Novi rekord u visinskoj vožnji: Porsche 911 se popeo na 6734 metra nadmorske visine

Novi rekord u visinskoj vožnji: Porsche 911 se popeo na 6734 metra nadmorske visine

S dorađenim Porscheom 911 koji je vozio na eFuels, Romain Dumas je postavio novi svjetski rekord na vrhu zapadnog grebena vulkana Ojos del Salado u Čileu.

Nova GARAŽA je na svim kioscima: Usporedili smo male gradske jurilice, zamijenili disk kočnice i vozili najjače Porsche automobile na Grobniku
Izgleda kako će redizajnirani Porsche 911 dobiti novi boxer motor
Vikend iz snova: Porsche On Track na Grobniku

Postavljen je novi rekord u visinskoj vožnji, a postavio ga je trostruki prvak Le Mansa Romain Dumas za upravljačem dorađenog Porschea 911, koji je vozio na eFuels. Rekord je postavljen na vrhu zapadnog grebena vulkana Ojos del Salado u Čileu na visini od 6734 metara nadmorske visine. Temperatura se kretala oko dvadeset stupnjeva ispod ništice, a gustoća zraka je bila upola gusta nego na razini mora. “Nikad neću zaboraviti ovo iskustvo. Bio je izvanredan osjećaj voziti se tamo gdje nijedan automobil prije nije prošao,” rekao je Romain Dumas kratko nakon silaska s vulkana. “911 je uspio ići više od bilo kojeg drugog zemaljskog vozila u povijesti. Stigli smo do točke gdje nas je dočekao pravi vrh zapadnog grebena – više nismo mogli. Dakle, ovo je stvarno bila najveća nadmorska visina koja se može postići. Trenutak ponosa za cijeli tim – i zahvalni smo na podršci i vjeri svih naših partnera, od kojih je svaki ovo omogućio.”

Ekspediciju s dva značajno modificirana modela Porsche 911 podržali su HIF Global, Schaeffler Group, Mobil 1, BFGoodrich i TAG Heuer. Te su tvrtke stručnošću i tehnologijom podržavale međunarodni tim vodiča, inženjera, vozača i planinara. Projekt je označio povratak automobila i tima na vulkan Ojos del Salado, koji su posjetili 2022. i upravo premašili 6000 metara na istraživačkoj vožnji. U kontekstu, dostignuta najveća nadmorska visina jednaka je 1934 metra iznad vrha Mont Blanca. Prethodni rekord, postavljen 2020. godine, iznosio je 6694 metra.

U pokušaju rekorda sudjelovala su dva modificirana modela Porsche 911 pod nadimcima ‘Doris’ i ‘Edith’. Automobil s kojim je napravljen rekord razvio je RD Limited u suradnji s Porscheom. Sam rekord Dumas je postigao u lakšoj i agilnijoj varijanti ‘Edith’. Ovaj se model temelji na trenutnom modelu 911 Carrera 4S s 3,0-litrenim šestocilindrični bokser motor od 443 KS, a uparen je sa standardnim ručnim mjenjačem sa sedam stupnjeva prijenosa. Automobil je radio s tvornički punjenim mazivima iz Mobil 1, što je omogućilo pogonski sklop da radi bez problema čak i u ekstremno hladnoj klimi. Sam 911 pokazao se kao odlična osnova. Kroz kombinaciju robusne, ali lagane konstrukcije šasije, velike snage i sposobnosti da se dobro nosi s ekstremno velikim nadmorskim visinama.

Dva su automobila bila opremljena sjedalima od karbonskih vlakana i pojasevima u pet točaka. Zatim su dodane portalne osovine kako bi se povećao razmak od tla na 350 mm. Portalne osovine također su imale učinak smanjenja prijenosnih omjera, omogućavajući precizne, nježne ulaze gasa pri maloj brzini. Osim toga, automobili su bili opremljeni posebnom laganom, ali iznimno čvrstom zaštitom podvozja od aramidnih vlakana koja omogućava klizanje po stijenama. Tu je i tehnologija Drive By Wire koju je razvila i osigurala Schaeffler grupa. Sustav nazvan Space Drive bio je sposoban ispuniti jedinstvene i ekstremne zahtjeve vulkana i terena, nudeći preciznost i detaljne povratne informacije kako bi Romain Dumas omogućio da postavi automobil točno tamo gdje mu je potrebno – često dok se penje po nesigurnim i gotovo okomitim padinama.

Oba su automobila u potpunosti radila na HIF eFuels – stvorenom u Čileu – tijekom njihovog vremena na vulkanu. eFuels se izrađuju od vode i ugljičnog dioksida korištenjem obnovljive energije, što omogućuje potencijalnu gotovo neto CO₂ neutralnu upotrebu motora s unutarnjim izgaranjem, budući da je CO₂ uhvaćen tijekom procesa proizvodnje eFuels otprilike jednak CO₂ emitiranom tijekom korištenja automobila. Rekord je zabilježen u subotu, 2. prosinca, s time da je tim krenuo u 03:30 po lokalnom vremenu, a rekord je dostignut u 15:58 i time je označen kraj putovanja.

KOMENTARI