EX30 je najmanji Volvo SUV, a dostupan je samo kao električni model

EX30 je najmanji Volvo SUV, a dostupan je samo kao električni model

Gradski SUV EX30 u proizvodnju kreće do kraja ove godine, a bit će dostupan samo s električnim pogonom, a najavljena je i „povoljna cijena“, a znamo koliko „povoljan“ električni automobil može biti.

Toyota počinje s isporukom vozila za Olimpijske i Paraolimpijske igre u Parizu 2024.
Potražnja je minimalna: Ford privremeno zaustavlja proizvodnju električnog pick-upa F-150 Lightning
Uskoro stiže novi brend automobila Omoda&Jaecoo, a nudit će se u ICE, HEV, i PHEV izvedbama

S dužinom od 4233 mm, širinom od 1837 mm, visinom od 1549 mm i međuosovinskim razmakom od 2650 mm, potpuno novi Volvo EX30 ulazi u klasu gradskih SUV modela gdje već caruju Renault Captur i Toyota Yaris Cross. Dolazi i s prtljažnikom od 318 litara, koji se povećava na tek 904 litre kada se preklope stražnja sjedala.

Doduše, od njih se razlikuje po tome što je dostupan isključivo kao električni automobil, pa će mu to ujedno biti i veliki problem na tržištu. Naime, iako najavljuju „povoljnu cijenu“, svi dobro znamo koliko jedan električni automobil košta, tako da ovdje ne možemo govoriti o povoljnom automobilu koji će napraviti „dar-mar“ na tržištu.

Povoljnoj cijeni neće pomoći ni elektromotor koji razvija snagu od 315 kW/428 KS i koji pritom nudi 543 Nm okretnog momenta, a uz to serijski dolazi i pogon na sve kotače. Ova izvedba ubrzava od 0 do 100 km/h za 3,6 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 180 km/h.

Osnovni motor će ipak biti nešto slabiji, pa će on razvijati snagu od 200 kW/282 KS i pritom nudi i 343 Nm okretnog momenta, a ni ova izvedba nema loše ubrzanje od 0 do 100 km/h – 5,3 sekunde. Maksimalna brzina je ista.

Kupci će moći birati između dva kapaciteta baterije – onu kapaciteta 51 kWh i 69 kWh, a ovisno o opremi i motorizaciji, autonomija iznosi između 344 i 480 km. Naravno, ponovno se naglašava kako punjenje od 10 do 80 % kapaciteta traje oko 28 minuta, no takvi punjači su kod nas rijetki kao i zubi kod krezubaca.

Unutrašnjost je dizajnirana minimalistički, a njome će dominirati 12,3-inčni središnji multimedijski zaslon koji je postavljen okomito, a putem kojeg se podešava i klimatizacija. Iz Volva ističu i kako se čitavom širinom ispod vjetrobranskog stakla proteže zvučna traka za bolji zvuk, a u opciji će biti i Harman Kardon audio sustav.

Volvo EX30 Cross Country

Narudžbe za novi Volvo EX30 su već započele, iako je početak proizvodnje zakazan za kraj ove godine. A iako je riječ o SUV modelu, za sljedeću je godinu najavljena i Cross Country izvedba! Je li EX30 onda maleni karavan ili SUV?

Volvo EX30 Cross Country

KOMENTARI