Nissan predstavlja EV36Zero – centar za proizvodnju električnih vozila vrijedan milijardu funti

Nissan predstavlja EV36Zero – centar za proizvodnju električnih vozila vrijedan milijardu funti

Nissan tvornica za proizvodnju prototipova solid state baterija
Renault i Mobilize: Dvostruki život baterije iz električnog vozila
Peugeot otkriva kako iza kulisa izgleda proizvodnja elektrificiranih modela

Nissan i njegovi partneri Envision AESC, svjetski poznati proizvođač najnaprednije tehnologije baterija, i gradsko vijeće u Sunderlandu uložili su milijardu funti u ovaj transformacijski projekt. Projekt Nissan EV36Zero počiva na tri međusobno povezane inicijative koje predstavljaju temelj budućeg razvoja automobilske industrije: razvoj električnih vozila, korištenje obnovljivih izvora energije i proizvodnja baterija.

Najavljeni projekti nastavak su 35 godina izvrsnosti tvornice u Sunderlandu. Zahvaljujući njima otvorit će se 6200 radnih mjesta u Nissanu i njegovu opskrbnom lancu u Velikoj Britaniji, uključujući više od 900 novih radnih mjesta u Nissanu i 750 radnih mjesta u novoj naprednoj tvornici tvrtke Envision AESC, za proizvodnju baterija uz nisku stopu emisija. Dugoročno će projekt transformacije omogućiti modernizaciju i proširenje Nissanovih kapaciteta za proizvodnju električnih vozila u Ujedinjenoj Kraljevini. Tvrtka Envision AESC, podružnica svjetske tehnološke tvrtke posvećene očuvanju okoliša Envision Group, iskoristit će pametnu tehnologiju AIoT za praćenje i optimizaciju troškova energije te nadzor proizvodnje i održavanje svoje nove gigatvornice. To će omogućiti ubrzanje proizvodnje baterija koje će se godišnje ugrađivati u do 100.000 električnih Nissana.

U okviru ulaganja teškog milijardu funti, Nissan će uložiti do 423 milijuna funti za proizvodnju potpuno nove generacije električnog vozila u Ujedinjenoj Kraljevini. Budući model temeljit će se na Nissanovoj stručnosti u području crossovera i svjetskom uspjehu Nissana LEAF, što znači da će nuditi napredniji dizajn, veću učinkovitost i novu tehnologiju baterija kako bi prelazak na električnu mobilnost bio dostupan svima. Taj model namijenjen je globalnom tržištu, a primjerci proizvedeni u Sunderlandu tradicionalno će se isporučivati europskim tržištima. Novi crossover temeljit će se na Alijansinoj platformi CMF-EV, a proizvodni kapacitet trebao bi iznositi 100.000 jedinica.

Proizvodnja u Sunderlandu stvorit će 909 novih radnih mjesta u samoj tvornici i više od 4500 u opskrbnom lancu Ujedinjene Kraljevine. Njezinim pokretanjem osigurat će se i dodatnih 75 radnih mjesta za istraživanje i razvoj. Nissan će u okviru projekta transformacije u tvornicu uložiti ukupno 5 milijardi funti, što uključuje centar za istraživanje i razvoj pri Nissanovu europskom tehnološkom centru u Cranfieldu u Bedfordshireu; osiguravanje električnih vozila za dobavljače iz Ujedinjene Kraljevine; povećanje konkurentnosti tvornice i poboljšanje ekološke učinkovitosti proizvodnje i osposobljavanje Nissanovih zaposlenika za razvoj budućih tehnologija. Ostale proizvodne lokacije još nisu potvrđene. Više informacija o novom vozilu, njegovoj cijeni i tehnologiji bit će poznate nakon predstavljanja.

Tvrtka Envision AESC vlasnik je i upravitelj prve europske tvornice baterija u Sunderlandu, utemeljene 2012. godine radi lokalizacije proizvodnje baterija za Nissan LEAF. Ova tvornica s pretežno britanskom radnom snagom već devet godina dobavlja baterije za Nissan LEAF i eNV200 te je proizvela dovoljno ćelija, modula i paketa za pokretanje preko 180.000 električnih vozila u 44 zemlje. Povrh toga, njezini proizvodi zadovoljavaju svjetske kriterije u pogledu kvalitete, performansi, sigurnosti, pouzdanosti i cijene. Kako bi podržala novi projekt, tvrtka Envision AESC uložit će 450 milijuna funti u izgradnju prve gigatvornice u Ujedinjenoj Kraljevini, u sklopu Međunarodnog naprednog proizvodnog parka (IAMP) uz Nissanovu tvornicu. Ta će tvornica koristiti obnovljive izvore energije i revolucionarnu tehnologiju baterija nove generacije.

Uskoro počinju formalne pripreme za izgradnju nove gigatvornice. Početni kapacitet tvornice trebao bi iznositi 9 GWh, a potencijalno ulaganje tvrtke Envision AESC u visini od 1,8 milijardi funti taj bi kapacitet trebalo povećati na 25 GWh, čime bi se stvorilo 4500 novih, visokokvalificiranih „zelenih” radnih mjesta u regiji do 2030. (uz moguće povećanje kapaciteta tvornice na 35 GWh). Nova tvornica povećat će cjenovnu konkurentnost baterija proizvedenih u Ujedinjenoj Kraljevini, među ostalim zahvaljujući novoj baterijskoj ćeliji pete generacije s 30 % većom energetskom gustoćom koja povećava doseg i učinkovitost. Osim što će osigurati tehnologije za pokretanje novih Nissanovih vozila, novi će projekt omogućiti nabavu većeg broja dijelova i komponenti vozila od lokalnih dobavljača s pomoću napredne tehnologije. To znači da će baterije budućnosti biti jeftinije, a električna vozila dostupnija širem krugu kupaca. Nova gigatvornica potaknut će otvaranje 750 radnih mjesta i osigurati 300 postojećih radnih mjesta.

Osim što drži ovaj ekosustav na okupu, gradsko vijeće u Sunderlandu vodi projekt opskrbe 100 % obnovljivom energijom iz mikromreža kako bi se ugljične emisije smanjile za 55.000 tona. S obzirom na mogućnost integracije postojećih Nissanovih vjetroelektrana i solarnih farmi, početni planovi daju naslutiti da bi moglo doći do stvaranja deset solarnih farmi (s predviđenim kapacitetom od 132 MW) koje će biti izravno povezane s izvorima obnovljive energije iz britanske mreže. Na taj bi se način osigurala neprekidna opskrba Nissana strujom, kao i drugih proizvođača automobila koji imaju svoje pogone na Međunarodnom proizvodnom parku (IAMP). Planovi će se i dalje razvijati kroz intenzivnu raspravu s potencijalnim „zelenim” investitorima iz privatnog sektora.

Riječ je o prvom projektu takve vrste u koji bi moglo biti uloženo 80 milijuna funti. Projekt uključuje i razvoj baterijskog sustava za skladištenje energije kapaciteta 1 MW u okviru kojeg će se baterije tvrtke Envision AESC, nakon što ispune svoju svrhu u Nissanovim električnim vozilima, prenamijeniti u sustave za skladištenje energije. Višak energije stvorene tijekom dana tako će biti uskladišten i upotrijebljen naknadno kako bi se smanjilo opterećenje mreže. Ulaganje u dodatne infrastrukturne projekte za razvoj novog centra za proizvodnju električnih vozila težit će više od milijardu funti.

KOMENTARI