Do 2022. godine Mercedes će prikazati 6 električnih automobila, pa nije ni čudno da svega par dana nakon predstavljanja velike i luksuzne limuzine EQS predstavlja i nešto drugačiji model – EQB, a riječ je o električnoj izvedbi modela Mercedes-Benz GLB, i to je već treći električni Mercedesov automobil predstavljen ove godine.
Novi model će uživo prvi vidjeti posjetitelji Salona automobila u Šangaju, a u odnosu na model GLB donosi novi izgled prednje i stražnjeg dijela vozila, koji je dizajniran tako da se uklapa u ostatak EQ obitelji – velika zatvorena prednja maska i spojena stražnja svjetla. EQB je dug 4.684 mm, širok 1.834 mm, visok 1.667 mm i nudi međuosovinski razmak od 2.829 mm, a jedinstven je po tome što u opciji nudi do 7 sjedala.
Na dva sjedala u trećem redu se mogu smjestiti osobe visoke do 1,65 m, a na ta se sjedala može ugraditi i dječja sjedalica, a kako bi bilo dovoljno prostora za koljena u trećem redu, drugi red sjedala se može uzdužno pomicati za 140 mm. Uz to, prtljažnik s preklopljenim sjedalima ima obujam do 1.710 litara.
Što se tiče izvedbu, Europski kupci će u ponudi imati nekoliko izvedbi s pogonom na prednje ili na sve kotače, a snaga motora će prelaziti i 200 kW, dok je iskoristiv kapacitet baterije 66,5 kW, a najavljena je i inačica s ”posebno dugim dosegom”.
EQB se može puniti sa snagom do 11 kW koristeći izmjeničnu struju (AC) preko ugrađenog punjača. Vrijeme potrebno za potpuno punjenje baterije ovisi o dostupnoj infrastrukturi i za državu specifičnoj opremi vozila. Punjenje preko Mercedes-Benz Wallbox sustava je značajno brže nego preko kućne utičnice. Najbrže punjenje se postiže na istosmjernim (DC) brzim punjačima, a ovisno o stanju napunjenosti i temperaturi visokonaponske baterije, EQB se može na odgovarajućim punionicama puniti sa snagom do 100 kW. Tada vrijeme punjenja iznosi malo preko 30 minuta od 10 do 80% napunjenosti baterije. Za AC i DC punjenje, model EQB je u Europi i SAD-u serijski opremljen s CCS (Combined Charging Systems) priključkom na desnoj strani vozila.
ECO Assist funkcija nudi proces obnavljanja energije koji je optimiziran za specifičnu situaciju. To znači uključivanje navigacijskih podataka, prepoznavanje prometnih znakova i informacija sa senzora vozila u njegovu strategiju učinkovitosti. Prediktivna vožnja štedi energiju, čime se produžuje doseg s jednim punjenjem. Serijska navigacija dolazi s električnom inteligencijom, a proračunava najbržu rutu do odredišta, uzimajući u obzir trajanje mogućih zaustavljanja radi punjenja. Na osnovi kontinuiranih simulacija dosega, sustav u obzir uzima potrebna zaustavljanja radi punjenja kao i razne druge faktore, kao što su topografija i vremenske prilike. U mogućnosti je dinamički reagirati na promjene, na primjer prometne situacije ili osobnog stila vožnje. Uz to, navigacija s električnom inteligencijom osigurava da se, po potrebi, visokonaponska baterija dovede na optimalnu temperaturu punjenja prije planiranog zaustavljanja. Naravno, i EQB ima ugrađen poznati MBUX multimedijski sustav.
Novi Mercedes-EQ EQB će se za europsko tržište proizvoditi u Mađarskoj, a europska izvedba će premijeru imati krajem godine, kada će početi i prodaja, po još nepoznatoj cijeni.
KOMENTARI