Ovo je budućnost: razvijena je automobilska guma od 70 % održivih materijala, a cilj je ona od 100 %

Ovo je budućnost: razvijena je automobilska guma od 70 % održivih materijala, a cilj je ona od 100 %

Do 2030. godine Goodyear želi razviti gumu koja je u potpunosti napravljena od održivih materijala, a već je ovih dana predstavio novu gumu koja je napravljena od čak 70 % održivih materijala.

Što nam Renault priprema u budućnosti?
Najmanji koeficijent otpora na svijetu i nova generacija baterija omogućuju Vision EQXX konceptu autonomiju od preko 1000 km!
Nakon tri generacije, Škoda će vjerojatno ugasiti Fabiju Combi

Kada je prije dvije godine Goodyear predstavio poprilično ambiciozan plan da će tijekom sljedećih 10 godina razviti gumu koja je napravljena od 100 % održivih materijala, mnogi su bili skeptični, a već sada je predstavio gumu koja je napravljena od čak 70 % održivih materijala. Ona sadržava 13 posebnih sastojaka u 9 različitih komponenti, a pokazatelji uspješnosti potvrdili su kako značajke tih sastojaka izrazito povećavaju izdržljivost guma.

U svrhu učvršćivanja smjese i duljeg životnog vijeka, guma sadrži čađu koja se tradicionalno proizvodi paljenjem različitih vrsta naftnih derivata. Goodyearova nova guma ponosi se s tri različite vrste čađe koje se proizvode od metana, ugljičnog dioksida i biljnog ulja. Prve ocjene životnog ciklusa pokazuju tri prednosti za okoliš – smanjenje emisija ugljika u usporedbi s trenutnim metodama proizvodnje čađe, upotrebu izvora na biološkoj osnovi ili upotrebu izvoda od otpadnih sirovina. Upotreba sojinog ulja u gumama važna je inovacija koja zadržava elastičnost mješavine gume kod promjenjivih temperatura. Sojino ulje biološki je izvor koji smanjuje potrebu za proizvodima od naftnih derivata. Dok se gotovo 100 posto sojinih proteina upotrebljava za proizvodnju hrane i životinjske krme, pri izradi sojinih proizvoda ostaje priličan višak ulja koje je na raspolaganju za upotrebu u industriji.

Silika je sastojak koji se u gumama često upotrebljava za bolje prianjanje i smanjenje potrebe za gorivom. Goodyearova nova guma sadržava jedinstvenu vrstu silike izrađenu od pepela rižine pljeve, nusproizvoda pri proizvodnji riže koji se najčešće baca i završava na odlagalištima otpada. Od tog otpadnog pepela proizvodi se visokokvalitetna silika. Poliester se pak reciklira od plastičnih boca i drugih plastičnih otpadaka tako da se najprije opet pretvori u njegove osnovne kemikalije, a one se zatim preoblikuju u poliester tehničke kvalitete koji se može upotrebljavati za kord u gumama.

KOMENTARI