Peugeot 405 je živ: ponovno započinje serijska proizvodnja

Peugeot 405 je živ: ponovno započinje serijska proizvodnja

Iranska tvrtka Iran Khodro (IKCO) je na zahtjev kupaca ponovno pokrenula proizvodnju klasika Peugeot 405, koji je tamo poznat pod imenom Peugeot Pars.

Klasična Toyota Land Cruiser 70 sada dobiva i opcijski ručni mjenjač
I Renault Fuego slavi svoj 40. rođendan
60 godina ikone – Renault 4L

Peugeot 405 je debitirao 1987. godine, a 1988. godine je proglašen i Europskim automobilom godine, a u ponudi je bio sve do 1997. godine, kada je već stigao nasljednik Peugeot 406. No prestankom ponude ovog modela na europskom tržištu nije značio i njegov kraj, pa je sve do kraja 2023. silazio s proizvodnih linija u Iranu! No nakon prestanka proizvodnje, iranski proizvođač Iran Khodro (IKCO) se našao u prevelikom pritisku od strane kupaca, pa će ponovno započeti proizvodnju ovog legendarnog modela.

No tvrtka IKCO ne proizvodi običan model, već se Peugeot Pars, kako mu je tamo ime, proizvodi u modernijem obliku. Dolazi s dorađenim dizajnom prednjeg i stražnjeg dijela vozila koji mu ipak daju moderniji izgled, a dorađena je i unutrašnjost ovog modela. Serijska oprema je za ovakav automobil bogata i sadrži ABS, dva zračna jastuka, klimu, potpunu elektrifikaciju i radio/CD/USB uređaj. Serijski dolazi i središnji naslon za ruke sprijeda, a serijski čelični naplatci dolaze s gumama dimenzija 185/65 R14. Bolje opremljeni modeli dolaze s 15-inčnim aluminijskim naplatcima i gumama 195/60 R15, a u podu prtljažnika je uvijek rezervni kotač.

U ponudi su dva motora – 1,8-litreni benzinac koji razvija snagu od 100 KS i nudi okretni moment od 153 Nm, a uparen je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a moguće ga je dobiti i u kombinaciji s plinskom instalacijom; te 1,6-litreni benzinac koji razvija snagu od 105 KS i nudi 142 Nm okretnog momenta, a on se može dobiti s ručnim ili automatskim mjenjačem. Sve izvedbe dolaze sa 60-litrenim spremnikom goriva, a izvedba na plin nudi i 75 litara spremnika za plin.

Peugeot Pers je dug 4498 mm, širok 1704 mm i visok 1410 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2669 mm. Prtljažnik ima obujam od 470 litara, osim u izvedbi s plinskom instalacijom, kada mu obujam pada na 395 litara. Bilo bi zanimljivo vidjeti koliko bi se europskih kupaca odlučilo za ovakav automobil, ako bi cijena novoga bila ispod 10.000 eura, a koji nema hrpu elektronike i ostalih aktualnih sustava koji često znaju više smetati nego što je njihova korist.

KOMENTARI