Kada je 1972. godine predstavljen prvi Renault 5 (R5), Renault je pogodio u srce kupaca i postao je prodajni hit, a isto se nastavilo i s drugom generacijom koja je donijela evoluciju u dizajnu, a upravo nova evolucija je donijela i treću generaciju ovog modela, koja donosi poznate dizajnerske linije u modernom ruhu, kako izvana, tako i u unutrašnjosti, a najveća je promjena u pogonskom motoru, jer ovog puta u ponudi su samo električni motori. A koliko je ovaj model bio popularan govori i činjenica kako se druga generacija prodavala sve do 1996. godine, iako je njegov nasljednik Clio bio predstavljen još 1990. godine.
A novi R5 izgleda sjajno i u živo, jednako kao i na fotografijama, posebice u Pop! Žutoj boji, koja se doplaćuje 750 eura, dok je Pop! Zelena boja, kakvu vidite na pojedinim fotografijama besplatna boja. U ponudi su još i crna, biserno bijela i plava, a naknadno dolaze crvena i siva, a u ponudi su i dvobojne karoserije.
Unutrašnjost je kombinacija modernih Renaulta s dva digitalna zaslona spojena u jednu cjelinu i s fizičkim tipkama za klimatizaciju, dok je ostatak dizajniran u retro stilu. Od mekane i prošivene konzole, do udobnih sportskih sjedala u koja stanu i velike osobe, a to smo mogli potvrditi kolega i ja, svaki od 190+cm i 120+kg, a da se tijekom vožnje nismo dodirivali ramenima ili laktovima. Doduše, u tom slučaju na stražnjim sjedalima ne može sjediti nitko, jer jednostavno nema mjesta, no iza osobe prosječne visine udobno će se smjestiti djeca. Naime, R5 je malo kraći nego Clio i stoga je i straga nešto manje mjesta. Prtljažnik ima obujam od 326 litara.
Trenutačno su u ponudi izvedbe s 90 kW/122 KS i 110 kW/150 KS, a u ponudi su i dvije izvedbe baterija – od 40 kWh i 52 kWh, a autonomija im je do 400 km. Podržava brzo punjenje do 100 kW DC, odnosno do 11 kW AC.
U gradu se pokazao kao idealan suputnik. Dovoljno je brz, a troši malo, jer nam je prosjek isključivo gradske vožnje bio tek 12 kWh, što je jako dobar rezultat. Osim toga, prilično je udoban, iako se vozi na 18-inčnim kotačima s niskoprofilnim gumama. Vožnja po tramvajskim tračnicama je skoro nečujna, a ni prelasci preko uspornika nisu glasni ili neudobni.
Cijene kreću od 28.990 eura za Evolution paket opreme, no za potpun dizajnerski doživljaj ipak treba odabrati barem Techno paket opreme, odnosno trebate izdvojiti barem 30.990 eura. Sve detalje donosimo uskoro u testu, a naknadno će stići i izvedba Five koja bi cijenu trebala spustiti ispod 25.000 eura…
KOMENTARI