Najmanji koeficijent otpora na svijetu i nova generacija baterija omogućuju Vision EQXX konceptu autonomiju od preko 1000 km!

Najmanji koeficijent otpora na svijetu i nova generacija baterija omogućuju Vision EQXX konceptu autonomiju od preko 1000 km!

Mercedes-Benz je sinoć predstavio model kojim najavljuje sljedeću generaciju električnih automobila, kojima autonomija od preko 1000 km neće biti tek puka želja, već će to biti realnost.

Nissan predstavlja EV36Zero – centar za proizvodnju električnih vozila vrijedan milijardu funti
Nakon tri generacije, Škoda će vjerojatno ugasiti Fabiju Combi
Hoće li Volkswagen stvarno ugasiti Golf?

Na sinoćnjoj on-line prezentaciji, Mercedes-Benz je predstavio novu konceptnu limuzinu Vision EQXX, kojom se najavljuje nova generacija električnih automobila, kakvi će stići već za nekoliko godina, i koji će ponuditi autonomiju od preko 1000 kilometara s jednim punjenjem, i koji bi trebali promijeniti svijest ljudi o ovakvim vozilima.

Mercedes-Benz Vision EQXX je luksuzna limuzina s međuosovinskim razmakom od 2800 mm i prostorom za četiri osobe, no ono što je još važnije je koeficijent otpora zraka koji iznosi tek 0,17, a to je rezultat koji je trenutno najmanji u automobilskom svijetu.

Kada se tome pridoda i potpuno nova baterija s anodom od silicija, koja je dimenzijama čak 50 % manja, a težinski čak 30 % lakša od one koja se nalazi u modelu EQS 450+, što pridonosi ukupnoj težini vozila od tek 1750 kg, dolazimo i do rezultata koji ovaj model svrstava u vrh efikasnosti.

Naime, uz prosječnu potrošnju manju od 10 kWh/100 km, ova 100 kWh baterija nudi autonomiju od preko 1000 kilometara, a autonomiji dodatno pomažu i solarne ćelije koje su postavljene na krov, a koje mogu generirati dodatnu autonomiju od 25 km.

Kako još ne postoji tehnologija proizvodnje ovakve vrste baterija, ona se proizvodi ručno, a sastoji se od više od 200 ćelija u četiri reda, koje su smještene u kućište koje je napravljeno od ugljičnih vlakana i ostataka šećerne trske, a isti materijal Mercedes-Benz koristi i u Formuli 1. Bateriju je napravila kineska tvrtka CATL.

Unutrašnjost krasi novi zaslon koji se proteže putem čitave širine vozila i ima dijagonalu od 47,5 inča te rezoluciju od 7680×660 piksela, ali se razlikuje od Hyperscreena po tome što nema središnji okomiti zaslon.

Mercedes-Benz Vision EQXX pokreće elektromotor koji razvija maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS, dok se snaga prenosi samo na stražnje kotače, a serijski model koji će ponuditi prikazanu tehnologiju ne treba očekivati prije 2025. godine.

KOMENTARI