
Ferrarijev unikatni model iz programa posebnih projekata: Ferrari SC40, dizajniran od strane Ferrarijevog Styling Centra pod vodstvom Flavija Manzonija, a koji svoju arhitekturu, šasiju i pogonski sklop preuzima od modela 296 GTB. Ferrari SC40 tako se pridružuje najekskluzivnijem segmentu ponude – segmentu jedinstvenih, po mjeri izrađenih automobila, dizajniranih i izgrađenih prema željama jednog klijenta, predstavljajući najviši izraz Ferrarijeve filozofije personalizacije.

Ime automobila odaje počast modelu F40, legendarnom Ferrarijevom superautomobilu predstavljenom u srpnju 1987. SC40 odražava njegove oštre, kutne linije, koje su vješto kombinirane s mekšim površinskim prijelazima, dajući automobilu suvremeni osjećaj i snažan, nepogrešiv identitet. SC40 ima potpuno novi i jedinstveni dizajn. Natpis “SC40” ugraviran reljefno na bočnoj strani krila jasan je poklon kultnom Ferrarijevom superautomobilu, no cilj nije bio stvoriti doslovnu reinterpretaciju, već model s vlastitom prepoznatljivom osobnošću.

Stilska tema inspirirana je industrijskim dizajnom, definiranim preciznim geometrijama i mišićavim, četvrtastim volumenima. Proporcije se odlikuju dugim, niskim nosom uravnoteženim kratkim stražnjim prevjesom i visokim, fiksnim stražnjim krilom – obojenim u SC40 bijelu boju po mjeri – koje se proteže s bokova karoserije. Fiksno krilo se proteže okomito od poklopca motora i besprijekorno se stapa s njim, istaknuto crnom linijom razdvajanja koja naglašava crnu stražnju masku. Ovo područje sastoji se od otvorene mreže koja otkriva mehaničke i strukturne komponente ispod. V6 motor predstavljen je kroz prepoznatljive, zadimljene Lexan lamele, koje se vizualno povezuju s donjim usisnikom zraka, a odražavaju ih manje lamele urezane u mišićava stražnja krila u blizini blatobrana. Izrađeni stražnji dio upotpunjen je središnjim ispuhom proizvedenim u aditivnoj proizvodnji s vrhovima od titana i karbonskih vlakana, te stražnjim svjetlima koja jasno nagovještavaju 296 GTB na kojem je automobil baziran.

Bočnim pogledom dominiraju usisnici zraka međuhladnjaka – reinterpretacija klasičnog NACA kanala naglašenog velikom trokutastom pločom od karbonskih vlakana. Vizualni ritam dizajna definiran je okomitim linijama koje precizno ocrtavaju oštre rubove prednjih krila, izreza na vratima i poklopca motora. Ovi okomiti potezi tvore suptilnu temeljnu mrežu, strukturirajući vizualnu napetost automobila.

Sprijeda, dizajn snažno karakteriziraju prednja svjetla smještena na vanjskim kutovima, integrirana u crno kućište koje se proteže prema dolje kako bi se spojilo s donjim usisnikom zraka. Ovaj usisnik obuhvaća cijeli prednji branik, dajući automobilu upečatljiv, asertivan izgled, dodatno naglašen s dva pravokutna okvira koji ocrtavaju redizajnirane usisnike zraka kočnica, iznad kojih se nalaze dnevna svjetla.

U unutrašnjosti je posebna pažnja posvećena upotrebi kevlara, materijala koji snažno podsjeća na F40. Karbonski kevlar je reinterpretiran i redizajniran za ovaj projekt, a nalazi se u prostorima za noge, iza sjedala i na dijelovima podnih prostirki. Ovaj prepoznatljivi materijal također se koristi za upravljač, neke umetke na armaturnoj ploči, prostor motora i prtljažnik. Presvlake su od kombinacije ugljeno ugljične Alcantare i crvene tehničke tkanine Jacquard, dok propinjući konj na naslonima za glavu i tkani logotip SC40 daju sjedalima suvremen i ekskluzivan izgled.

Vanjska boja SC40 White, razvijena posebno za ovaj automobil, ima hladnu nijansu koja naglašava obline karoserije na sunčevoj svjetlosti, podsjećajući na boju karbon-kevlara korištenog u unutrašnjosti. Stilizirani primjerak automobila je izložen u Ferrarijevom muzeju u Maranellu.


KOMENTARI