Najprodavaniji električni automobil na svijetu je…

Najprodavaniji električni automobil na svijetu je…

Hyundai Kona i u električnom izdanju
Brza e-punionica HT-a baterije napuni za samo 20 minuta
Tesla Y je SUV koji na struju može prijeći 482 kilometra

Nakon sedam godina stiže druga generacija Nissana Leaf, prodanog u svijetu u više od četvrt milijuna primjeraka. Naglasak kod novog Leafa je na naprednim tehnologijama, većem kapacitetu baterije i inovacijama kojima žele oduševiti svoje kupce.

Električni Leaf u potpunosti ima novi dizajn, s naglaskom na postojeću gamu modela iz Nissana (ponajviše na Qashqai), ali ipak će se razlikovati na cesti. Imat će i prepoznatljivu plavu boju na prednjem dijelu vozila.

Ono što nas svakako najviše kod električnih vozila zanima je autonomija baterije i vrijeme punjenja. Novi Nissan Leaf imat će litij-ionsku bateriju snage 40 kWh koja će vozilu omogućiti doseg do 378 km, prema NEDC standardu ((New European Driving Cycle). Za većinu kupaca to će biti dovoljno za vožnju tijekom cijelog radnog tjedna, a ustreba li im dodatni kapacitet, moći će stati na neku od brzih punionica i za 40 minuta napuniti bateriju do 80 posto kapaciteta. Krajem 2018. godine na tržištu će se pojaviti i model s većim kapacitetom baterije. Nissan bi trebao predstaviti i Nismo verziju, sa sportskim performansama.

Baterija će se kod kuće, pri klasičnom (sporom) punjenju na 3 kW puniti oko 16 sati, na brzim punjačima snage 6 kW vrijeme punjenja će biti dvostruko kraće – 8 sati. Dakle, sve ovisi s kakvom snagom punjača raspolažete.

Snaga novog Leafa iznosi 150 KS, što je za 38 posto više nego kod prethodnika. Uz 320 Nm okretnog momenta sigurni smo kako će ovaj električni automobil biti sposoban i za sportskiju vožnju. Maksimalna brzina koju će moći postići je 144 km/h, a najveća snaga postizat će se u području od 3283 do 9795 okretaja. Dužina novog Nissan Leaf je 4480 mm, međuosovinski razmak 2700 mm, masa vozila je 1535 kilograma.

Nissan Leaf će imati mogućnost svojevrsne autonomne vožnje – moći će samostalno voziti po jednoj voznoj traci, uz pomoć kamere, ali i vozača koji će stalno morati biti u pripravnosti preuzeti kontrolu nad upravljačem. ProPilot je naziv sustava koji će omogućiti takvu vožnju, inače dostupnu i u novom Qashqaiju – četiri kamere i 12 ultrazvučnih senzora davat će podršku Nissanu Leafu tijekom samostalne vožnje, parkiranja bez upotrebe vozačevih ruku i noge te uz samostalne promjene smjera kretanja tijekom parkiranja.

Velika (patentirana) novost će biti e-Pedal uz koji ćemo koristiti samo jednu papučicu, i za ubrzavanje i za kočenje. Jednostavno, dok držimo pritisnutu papučicu gasa vozilo ubrzava i održava brzinu vožnje dok se otpuštanjem noge automatski koči. Ovo će rješenje biti zgodno i pri kretanjima na uzbrdici tako da će vozilo stajati na mjestu sve dok ne pritisnemo papučicu gasa. Ipak, postojat će i standardna nožna kočnica kad bude trebalo primjetnije kočiti.

Iza oznake Vehicle-to-Grid (V2G) krije se mogućnost dvosmjernog načina punjenja pa se vozilo može puniti iz električne mreže, ali i vraćati energiju natrag, kad je to potrebno.

Nissan Leaf u prodaji se u Hrvatskoj očekuje u ožujku 2018. godine. Bit će to po prvi put da se automobil pojavljuje na hrvatskom tržištu jer se prva generacija nije prodavala u našim krajevima. Ipak, mjesecima prije dolaska u Hrvatsku Nissan Leaf će se moći kupiti ponajprije u Japanu, već od 2. listopada 2017. Također, i kupci na drugim europskim tržištima morat će se strpjeti do početka 2018. godine, a cijena za Nissan Leaf bi trebala biti oko 30.000 američkih dolara.