Najmanji koeficijent otpora na svijetu i nova generacija baterija omogućuju Vision EQXX konceptu autonomiju od preko 1000 km!

Najmanji koeficijent otpora na svijetu i nova generacija baterija omogućuju Vision EQXX konceptu autonomiju od preko 1000 km!

Mercedes-Benz je sinoć predstavio model kojim najavljuje sljedeću generaciju električnih automobila, kojima autonomija od preko 1000 km neće biti tek puka želja, već će to biti realnost.

Lincoln Anniversary Concept na Monterey Car Weeku
Audi 2026. godine ulazi u Formulu 1!
HYVIA je zajednički projekt Grupe Renault i Plug Powera s ciljem stvaranja cjelovitog ekosustava LGV s pogonom na gorivne ćelije

Na sinoćnjoj on-line prezentaciji, Mercedes-Benz je predstavio novu konceptnu limuzinu Vision EQXX, kojom se najavljuje nova generacija električnih automobila, kakvi će stići već za nekoliko godina, i koji će ponuditi autonomiju od preko 1000 kilometara s jednim punjenjem, i koji bi trebali promijeniti svijest ljudi o ovakvim vozilima.

Mercedes-Benz Vision EQXX je luksuzna limuzina s međuosovinskim razmakom od 2800 mm i prostorom za četiri osobe, no ono što je još važnije je koeficijent otpora zraka koji iznosi tek 0,17, a to je rezultat koji je trenutno najmanji u automobilskom svijetu.

Kada se tome pridoda i potpuno nova baterija s anodom od silicija, koja je dimenzijama čak 50 % manja, a težinski čak 30 % lakša od one koja se nalazi u modelu EQS 450+, što pridonosi ukupnoj težini vozila od tek 1750 kg, dolazimo i do rezultata koji ovaj model svrstava u vrh efikasnosti.

Naime, uz prosječnu potrošnju manju od 10 kWh/100 km, ova 100 kWh baterija nudi autonomiju od preko 1000 kilometara, a autonomiji dodatno pomažu i solarne ćelije koje su postavljene na krov, a koje mogu generirati dodatnu autonomiju od 25 km.

Kako još ne postoji tehnologija proizvodnje ovakve vrste baterija, ona se proizvodi ručno, a sastoji se od više od 200 ćelija u četiri reda, koje su smještene u kućište koje je napravljeno od ugljičnih vlakana i ostataka šećerne trske, a isti materijal Mercedes-Benz koristi i u Formuli 1. Bateriju je napravila kineska tvrtka CATL.

Unutrašnjost krasi novi zaslon koji se proteže putem čitave širine vozila i ima dijagonalu od 47,5 inča te rezoluciju od 7680×660 piksela, ali se razlikuje od Hyperscreena po tome što nema središnji okomiti zaslon.

Mercedes-Benz Vision EQXX pokreće elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS, dok se snaga prenosi samo na stražnje kotače, a serijski model koji će ponuditi prikazanu tehnologiju ne treba očekivati prije 2025. godine.

KOMENTARI