Renault Clio je s nama od 1990. godine, a njegova 5. generacija od 2019. godine, a nakon gotovo četiri godine na tržištu, pravo je vrijeme za osvježenje aktualne generacije. Ako vas interesira povijest ovog modela, kliknite ovdje, kako bi saznali više o prethodnim generacijama ovog popularnog gradskog modela.
Redizajnirani Clio donosi novi izgled prednjeg dijela će uskoro zaživjeti i na ostalim modelima, a donosi veću prednju masku s uzorkom šahovske ploče, a tu je i novi dizajnerski potpis Nouvelle Vague dnevnih LED svjetala. Naime, okomita LED dnevna svjetla oblikom naznačuju obris polovice Renaultova logotipa, a sve izvedbe redizajniranog modela dolaze serijski s Full LED prednjim svjetlima.
Nov je i stražnji odbojnik koji donosi dva okomito postavljena zračna otvora, a ovisno o izvedbi, donji dio stražnjeg kraja obojen je mat crnom bojom (prve dvije inačice), sjajno crnom bojom (inačica Techno) i mat sivom bojom Shale (inačica Esprit Alpine). U ponudi je dostupno i šest opcija difuzora (s ili bez ispušne cijevi u hibridnim inačicama i ovisno o razini opreme). Clio je dostupan u sedam boja, a nova je Rafale siva. Riječ je o troslojnoj boji koja izdaleka izgleda obično, no izbliza izgleda svjetlucavo. Tu su i novi 17-inčni aluminijski naplatci, a proporcije Clija su ostale iste.
Unutrašnjost donosi serijsku digitalnu instrument tablu u veličini od 7 ili 10 inča, a iste veličine su na izbor i središnjeg multimedijskog zaslona, a Clio podržava bežično povezivanje putem sustava Apple CarPlay i Android Auto. Sjedala, obloge vrata i armaturne ploče inačice Techno presvučeni su posebno razvijenom održivom tkaninom sa 60-postotnim udjelom modalnih vlakana TENCEL – celuloznih vlakana iz bioloških izvora koje proizvodi Lenzing Grupa. Poznata po iznimnoj mekoći, ta su vlakna dobivena iz obnovljivog izvora – prirodnog drva koje potječe iz poluprirodnih europskih šuma kojima se gospodari na održiv način i koje rastu bez upotrebe kemijskih gnojiva ili umjetnog navodnjavanja te apsorbiraju velike količine ugljičnog dioksida.
U Cliju nisu upotrijebljeni kožnati materijali: površine putničkog prostora obložene su prevučenom zrnatom tkaninom (TEP), proizvedenom od kombinacije vlakana iz bioloških izvora i poliesterskih vlakana. Riječ je o materijalu koji zahtijeva manje vode i energije pri bojenju (za razliku od bojenja konvencionalnim postupkom).
Nova je i izvedba Esprit Alpine koja donosi sportsku masku, prednji spojler mat sive boje, 17-inčne aluminijske naplatke i sjajno crnu oznaku Clio na poklopcu prtljažnika. Unutrašnjost pak donosi sportska sjedala, upravljač presvučen perforiranim materijalom obrubljen dvostrukim plavim, bijelim i crvenim šavovima, dok je u sredini logo bijele boje. Na armaturnoj ploči je izvezena francuska zastava, dok pojasevi imaju plavi obrub.
Ponuda motora ostaje ista i kreće od atmosferskog benzinca SCe sa 65 KS (samo na odabranim tržištima), a slijedi turbo benzinac s 90 KS i on već dolazi sa 6-stupanjskim mjenjačem. U ponudi ostaje i dalje izvedba TCe 100 LPG s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom, a u ponudi ostaje i 100 KS snažan turbo dizel motor.
Top model je i dalje E-Tech hibrid sa 145 KS, a riječ je o serijsko-paralelnoj arhitekturi koja kombinira dva električna motora (glavni električni motor snage 36 kW i visokonaponski elektropokretač-generator snage 18 kW) s 1,6-litrenim četverocilindarskim termičkim motorom snage 69 kW/94 KS, inteligentnim dog-clutch mjenjačem s više načina rada i baterijom od 1,2 kWh. Mjenjač ima četiri stupnja prijenosa za termički motor i dva stupnja prijenosa za glavni električni motor. Motor E-Tech Full Hybrid može kombinirati snagu termičkog i električnog motora na do 14 različitih načina i tako povećati energetsku učinkovitost. Cijene i točan popis opreme bit će dostupni kasnije.
KOMENTARI