Mazda je proizvela više od 2 milijuna vozila s rotacijskim motorom

Mazda je proizvela više od 2 milijuna vozila s rotacijskim motorom

S novim modelom MX-30 e-Skyactiv R-EV, Mazda je ponovno oživjela proizvodnju vozila s rotacijskim motorom, a od prestanka proizvodnje modela RX-8 je prošlo već 11 godina.

Mazda je predstavila CX-90, novi SUV koji donosi čak 8 sjedala
Mazda od sada nudi 6 godina jamstva na sve svoje modele
TEST Mazda 3 1.5 CD105 Sport Takumi

1967 Mazda Cosmo Sport 110S

Mazda je od 1967. godine proizvela dva milijuna vozila s rotacijskim motorom! Rotacijski motor je motor s jedinstvenom strukturom koji koristi rotacijsko kretanje trokutastih rotora za stvaranje snage. Prvo vozilo koje je Mazda opremila rotacijskim motorom bila je Mazda Cosmo Sport (Mazda 110S), koja je predstavljena 1967. godine. U lipnju ove godine Mazda je nastavila proizvodnju vozila s rotacijskim motorom po prvi put u jedanaest godina nakon što je završila proizvodnju Mazde RX-8 2012.

Mazda RX-8

Takeshi Mukai, direktor i viši izvršni direktor u Mazdi, povodom ove velike brojke, je rekao: “Rotacijski motor je poseban dio Mazdine povijesti i predstavlja naš ‘neprestan izazovni duh’. Rotacijski motor vole kupci diljem svijeta, a mi smo uzbuđeni što možemo nastaviti proizvodnju i vidjeti kako se on vraća. Želio bih iskoristiti ovu priliku da iskreno zahvalim svima koji su nas podržali na ovom putu — posebno, brojnim kupcima koji su kupili vozila s rotacijskim motorom, našim fanovima rotacijskog motorom i svim našim poslovnim partnerima koji su bili uključeni u razvoj i proizvodnju. Krećući naprijed, nastavit ćemo prenositi ovaj ‘duh izazova koji nikad ne prestaje’, nudeći atraktivna vozila koja našim kupcima pružaju uzbudljivo iskustvo vožnje čak i u doba elektrifikacije.”

Mazda MX-30 R-EV

Vremenska crta:

srpanj 1961       Tehnička veza s NSU i Felixom Wankel.

svibanj 1967      Najavljen završetak rotacijskog motora i lansiranje Mazde Cosmo Sport (Mazda 110S).

srpanj 1968       Lansira se Mazda Familia Rotary coupe (Mazda R100 coupe).

listopad 1969    Lansira se Mazda Luce Rotary coupe (Mazda R130 coupe).

svibanj 1970      Pokreće se Mazda Capella Rotary serija (Mazda RX-2).

rujan 1971         Pokreće se Mazda Savanna (Mazda RX-3).

studeni 1972     Pokreće se 2. generacija Mazde Luce Rotary serije (Mazda RX-4).

lipanj 1973         Ukupna proizvodnja vozila s rotacijskim motorom doseže 500.000

veljača 1974      Lansirana je 2. generacija Mazde Capella (Mazda RX-2).

travanj 1974      Mazda Rotary Pickup (REPU) lansiran je u Sjevernoj Americi.

srpanj 1974       Pokreće se Mazda Parkway Rotary 26.

travanj 1975      Pokreće se Mazda Roadpacer AP.

listopad 1975    Lansirana je 2. generacija Mazde Cosmo AP (Mazda RX-5).

listopad 1977    Lansirana je 3. generacija Mazde Luce (Mazda 929L).

ožujak 1978       Lansirana je prva generacija Mazde Savanna RX-7 (Mazda RX-7).

studeni 1978     Ukupna proizvodnja vozila s rotacijskim motorom doseže 1 milijun.

studeni 1981     Lansiranje 3. generacije Mazde Cosmo i 4. generacije Luce Rotary serije (Mazda 929).

listopad 1985    Lansirana je 2. generacija Mazde Savanna RX-7 (Mazda RX-7).

travanj 1986      Ukupna proizvodnja vozila s rotacijskim motorom doseže 1,5 milijuna.

rujan 1986         Lansirana je 5. generacija Mazde Luce (Mazda 929).

travanj 1990      Lansirana je 4. generacija Mazde Cosmo (Eunos Cosmo), opremljena rotacijskim motorom s tri rotora.

lipanj 1991         Mazda 787B pobjeđuje na 59. 24 sata Le Mansa.

prosinac 1991   Lansirana je 3. generacija Mazde RX-7.

travanj 2002      Posljednje ograničeno izdanje modela Mazde RX-7, serija Spirit R.

travanj 2003      Predstavljena Mazda RX-8.

studeni 2011     Lansirano je posljednje posebno izdanje vozila Mazda RX-8, Spirit R.

lipanj 2012         Završava proizvodnje Mazde RX-8.

lipanj 2023         Počinje proizvodnja Mazde MX-30 e-Skyactiv R-EV.

listopad 2023    Ukupna proizvodnja vozila s rotacijskim motorom doseže 2 milijuna.

KOMENTARI