Test: Mazda CX-60 3.3 AT AWD Homura

Test: Mazda CX-60 3.3 AT AWD Homura

Trenutno najveći Mazdin SUV na europskom tržištu, CX-60, dostupan je i sa 6-cilindričnim turbo dizel motorom koji se pokazao kao izvrsna kombinacija – ide dobro, troši malo, a pritom proizvodi omamljujući zvuk.

Nova Mazda CX-60 PHEV puca na premium, a znamo i cijene za naše tržište
Napokon netko predstavlja novi turbo dizel motor: redni šesterocilindrični dizel stiže u Mazdu CX-60
Nova Mazda CX-60 imat će pogon na stražnje kotače i posebno uređen interijer

Već neko vrijeme Mazda polako prelazi u premium proizvođača nudeći bogato opremljene modele, a još uvijek se najviše uzdsje u klasične motore s unutarnjim sagorijevanjem, a upravo takav je i testni model. CX-60 je trenutno najveća Mazda na europskom tržištu, s napomenom da bi do kraja ove godine trebao stići i model CX-90 koji će biti još malo veći i koji će nuditi sedam sjedala. Iako velika, Mazda CX-60 nudi prostora za 5 osoba koji će se ugodno osjećati na svim pozicijama.

A da je ovaj model novi smjer Mazde govori i dizajn, koji je na prvu i dalje prepoznatljiv kao Mazdin, no donosi mnogobrojne detalje koji je distanciraju od ostalih modela. Ono što je prvo vidljivo je izrazito dugačak poklopac motora i gotovo okomit prednji dio s velikom maskom i malenim svjetlima, a masivan je i dizajn stražnjeg dijela koji donosi velike metalne površine i lijep dizajnerski potpis stražnjih LED svjetala. No prava veličina je najbolje vidljiva gledajući ovaj model sa strane, gdje do izražaja dolazi i velik međuosovinski razmak koji se rastegnuo na 2870 mm.

No prava se poslastica krije ispod prednjeg poklopca, gdje je smješten 3,3-litreni turbo dizel sa 6 cilindara koji je potpomognut blagohibridnom tehnologijom, a koji razvija najveću snagu od 187 kW/254 KS i pritom nudi 550 Nm okretnog momenta, dok se snaga prenosi na sve kotače. Tu moramo spomenuti i kako je u ponudi isti taj motor u izvedbi sa snagom od 200 KS i pogonom na stražnje kotače. Serijski je tu 8-stupanjski automatski mjenjač, a bez obzira na gotovo dvije tone težine, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde, dok je maksimalna brzina 219 km/h. A pritom je prosječna potrošnja tek 8,1 litru, a, vjerujte nam, nismo ga štedjeli.

Naime, ovaj motor proizvodi jako lijepi zvuk, posebice u nešto višim okretajima, stoga smo se, bez obzira na hladno vrijeme, vozili na sljeme sa spuštenim prozorima i ugašenom glazbom, a sve kako bi uživali u zvuku šestcilindraša, koji će, kako stvari stoje, u bližoj budućnosti izumrijeti. No osim što se lijepo čuje, ovako motorizirana Mazda se i lijepo vozi. Bez obzira na nešto više težište i veliku masu, s njom vožnja može biti zabavna, no ne previše, jer nos ipak voli „pobjeći“. No još je veći užitak krstariti bilo kojom cestom znajući da ćete tek laganim dodirom na papučicu gasa uzletjeti i s lakoćom napraviti ono što ste i planirali. Razlog tome je veliki okretni moment i dobra međuubrzanja, kao i dobar automatski mjenjač koji odlično „čita misli“, a tu su i polugice iza upravljača s kojima možete odabrati nižu ili višu brzinu. Nude se i tri načina vožnje – normal, sport i off-road, a odabirom sport načina rada odziv na pritisak papučice gasa je još brži.

Spomenuli smo blagohibridnu tehnologiju koja pripomaže u trenutcima kada otpustite papučicu gasa i kada se motor gasi, no već pri dodiru gasa pali se dizel motor. Što se tiče potrošnje u gradu, ona se kreće između 6 i 7 litara, dok će na autocesti trošiti između 7 i 7,5 litara prilikom vožnje unutar ograničenja, dok će pri jačem pritisku potrošiti i litru više. Na otvorenoj cesti je potrošnja također manja od 7 litara što je dobar rezultat za ovakav automobil Za pohvalu je i spremnik goriva od 58 litara koji nije više tako čest u današnjim automobilima.

