Budući da su već dobro upoznati s potrebama svojih kupaca za esencijalnim, u Daciji proizvodnji automobila pristupaju drukčije, nastojeći što pametnije upotrebljavati resurse. Takav pragmatičan pristup znači da se često moraju donijeti određene odvažne odluke, posebno kad je riječ o dizajnu. Upravo Odjel za boje i materijale u tom slučaju ima najvažniju ulogu. Kao voditeljica tima, Hélène ističe sljedeće: „Za Daciju je ključno da radi na najautentičniji mogući način. Kupac mora moći prepoznati da smo radili na tome da naš dizajn učinimo jednostavnim i esencijalnim. Izbjegavanje zamki trendova u potrazi za novim ekološki prihvatljivijim materijalima značajka je kreativnog dizajna koji je toliko pročišćen od svega da je gotovo elementaran.”
Nova boja Lichen Khaki, nijansa zelene koja tonovima preuzetima iz prirode podsjeća na boju mahovine, predstavljena je prošlog lipnja i postala je prva tzv. „obična” boja u ponudi vozila. Ta boja ne samo da naglašava Dacijinu povezanost s prirodom i osnovnim elementima, već podsjeća na dvije esencijalne značajke marke: riječ je o boji bez dodatka tinjca (metalnih ljuskica) i stoga je formulacija boje jednostavnija, a zahvaljujući činjenici da je boja „nemetalizirana”, dakle bez sjajnih ljuskica, prljavština od uporabe manje je uočljiva. „Izostanak metalik završne obrade u običnim bojama daje dojam robusnosti”, objašnjava Hélène i ističe da „to izvrsno pristaje robusnom stilu Dacije.” Ova vrsta boje uskoro će se proširiti na cijelu paletu dostupnih boja.
Nema više kroma i kože: za mnoge su ta dva materijala dugo bila, a i dalje su, sinonim za automobilsku industriju. Međutim, u Daciji smatraju da su krom i koža životinjskog podrijetla stvar prošlosti te da je vrijeme da se zakorači u novu eru i pronađe nešto domišljato da ih zamijeni. Potraga za alternativama bila je vođena željom za nečim trajnijim što bi se proizvodilo ekološki prihvatljivijim proizvodnim postupcima. „Pokušali smo se okrenuti materijalima s najmanjim mogućim ugljičnim otiskom, i tijekom proizvodnje i tijekom njihova životnog vijeka”, kaže Hélène. Stoga će u unutrašnjosti budućih Dacijinih modela osim tkanine biti i umjetna koža. Ugodna na dodir, jednostavna za održavanje i vrlo otporna – riječ je o materijalu koji savršeno odgovara duhu Dacijinih modela usmjerenih na obitelj i istraživanje prirode. Hélène je sigurna: „Dacijini kupci često su ljudi koji su povezani s prirodom i kojima je potreban automobil koji ne zahtijeva puno brige tijekom korištenja. Umjetna koža daje im tu izdržljivost.”
Kad je riječ o kromu, njega više nema nigdje na vozilima marke Dacia, ni iznutra ni izvana. Ova je promjena dobra vijest za kupce, ali i za planet: umetci u boji automobila prihvatljiviji su za okoliš jer se pri završnoj obradi emitira znatno manje CO2 u odnosu na nanošenje kroma, otporniji su na ogrebotine i daleko izdržljiviji. U svijetu u kojem je velika većina logotipa na vozilima kromirana, novi amblem „Dacia Link” obojen je u bijelo. „Želja nam je bila da logotip bude vidljiv na prvi pogled”, objašnjava Hélène. „Bijela je savršena jer se ističe u odnosu na crnu prednju masku koja se nalazi na Dacijinim automobilima.”
Ostvarenju cilja povećanja dugovječnosti pridonijet će nove podatne tkanine koje će se prvi puta upotrebljavati u unutrašnjosti Dacijinih automobila, primjerice na instrumentnoj ploči kao zamjena za trenutne plastične obloge. Takav odabir poboljšava zvučnu izolaciju i nudi ugodne materijale na dijelovima unutrašnjosti koji obično nisu meki na dodir. Štoviše, za razliku od čvrstih dijelova, tkanine su otporne na ogrebotine i ne škripe. Hélène smatra da to može biti samo dobro za kupce: „Podatni materijali, kao što su ovi tekstili, stvaraju ugodniju atmosferu i topliji unutrašnji prostor.”
Sve te promjene u bojama i materijalima koji se upotrebljavaju u proizvodnji vozila marke Dacia dio su stalne težnje esencijalnom. Kao što nam je Hélène povjerila, „kada postoji veza između unutrašnjosti i vanjštine u smislu boja i materijala, osjećam se kao da smo uspjeli u zadatku.”
KOMENTARI