Otkrivamo od čega se sastoji Porsche 911 Cabriolet

Otkrivamo od čega se sastoji Porsche 911 Cabriolet

Karoserija i šasija novog Porschea 911 Cabriolet sastoji se od plastike ojačane staklenim vlaknima, ima više aluminija te manje čelika

Novi Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
Porsche predstavio potpuno novi model Cayenne Coupé
Top 10 super automobila u 2017

Krajem studenog 2018. Porsche je predstavio potpuno novi 911 (generacija 992), a već u siječnju dolazi 911 Cabriolet (992), inače predstavljen po prvi put u rujnu 1981. godine. Istražili smo od čega se sastoji tijelo novog 911 Cabrioleta snage 450 KS čiji se krov podiže ili spušta za 12 sekundi, čak i pri brzinama do 50 km/h.

Koristi se kombinacija više materijala koji su od novog modela 911 Cabriolet učinili da bude lakši. Kompozitni dizajn sastoji se od više aluminija, manje čelika i novih kompozitnih materijala čime se smanjuje masa karoserije za oko 7 posto. Istovremeno, Porsche obećava kako nema nikakvih kompromisa u pogledu stabilnosti, krutosti i sigurnosti, a koji su svi na najmanje istoj razini koju je postavio prethodni model. U usporedbi s prethodnim modelom, 911 Coupé nudi bolje torzijske vrijednosti i manje uvijanje.

Porscheovi inženjeri su koristili drugačiji pristup korištenjem različitih plastičnih materijala kako bi stvorili hibridni dizajn u A-stupu jamčeći istovremeno visok stupanj zaštite putnika u slučaju prevrtanja vozila. Ovo inovativno rješenje smanjuje masu za oko 2,7 kilograma, utječe se time i na težište vozila te zamjenjuje dosadašnja cijevna ojačanja od čelika visoke čvrstoće. Jasno je kako oba učinka izravno utječu na izvanrednu dinamiku upravljanja sportskim automobilom.

Kompozitna komponenta Porschea 911 Cabriolet sastoji se od tri elementa: od tzv. Organo ploče, dodatnih tlačnih rebara i strukturne pjene. Organo ploče su gotovi, vrlo čvrsti poluproizvodi od plastike ojačane staklenim vlaknima. Komponenta je opremljena rebrastom podlogom izrađenom od lijevane plastike dok se u posljednjem koraku postupka hibridnoj komponenti dodaje dodatni sloj strukturne pjene. Kada je izložena toplini tijekom procesa bojenja, komponenta se širi čime se osigurava armatura unutar presjeka A-stupa. Istovremeno, A-stup se sastoji od super-čvrstih limenih dijelova kao što je borov čelik.

I 911 Coupe (+7%) i 911 Cabriolet (+8%) imaju više aluminija nego prethodni model – vanjština vozila napravljena je u potpunosti od ove lagane legure čime je smanjena masa za oko 12 kilograma, novi dizajn vrata također je izrađen od aluminija čime se smanjuje masa karoserije bez negativnog utjecaja na stabilnost i kvalitetu.

Naravno, korišten je i čelik visoke čvrstoće, ali u kombinaciji s više ekstrudiranih aluminijskih profila kod pragova vrata, ojačanja poda. U novom Porscheu 911 koristi se više dijelova od lijevanog aluminija – kao dio prednjeg nosača opruga, kućišta stražnjeg tunela, stražnjih uzdužnih dijelova i nosača apsorbera. Prednost lijevanja aluminija je u tome što čak i složene geometrijske komponente mogu biti proizvedene kao jedna komponenta. Nadalje, ojačanja ili vijčani spojevi više ne moraju biti proizvedeni i zavareni pojedinačno, a kao rezultat toga komponenta ne samo što postaje lakša nego je i produkcija učinkovitija.

Snaga od 450 KS Porschea 911 (992) dolazi iz benzinskog šestcilindričnog boxer motora s twin turbo punjačem obujma od 3 litre smještenog straga, uz 530 Nm okretnog momenta

Do sada je nedostatak aluminijskih odljevaka bila nužna termička obrada nakon tlačnog lijevanja, koja predstavlja energetski skup i dugotrajan korak u proizvodnom procesu, ali Porsche je to riješio iskorištavanjem temperature nastale tijekom procesa lakiranja.

U konačnici, Porsche 911 Cabriolet sastoji se od 33% aluminija, 27% ekstrudiranog aluminija, 14% čelika dobivenog kroz hladni proces, 13% aluminijskog odljeva, 11% čelika dobivenog kroz topli proces te po jedan posto plastičnih kompozitnih materijala i lijevanog čelika.
911 Coupe ima nešto drugačije postotke materijala: 32% aluminija, 25% ekstrudiranog aluminija, 17% čelika dobivenog kroz topli proces, 13% aluminijskog odljeva, 12% čelika dobivenog kroz hladni proces te 1% lijevanog čelika. Kompozitni materijali nisu korišteni kao kod kabrioletske izvedbe.

KOMENTARI