Konačno predstavljena i nova Toyota GR 86

Konačno predstavljena i nova Toyota GR 86

Toyota je predstavila novi GR 86, koji osim promjena u imenu i dalje nudi sportski coupe koji sada donosi atraktivniji izgled, a pokretat će ga 2,4-litreni boxer motor iz bratskog modela Subaru BRZ.

Subaru Viziv Adrenaline Concept na Ženevskom auto salonu
Mehanička simfonija
Subaru je proizveo 20 milijuna vozila s pogonom na sva četiri kotača

Subaru je još krajem prošle godine predstavio drugu generaciju modela BRZ, sportskog coupea čija je prva generacija bila napravljena u suradnji s Toyotom. I druga je generacija rezultat iste suradnje, no kod Toyote je došlo do manjeg promjena imena i sada ono glasi GR 86, kako bi se bolje slagao s ostalim sportskim modelima – GR Yarisom i GR Suprom.

Što se izgleda tiče, GR 86 izgleda atraktivnije od prethodnika, a u odnosu na model BRZ vidljive su razlike u prednjem braniku i u grafici prednjih LED svjetala. Dug je 4.625 mm, širok 1.775 mm i visok 1.310 mm, dok je međuosovinski razmak dug 2.575 mm. Toyota GR 86 se vozi na 18-inčnim aluminijskim naplatcima s gumama 215/40 R18 i teška je 1.270 kg, a udaljenost podnice od tla je 130 mm.

Osim na aerodinamici, Toyota je povećala i torzijsku krutost za 50 posto, a pri izradi poklopca motora i krovu korišten je aluminij, kako bi se uštedjelo na masi. A tu su i posebni otvori za zrak, pragovi i ostali detalji koji povećavaju aerodinamičnost.

Pod poklopcem motora nalazi se Subaruov boxer motor kakav koristi i model BRZ, a riječ je o 2,4-litrenom benzincu koji razvija maksimalnu snagu od 173 kW/232 KS i pritom nudi i 250 Nm okretnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 6,3 sekunde, što je brže čak 1,1 sekundu od prethodne generacije. Mjenjač je 6-brzinski ručni, dok će u opciji biti i 6-brzinski automatski mjenjač, a pogon je uvijek na stražnje kotače, pa je zabava u vožnji osigurana.

U unutrašnjosti nas očekuje kombinacija ”starog i novog”. Naime, instrument ploča je digitalna, a tu je i središnji infotainment zaslon, koji nije smješten na sam vrh središnje konzole, no osim toga, tu je mnogo tipki i gumbića koje olakšavaju upotrebu najvažnijih funkcija.

Tu su i sportska sjedala i kožom presvučen volan koji su prošiveni crvenim koncem, te neizostavne aluminijske papučice. Naravno, na volanu je utisnut i GR logo, a unutrašnjost ovog automobila prikazuje kako bi trebala izgledati funkcionalna unutrašnjost.

Nova Toyota GR 86 će biti dostupna i na europskom tržištu, a u prodaju bi trebala stići krajem godine. Cijene još nisu poznate, a kasnije će biti objavljeni i sve tehničke specifikacije novog modela.

KOMENTARI