Ovo je potpuno novi Audi A6 Avant, a nudit će se s benzinskim i dizel motorima

Ovo je potpuno novi Audi A6 Avant, a nudit će se s benzinskim i dizel motorima

Već sredinom ožujka novi Audi A6 Avant stiže u domaće salone, a kupci će moći birati blagohibridne benzinske i dizel izvedbe.

Novi Audi A6 Avant sa zakretanjem sva četiri kotača u vožnji
Ovo je novi A6 e-tron i S6 e-tron
Nove boje i kombinacije opreme za Audi A6, A6 Avant i A7 Sportback

Audi od 1977. godine koristi naziv Avant za svoje karavan modele, a sada, 48 godina nakon predstavljanja prve generacije Audija 100 Avant, Audi predstavlja potpuno novi A6 Avant. On se temelji na Premium Platform Combustion (PPC) platformi, a dostupan je s blagohibridnim izvedbama benzinskih i dizel motora. Novi A6 Avant je dug 499 cm, što je 6 cm više od prethodnika, dok mu je širina 188 cm. Osim toga, tu je i prilično dug međuosovinski razmak od 293 cm, što bi trebalo omogućiti i puno prostora na stražnjim sjedalima, a osnovni obujam prtljažnika je 503 litre, dok se preklapanjem stražnjih naslona on povećava na 1534 litre.

Dizajn automobila je poznat s modela A6, dok se straga temelji na dizajnu manjeg modela A5 Avant. A kako bi mogli personalizirati svoj model, tako i A6 Avant dolazi s izborom od 7 svjetlosnih potpisa prednjih i stražnjih svjetala. U ponudi će biti dva vanjska dizajna, standardni i S line, a kupci će moći birati između 11 boja karoserije, dok su aluminijski naplatci dostupni u veličinama od 18 do 21 inč. A ne smijemo zaboraviti napomenuti kako je koeficijent otpora karoserije Cd 0,25.

U unutrašnjosti dominiraju Audi MMI panoramski zasloni, uključujući i dodatni ispred suvozača. Tako se ispred vozača nalazi 11,9-inčni digitalni instrumenti, dok je središnji multimedijski zaslon dijagonale 14,5 inča, dok je opcijski zaslon ispred suvozača dijagonale 10,9 inča. On suvozaču omogućuje pristup web-stranicama i reprodukciju videosadržaja s interneta te također pomaže pri navigaciji ili pretraživanju najbliže benzinske postaje. Zahvaljujući dinamičkom načinu privatnosti, sadržaj koji odvlači pozornost poput videozapisa ne može se vidjeti s vozačeva sjedala tijekom vožnje. Ako se zaslon za suvozača ne koristi ili nema suvozača, prikazuje se digitalna pozadinska slika. U opciji je i novi head-up zaslon.

Za dobar zvuk se brine opcijski Bang & Olufsen audio sustav koji se sastoji od dva dodatna zvučnika u svakom od prednjih naslona za glavu, a ukupno je ugrađeno 16 ili 20 zvučnika, uključujući i pojačalo, a snaga sustava je 685 ili 810 W. S druge strane, za udobnu temperaturu se brine četverozonski automatski klima uređaj, a u opciji je i soft-close zatvaranje vratiju.

U početku će se nuditi dva benzinska i jedan dizel motor, a dva motora su opremljena i blagohibridnom tehnologijom (MHEV plus). Taj se sustav sastoji od 48 V baterije, starter alternatora s remenom i novog pogonskog generatora s integriranom kontrolnom elektronikom. Pogonski generator daje do 230 Nm okretnog momenta i snagu do 18 kW (24 KS).

Početna izvedba dolazi s 2.0 TFSI motorom koji razvija maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS i nudi 340 Nm okretnog momenta koji se uparen sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvije spojke S tronic. Slijedi 3,0-litreni TFSI V6 motor koji razvija snagu od 270 kW/367 KS i nudi 550 Nm okretnog momenta i uvijek dolazi s quattro ultra pogonom na sve kotače.

Glavni izbor domaćim kupcima će svakako biti dvolitreni TDI motor koji razvija snagu od 150 kW/204 KS i koji nudi 400 Nm okretnog momenta, a uparen je s automatskim mjenjačem s dvije spojke. Kupcima se nudi pogon na prednje ili pak quattro ultra pogon na sve kotače. Kupcima se na izbor nude i tri vrste ovjesa – standardni, sportski ovjes koji karoseriju spušta za 20 mm te prilagodljiv zračni ovjes s elektronički kontroliranim amortizerima.

A6 ima integrirani sustav upravljanja kočnicama s mogućnošću miješanja (iBRS). S ovom tehnologijom brake-by-wire, papučica kočnice i hidraulika kočnice potpuno su odvojene. U varijantama s tehnologijom MHEV plus sustav izračunava može li se željeni učinak kočenja postići rekuperacijskim kočenjem s pomoću električnog motora – odnosno pogonskim generatorom – ili se moraju aktivirati i disk kočnice prednje i stražnje osovine. U djeliću sekunde upravljačka jedinica izračunava koliku silu kočenja moraju primijeniti disk kočnice. Zatim klip u hidraulici kočnice primjenjuje potreban pritisak. Osjećaj kočenja ostaje isti kada se pritisne papučica, prijelaz između rekuperacijskog i frikcijskog kočenja neprimjetno je mekan i homogen, a sile kočenja ostaju konstantne. Zahvaljujući elektrohidrauličkoj aktivaciji, sustav stvara kočioni tlak za kočnice kotača vrlo precizno i otprilike dvostruko brže od konvencionalnog kočionog sustava. Tijekom automatskog kočenja u nuždi, maksimalni pritisak kočenja postiže se za samo 150 milisekundi.

Novi A6 Avant će se proizvoditi u tvornici u Neckarsulmu, a početak prodaje u Hrvatskoj je zakazan već za sredinu ovog mjeseca, a tada će biti poznate i cijene novog modela.

KOMENTARI