Od 2025. godine ponovno čistokrvni benzinci u WRC-u

Od 2025. godine ponovno čistokrvni benzinci u WRC-u

World Rally Championship od 2025. godine odbacuje hibridne pogonske sklopove u klasi Rally1, kako bi smanjio troškove.

Cupra EKS otkrila postavu vozača za novu sezonu FIA ETCR eTouring Car World Cupa
Konceptna Mazda RX-Vision GT3 spremna je za virtualna natjecanja
Peugeot Sport predstavlja Hybrid4 500 kW

World Rally Championship (WRC) je 2022. godine u kategoriju Rally1 uveo obvezu korištenja hibridnih motora, no već od sljedeće godine odustaje od njih. Elektromotori su razvijali snagu od 100 kW/136 KS i nudili su 180 Nm okretnog momenta, no od sljedeće godine ih više neće biti. To će ujedno i smanjiti ukupnu težinu vozila. No bez obzira na to, Automobili u ovoj kategoriji i dalje ostaju glavna vozila WRC-a.

Osim toga, od 2026. godine uvest će se revidirana tehnička pravila, a propisi će se primjenjivati ​​uz trenutne propise Rally1 za sezonu 2026. Ova nova pravila koristit će zajedničku sigurnosnu ćeliju za smanjenje troškova i složenosti te omogućiti proizvođačima i tunerima da razviju automobile s vlastitom karoserijom na temelju proizvodnih modela uključujući B-klasu, C-klasu, kompaktni SUV ili konceptni automobil dizajniran za stroge tehničke zahtjeve. Izlazna snaga vozila bit će ciljana na 330 KS, dok će aerodinamička učinkovitost biti ograničena zajedno s ograničenjem najveće brzine. Time se očekuje smanjenje troškova razvoja automobila, a trošak po automobili neće smjeti prijeći 400.000 eura.

Foto: Marin Kuharić

KOMENTARI