I G-klasa postala električna: novi Mercedes-Benz G 580 s EQ tehnologijom

I G-klasa postala električna: novi Mercedes-Benz G 580 s EQ tehnologijom

Mercedes-Benz je predstavio potpuno električnu izvedbu G-klase, a moći će se okrenuti na mjestu zahvaljujući kotačima koji se okreću u suprotnim smjerovima.

Redizajnirana električna Dacia Spring izgleda kao baby Duster
Izgleda da simpatični gradski SUV Hyundai Casper ipak stiže u Europu
Opel Experimental najavljuje izgled budućih Opel automobila

Već se dugo priča o tome, no mislili smo kako se to ipak neće tako brzo dogoditi, no ona je tu – električan G-klasa. Ovo je ujedno i prvi električni Mercedes koji u nazivu nema oznaku EQ, pa umjesto EQG ovaj model nosi ime G 580 s EQ tehnologijom. Nimalo jednostavno ni inspirativno. No i ovakva izvedba bi trebala omogućiti odlične off-road sposobnosti, doduše dok ima baterije ili agregata koji i u šumi mogu napuniti bateriju. Konstrukcija se temelji na ljestvičastom okviru, kao i standardna izvedba, no okvir je ojačan kako bi podnio veću težinu. Naime, težina praznog vozila je 3085 kg, a uz nosivost od 415 kg, ukupna dozvoljena težina je 3,5 tone!

Električni G 580 je dug 4624 mm, širok 1931 mm i visok 1986 mm, a dolazi s međuosovinskim razmakom dugim 2890 mm. Prtljažnik u osnovi zaprima 555 litara, dok s preklopljenim stražnjim sjedalima obujam raste na popriličnih 1990 litara. Vozi se na serijskim kotačima dijagonale 18 inča s gumama 265/60 R18, a zanimljivo je i kako umjesto rezervnog kotača koji je postavljen na vrata prtljažnika standardne izvedbe, ovdje dolazi kutija s kablovima za punjenje, te se za nju traži doplata.

Ovaj model dolazi s četiri elektromotora, od kojih je svaki postavljen na jedan kotač, a ukupna snaga sustava je 432 kW/588 KS i pritom se nudi okretni moment od čak 1164 Nm. Pogon je na sve kotače, a sustav je uparen sa 116 kWh baterijom koja bi trebala omogućiti autonomiju do 434 km u mješovitoj vožnji, odnosno do 473 km u gradskoj vožnju, uz prosječnu potrošnju od 27 do 30 kWh/100 km. No bez obzira na kutijast oblik i veliku težinu, ovaj model ubrzava od 0 do 100 km/h za 4,7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina ograničena na 180 km/h.

Uz opcijski G-Turn, novi model se može okretati na mjestu, no to se može raditi samo na terenu kao što je zemlja ili pijesak, a može savladavati i nagibe do 100 % na „odgovarajućim površinama“, dok se može voziti u vodi do dubine od 85 cm. Pravi mali tenk, osim što ga pokreće struja. I izvana i u unutrašnjosti ovaj se model malo razlikuje od ICE inačice, a i ovdje se u unutrašnjosti nalazi 12,3-inčni digitalni instrumenti, kao i 12,3-inčni multimedijski zaslon. U opciji se nude i dva 11,6-inčna zaslona za putnike na stražnjim sjedalima, a nezaobilazni su i okrugli ventilacijski otvori, svojevrstan zaštitni znak ovog modela.

Mercedes-Benz za sada nije specificirao kada bi električna G-klasa trebala stići u prodajne salone, kao ni njenu cijenu. No njemački mediji očekuju kako prodaja kreće do kraja godine, a cijena osnovne izvedbe će biti preko 200.000 eura!

KOMENTARI