Vrijeme prolazi brzo, a za neke proizvođače i prebrzo, pa se nađu na lošim mjestima ljestvice proizvođača s najstarijim modelima. JATO Dynamics je napravio istraživanje između 705 dostupnih modela i 30 proizvođača širom svijeta, a u obzir je uzeto predstavljanje svakog modela. U to nisu uračunati faceliftovi ili druga poboljšanja, odnosno u obzir se uzima samo potpuno nova generacija.
Tom metodologijom se došlo do izračuna kako Lada ima najstariji vozni park koji je prosječno star čak 18,9 godina, a tom lošem rezultatu je najviše doprinijelo to što premijera Nive bila u travnju 1977. godine. Usput, ona je ujedno i najstariji model na svijetu kojeg se još uvijek može kupiti potpuno nov.
A svakako je zanimljivo što se na drugom mjestu nalazi Tesla čiji je prosjek starosti modela 7,8 godina. Naime, Model S je predstavljen 2009. godine, a i dalje je tražena roba. Doduše, tu su i mnogobrojna poboljšanja koja su na njemu napravljena tijekom godina. No i dalje je to daleko od prosjeka automobilske industrije, gdje je smjena modela nakon 6 do 8 godina, pa sada Model S ipak izgleda zastarjelo u odnosu na noviju konkurenciju.
Zanimljivo je pak da najmlađu gamu ima Isuzu, čiji je prosjek starosti 2,6 godina, a slijede ga dvije kineske kompanije – Xpeng i NIO. S najmanje starim modelima se mogu pohvaliti i Subaru, Honda i Hyundai, dok su najbolji europski proizvođači McLaren i Ferrari. Zanimljivo je i kako je prosječna starost u Stellantisu 5,5 godina i time su ujedno i najlošije pozicionirani među europskim proizvođačima.
KOMENTARI