Nakon što je prvotno najavljena plug-in hibridna Mazda CX-60, sada stižu vijesti i o novoj izvedbi i to s novim turbo dizel motorom, čija prodaja kreće u siječnju iduće godine. Riječ je o potpuno novom dizelskom pogonu iz Mazde, i to je njihov prvi redni šesterocilindarski motor, a ima obujam od 3,3 litre i oznaku e-Skyactiv D.

Vrlo inovativna tehnologija izgaranja čini novi e-Skyactiv D jednim od najčišćih dizelskih motora na svijetu, a Mazda je uvjerena da će premašiti sve nadolazeće propise o emisijama kada stupe na snagu. Razvijen korištenjem koncepta ‘prave veličine’ (right sizing) koji optimizira obujam radi poboljšanja učinkovitosti i snage.

Nudit će se u dvije izvedbe, sa 147 kW/200 KS u kombinaciji s pogonom na stražnje kotače, te u snažnijoj izvedbi sa 187 kW/254 KS u kombinaciji s i-Activ AWD pogonom na sve kotače. Snažnija izvedba ubrzava od 0-100 km/h 7,4 sekunde i postiže maksimalnu brzinu od 219 km/h uz WLTP prosječnu potrošnju goriva od samo 5,3 l/100 km i emisiju CO2 od samo 137 g/km, dok slabija izvedba pruža prosječnu WLTP potrošnju goriva od samo 4,9 l/100 km i emisiju CO2 od samo 127 g/km.

Redni šesterocilindarski motor proizvodi manje vibracija zbog svoje karakteristične “savršene uravnoteženosti”, za uglađenu i tihu vožnju. Visoki okretni moment motora daje CX-60 visoku sposobnost vuče prikolice od 2.500 kg, a kao rezultat njegove jednostavne strukture, težina motora je slična onoj 2,2-litrenog četverocilindarskog dizel motora Mazda Skyactiv D, čime se minimalizira razlika u upravljivosti.

KOMENTARI