-litreni motor V10 s 40 ventila i 650 KS. Između 1990. i 1993. redali su se uspjesi. Marka se s modelom 905 izjednačila s proizvođačima koji inače sudjeluju u utrkama izdržljivosti, ne samo s Porscheom nego i Jaguarom, nego i s oštrim konkurentima kao što su Toyota i Mazda.

Za marku Peugeot 1992. bila je ključna godina jer je tada imala dva cilja: osvojiti naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora i ostvariti pobjedu na utrci 24 sata Le Mansa. Radi utrke 24 sata Le Mansa na automobilu su napravljene velike promjene: uklonjeni su prednji spojler i krila na blatobranu, a stražnji spojler premješten. Tim Peugeot postigao je izvrsne rezultate tijekom sezone 1992. (2. mjesto u Monzi, 1. i 3. mjesto u Le Mansu, 1. i 2. mjesto u Doningtonu, 1. i 3. mjesto u Suzuki, 1., 2. i 5. mjesto u Magny-Coursu) te je osvojio naslov Svjetskog prvaka u kategoriji konstruktora za 1992. Cilj je postignut. Peugeot je osvojio 1993. tri prva mjesta s tri modela PEUGEOT 905 s kojima je sudjelovala na utrci 24 sata Le Mansa.

Nakon modela Peugeot 905, pa 908 iz razdoblja od 2007. do 2011., Peugeot najavljuje svoj snažan povratak na scenu utrka izdržljivosti s modelom 9X8. Kao što su to učinili njegovi slavni prethodnici u utrkama izdržljivosti, tim se automobilom htjela ovjekovječiti tradicija marke u dizajniranju trkaćih automobila visokih performansi prepoznatljivih već na prvi pogled. Kao i model Peugeot 905 30 godina ranije, model Peugeot 9X8 preuzima suvremena estetska obilježja specifična za Peugeot: na njemu se odmah primjećuju svjetlosni potpisi sprijeda i straga, s tri linije koje podsjećaju na kandžu lava. Bokovi pročišćenog dizajna odlikuju se strukturiranim linijama, dok su retrovizori  stopljeni sa šasijom koja gotovo da ne pruža nikakav otpor zraku. Na stražnjoj se strani nalazi veliki difuzor i natpis kojim se ističe najveća inovacija na modelu 9X8 – nema stražnjeg spojlera! Napisano je: ”We did not want a rear wing”.

Što se tiče motora, odabran je hibridni pogon koji spaja benzinski motor V6 s dvostrukim turbopunjačem od 500 kW (680 KS) koji pokreće stražnje kotače i električni motor/generator od 200 kW (270 KS) koji pokreće prednje kotače. Propisima se uređuju precizna ograničenja u radu sustava, što omogućuje hibridnim automobilima da imaju pogon na sva četiri kotača; definira se prag za povrat energije na prednje kotače i propisuje da prosječna ukupna snaga koju postiže pogonski sklop ne smije premašiti 500 kW (680 KS). Stoga je hibridna tehnologija istodobno velika prednost jer omogućuje da se iskoristi pogon na sva četiri kotača, ali i veliki tehnički izazov, s obzirom na složenost upravljanja sustavom pogonskog sklopa.

KOMENTARI