A osim navedenog, CX-60 će vas oduševiti i u unutrašnjosti. Sve je prepuno mekanih materijala, a dio oko mjenjača nije tipične lakirane piano površine, već je šaren, pa se i eventualna ogrebotina neće vidjeti. Veliki 12,3-inčni središnji multimedijalni zaslon je jednostavnog dizajna, no zato je iznimno pregledan i jednostavno je upravljati njime putem praktičnog kotačića i tipki za prečace koji su postavljeni između prednjih sjedala i koji se u Mazdine automobile ugrađuju već neko vrijeme. Oni olakšavaju upravljanje i moguće je svime upravljati bez potrebe da dodirujete zaslon, što je puno praktičnije.

Komande klima uređaja i ventilacije su odvojene i sadrže isključivo fizičke tipke, što je također za pohvalu, a bogata oprema uključuje i grijani upravljač te grijana prednja i dva vanjska stražnja sjedala, a uz to prednja su i ventilirana što dobro dođe po ljeti kada se kožna sjedala previše zagriju. Digitalni instrumenti dolaze u dijagonali od 12 inča i ne nude previše prilagodbi, a tu je i pregledan head-up zaslon s prikazom najvažnijih funkcija.

Prostora je sprijeda na pretek, posebice u širinu, gdje se i izuzetno veliki ljudi neće dodirivati laktovima, a ni niži krov radi velikog panoramskog krovnog prozora na otvaranje ne uzima dragocjen prostor za glavu. Strage je također prostrano, no iza vozača dvometraša teško će se smjestiti još jedna osoba iste visine, a nedostajat joj može samo prostora za koljena, jer će za glavu i dalje biti mjesta. No ako je riječ o osobama do 180 cm visine, obje će uživati u velikom komforu. Straga putnike očekuju još i ventilacijski otvori, dva USB-C priključka za punjenje, 220V utičnica i prekidači za grijanje sjedala.

Kako su prednja sjedala električna, kao i upravljač, kada prvi put sjednete za upravljač automobil Vas pita želite li da podesi vozilo prema vama i to tako da odaberete svoju visinu, a vozilo će samo podesiti upravljač i sjedalo te, ako vam odgovara, spremiti postavke, a to je moguće učiniti za više osoba, pa će se sve automatski podesiti čim sjednete na vozačko sjedalo.

Sve navedeno ima i svoju cijenu, pa se potpuno opremljena testna Mazda CX-60 sa svom dodatnom opremom može kupiti za 73.902 eura, dok je cijena početne izvedbe s ovim motorom 61.133 eura. Najpovoljnija izvedba košta 55.917 eura, a riječ je o modelu kojeg pogoni istovjetan turbo dizel motor, no snaga kod ove izvedbe je prigušena na 200 KS, a pritom se nudi samo pogon na stražnje kotače. Vrlo slična početna cijena je i 2,5-litrene plug-in hibridne izvedbe čija je snaga sustava 327 KS, dolazi s pogonom na sva četiri kotača i košta 56.211 eura.

TEHNIČKI PODACI:
Dimenzije (DxŠxV) 4745 x 1890 x 1680 mm
Osovinski razmak 2870 mm
Masa vozila/dopuštena nosivost 1935 kg/ 581 kg
Veličina prtljažnika 570/1726 litara
Vrsta motora/broj cilindara Dizel + Blagi Hibrid/6
Pogon Na sve kotače
Mjenjač Automatski, 8 stupnjeva
Snaga 187 kW / 254 KS
Okretni moment 550 Nm
Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h 219 km/h / 7,4 s
Potrošnja (prosječna l/100 km) 8,1
CO2 emisija 137 g/km
Cijena 73.902 eur
Oprema Kamere u 360 stupnjeva, 8-inčni multimedijski sustav, automatski klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, tempomat, naslon za ruke sprijeda, kožne presvlake, grijana i hlađena sjedala, grijani upravljač, panoramski krov s otvaranjem, 20-inčni aluminijski naplatci…

 

KOMENTARI