Hyundai Kona susrela mlađu Konu Electric u Ženevi

Hyundai Kona susrela mlađu Konu Electric u Ženevi

Iz Zagreba smo se u Hyundai Koni zaputili do Ženeve kako bismo upoznali novu Konu Electric

Maserati predstavlja Levante Trofeo na auto salonu u New Yorku
Zagreb Auto Show 2020 počinje krajem ožujka
Potpuno električni SUV Mitsubishi e-Evolution Concept

Hyundai Kona Electric najnoviji je model iz Hyundaija, predstavljen na Ženevskom međunarodnom auto salonu. Sjeli smo u Konu s turbobenzinskim trocilindričnim motorom obujma 1,2 litre snage 120 KS i zaputili se iz Zagreba do Ženeve. Nakon desetak sati vožnje i prijeđenih 950 kilometara stigli smo u Ženevu, uz prosječnu potrošnju goriva od 6,7 litara.

Vozili smo se uz pomoć sustava koji omogućuje samostalno vožnju unutar voznih traka, ne samo po danu nego i po noći te po jakoj kiši koja nas je pratila kroz Sloveniju. Uz uključeni tempomat i spomenuti sustav pomoći stigli smo u Ženevu bez ikakvog umora jer su sjedala iznadprosječno udobna. Znamo da zvuči pomalo nevjerojatno odvoziti toliku dionicu puta (s dva vozača), ali umor nismo osjećali.

Hyundai Kona Electric zanimljiv je model s kojim i gradski SUV modeli postaju elektrificirani. Za očekivati je da će nakon Hyundaija i drugi proizvođači automobila krenuti s električnim verzijama svojih modela. Kona Electric dolazi u dvije verzije snage i veličine baterije – 135 i 204 KS odnosno 39 i 64 kWh. Osnovni model Kone s jednim punjenjem baterija od 39 kWh moći će prevaliti oko 300 kilometara dok model sa sportskim prizvukom od 204 KS prema najavama moći će prijeći 470 kilometara.

Navratili smo i do francuskog grada Annecy

 

Testirali smo Hyundai Ioniq s električnim motorom snage 120 KS, a koji je uz bateriju kapaciteta 28 kWh omogućio da prijeđemo 250 kilometara s jednim punjenjem. Isprobali smo to u praksi, tijekom zime pa je za očekivati da se u proljetnim i ljetnim periodima može prevaliti još nekoliko desetaka kilometara više. Nešto manja, ali i povišenija Kona u gradskoj vožnji bit će, dakle, vrlo iskoristiv automobil, a niti izlazak na duže relacije neće biti problem.

Hyundai Kona Electric

Bit će podržano brzo punjenje baterije pa će se baterija od 0 do 80% moći napuniti za manje od 60 minuta. Dakle, krenete na put s prethodno napunjenim baterijama bez ikakvog troška, jer se punjenje do daljnjega neće naplaćivati u Hrvatskoj, stanete na ručku dok se vaša električna Kona puni i zatim nastavite put. Jesti se mora, zar ne, pa zašto to ne bi bilo i na putu prema odredištu.

Kod obje verzije električnog modela motor je smješten u prednjem dijelu kao i kod klasične Kone, a snažnija izvedba od 204 KS s mjesta do 100 km/h ubrzava za 7,6 sekundi. Obje verzije Kone omogućuju 395 Nm okretnog momenta dostupno za vrijeme vožnje, bez obzira bio to start ili uobičajena vožnja.

Električna Kona dolazi s full LED svjetlima, a u odnosu na klasičnu benzinsku Konu razlikovat će se po prednjoj maski koja neće propuštati zrak prema motoru, čime se dobilo i na boljoj aerodinamici. Dostupna je u dvobojnim kombinacijama i sa sedam boja vanjštine pa je ukupan broj kombinacija vanjskog dizajna 21.

Inače, Kona je na hrvatskom tržištu dostupna s dva turbobenzinska motora snage 120 i 177 KS, u najavi je i dizelska inačica dok se snažnija verzija nudi s pogonom na sve kotače. Početna cijena za Hyundai Konu je 117.990 kuna, a za sada nije poznata cijena Kone Electric koju ćete uživo moći vidjeti na Zagreb Auto Show. Donosimo vam još fotografija s putovanja po Sloveniji, Italiji, Francuskoj i Švicarskoj.

Vožnja po autostradi u smjeru Torina nakon što smo prošli Milano

Ulazak u tunel Mont Blanc, između Italije i Francuske

Fotosession nakon prolaska kroz tunel Mont Blanc, dužine 11,6 kilometara

Zanimljivi predjeli kroz Francusku

 

Vožnja po Ženevi

KOMENTARI