Iz dvije velike europske države stižu novi prijedlozi o ograničavanju maksimalne brzine na autocestama, a sve kako bi se riješilo nekoliko problema. A problemi su emisije CO2, ali i ograničenja oko potrošnje nafte i benzina. Tako iz Francuske stiže informacija, a oslanja se na podatke Međunarodne agencije za energiju, kako bi smanjenje maksimalne brzina za 10 km/h u čitavom svijetu dnevno bilo ušteđeno 290.000 barela nafte i to samo ako se gledaju osobni automobili! Tko je prošle godine francuski magazin Caradisiac napravio test koji je pokazao kako smanjenje brzine sa 130 km/h na 120 km/h u testnom Renault Meganeu štedi 14 % goriva, a na odredište se stiže tek 4 minute kasnije!
S druge strane granice, u Njemačkoj, organizacija Deutsche Umwelthilfe pak predlaže da se maksimalna brzina na autocestama ograniči na tek 100 km/h, a oni se zalažu za niže emisije CO2. Njihovi prijedlozi se ne odnose samo na autoceste, već žele ograničiti maksimalnu brzinu na otvorenoj cesti na 80 km/h, a u gradovima na 30 km/h. No, organizacija savjetuje da se navedeno ograničenje uvede na dvije godine, kako bi se vidjelo u praksi koliko je stvarno smanjena emisija CO2, kao i potrošnja nafte, dok se u Francuskoj zalažu za stalnu promjenu bez testnog razdoblja. A hoće li navedeno stići i kod nas? Pa ako se navedeno pokaže točno, tu će se sigurno uplesti i EU, a kako smo njihova članica, i mi ćemo se morati držati novih propisa.
KOMENTARI