Ovo će biti najpovoljniji električni automobil u Europi: Dacia Spring

Ovo će biti najpovoljniji električni automobil u Europi: Dacia Spring

Na on-line događaju Renault eWays koji je započeo jučer, najavljena je i serijska izvedba Dacije Spring, najpovoljnijeg električnog automobila u Europi čija će prodaja krenuti na proljeće sljedeće godine.

(Ne)moguća usporedba: Mercedes-AMG E 63 S vs Dacia Logan
Mario Petreković vozi novog Dustera
Nova GARAŽA je na svim kioscima: crossover ili klasični gradski automobil, prvi test nove Suzuki Vitare, kako postaviti visokoprotočni filtar

Nakon ovogodišnjeg koncepta Spring koji je bio najavljen početkom ožujka, pred nama je sada i produkcijska izvedba prve električne Dacije. Kao što smo i tada pisali, riječ je o europskoj izvedbi Renault Kwida koji se prodaje u Kini.

Ni nije riječ samo o modelu koji donosi drugo ime, već je auto temeljito dorađen kako bi zadovoljio europske sigurnosne standarde, a serijski će dolaziti s limitatorom brzine, ABS i ESP sustavima, 6 zračnih jastuka, automatskim svjetlima i automatskim kočenjem.

Dacia Spring dolazi s 33 kW (44 KS) snažnim elektromotorom koji nudi 125 Nm okretnog momenta i ima jednostavan okretni mjenjač, a tu je i baterija kapaciteta 26,8 kWh. Ona omogućuje doseg do 225 km ako se gleda prosječna potrošnja, no ako se samo gleda gradski ciklus, onda doseg raste i na 295 km po WLTP-u. Prosječan europski vozač automobila gradske klase dnevno prijeđe 31 km, što znači da ćete Spring trebati puniti jednom tjedno. Doseg se može povećati i do 10 % ako pritisnete tipku ECO, a tada se snaga motora smanjuje na 23 kW (31 KS), a maksimalna brzina se ograničuje na 100 km/h. Inače je maksimalna brzina ograničena na 125 km/h.

Punjenje do 80 % traje manje od jednog sata na 30 kW DC punjaču, dok na 3,7 kW Wallboxu traje 8 sati i 30 min za punjenje do 100 %, a isto takvo punjenje na najobičnijoj kućnoj utičnici traje do 14 sati. Garancija na bateriju je 8 godina, odnosno 120.000 km.

U ponudi je i besplatna aplikacija My Dacia koja omogućuje vlasnicima praćenje stanja baterije s podacima o preostalom dosegu, a putem nje je lako uključiti klima uređaj, kako bi vas auto dočekao ugodno ohlađen, a pomaže i pri lokaciji automobila na velikom parkingu. A kad je Spring spojen na punjač, putem aplikacije je moguće pratiti stanje napunjenosti, a moguće je i uključiti ili isključiti punjač.

Spring je dug 3.734 mm, širok 1.622 mm i visok 1.516 mm, dok je međuosovinski razmak 2.423 mm. Udaljenost od tla je 150 mm, a prtljažnik nudi obujam od 300 litara. U ponudi će biti i Cargo izvedba koja će dolaziti samo s dva sjedala, a straga će prostor biti pripremljen za prijevoz tereta i imat će obujam od 800 litara, i nosivost od 325 kg.

I za kraj ostaje cijena, koja još nije objavljena, a samo se spominje kako će Spring biti najpovoljniji električni automobil na europskom tržištu. Ako gledamo tako, cijena za Daciju Spring ne bi smjela biti viša od 135.000 kuna bez poticaja, jer je kod nas najpovoljniji električni automobil Twingo, koji košta nešto malo više od 139.000 kuna bez poticaja.

KOMENTARI