
Peugeot 405 je debitirao 1987. godine, a 1988. godine je proglašen i Europskim automobilom godine, a u ponudi je bio sve do 1997. godine, kada je već stigao nasljednik Peugeot 406. No prestankom ponude ovog modela na europskom tržištu nije značio i njegov kraj, pa je sve do kraja 2023. silazio s proizvodnih linija u Iranu! No nakon prestanka proizvodnje, iranski proizvođač Iran Khodro (IKCO) se našao u prevelikom pritisku od strane kupaca, pa će ponovno započeti proizvodnju ovog legendarnog modela.

No tvrtka IKCO ne proizvodi običan model, već se Peugeot Pars, kako mu je tamo ime, proizvodi u modernijem obliku. Dolazi s dorađenim dizajnom prednjeg i stražnjeg dijela vozila koji mu ipak daju moderniji izgled, a dorađena je i unutrašnjost ovog modela. Serijska oprema je za ovakav automobil bogata i sadrži ABS, dva zračna jastuka, klimu, potpunu elektrifikaciju i radio/CD/USB uređaj. Serijski dolazi i središnji naslon za ruke sprijeda, a serijski čelični naplatci dolaze s gumama dimenzija 185/65 R14. Bolje opremljeni modeli dolaze s 15-inčnim aluminijskim naplatcima i gumama 195/60 R15, a u podu prtljažnika je uvijek rezervni kotač.

U ponudi su dva motora – 1,8-litreni benzinac koji razvija snagu od 100 KS i nudi okretni moment od 153 Nm, a uparen je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a moguće ga je dobiti i u kombinaciji s plinskom instalacijom; te 1,6-litreni benzinac koji razvija snagu od 105 KS i nudi 142 Nm okretnog momenta, a on se može dobiti s ručnim ili automatskim mjenjačem. Sve izvedbe dolaze sa 60-litrenim spremnikom goriva, a izvedba na plin nudi i 75 litara spremnika za plin.

Peugeot Pers je dug 4498 mm, širok 1704 mm i visok 1410 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2669 mm. Prtljažnik ima obujam od 470 litara, osim u izvedbi s plinskom instalacijom, kada mu obujam pada na 395 litara. Bilo bi zanimljivo vidjeti koliko bi se europskih kupaca odlučilo za ovakav automobil, ako bi cijena novoga bila ispod 10.000 eura, a koji nema hrpu elektronike i ostalih aktualnih sustava koji često znaju više smetati nego što je njihova korist.


KOMENTARI