Čak 43 % palo je tržište novih automobila u 2020. godini!

Čak 43 % palo je tržište novih automobila u 2020. godini!

Prošla godina nije dobro završila za domaće trgovce koji su zabilježili pad od čak 43 % u odnosu na 2019. godinu, a najveće padove su zabilježili Smart, Ford i Opel.

Stvarni problemi vozača električnih automobila u časopisu Garaža
Platite parking strujom pri posjetu novom Nissan Paviljonu
Nissanu je uspjelo nešto što nikome drugome do sada nije

Domaće tržište novih automobila je ponovno u crvenom jer je zabilježen pad od gotovo 43 % u odnosu na 2019. godinu, a to je ujedno i najveći pad prodaje novih vozila u EU, barem prema trenutnim podacima. Tako nam je iz Promocije plus stiglo kako je prošla godina zatvorena s 36.084 prodanih novih vozila. Najveći krivac je COVID-19 radi kojeg nije bilo prave turističke sezone, a samim time ni rent-a-car tvrtke nisu kupovale veliku količinu automobila jer ih jednostavno nisu imali kome iznajmiti. Osim toga, mnogi su odgodili nabavku novih vozila u toj turbulentnoj godini, i što se tiče tvrtki, odnosno flotnih kupaca, i što se tiče privatnih kupaca koji ionako imaju najmanji udio u prodaji.

No ono što još upada u oči su i veliki padovi prodaje za tri brenda – Smart, Ford i Opel. Doduše, kako je smart prešao na proizvodnju i prodaju isključivo električnih automobila, pad je donekle opravdan takvom politikom proizvođača, no za Ford i Opel se to ne može reći. Oba proizvođača imaju mnogo novih modela u najtraženijim kategorijama, no vlastitom politikom poslovanja su zabilježili pad prodaje od 77,13 % (Ford) i 68,31 % (Opel). S druge strane, korigiranim i konkurentnijim cijenama većine modela, Kia je zabilježila rast prodaje od 10,24 %, a rast su još zabilježili i Jeep, Porsche, Jaguar, Tesla i Bentley koji je uspio prodati čak četiri vozila.

Najprodavanija marka je i dalje Volkswagen (5.638 kom), a slijede je Škoda (4.862 kom), Renault (4.862 kom), Dacia (2.213 kom) i Suzuki (1.851 kom). U top 10 su još ušli i Kia (1.819 kom), Hyundai (1.681 kom), Opel (1.677 kom), Peugeot (1.603 kom), a ljestvicu 10 najprodavanijih zatvara Toyota s 1.459 prodanih vozila.

Kod modela ponovno je najprodavanija Octavia s 2.403 primjeraka, a slijede je Polo (1.272 kom), Clio (1.246 kom), Sandero (1.008 kom), Duster (993 kom), Golf (979 kom), T-Cross (937 kom), Stonic (802 kom), Corsa (716 kom) i Vitara koja je prodana u 715 primjeraka.

I dalje se najviše kupuju benzinci (54,9 %), a slijede dizelaši (34,8 %) i hibridi (6,9 %). Prodano je i tek 717 vozila na plin, a zanimljivo je kako je prošle godine prodano 539 električnih vozila, što je gotovo tri puta više nego 2019. kada su prodana tek 193 električna vozila. Najprodavaniji EV je Škoda Citigoe iV koja se u međuvremenu i prestala proizvoditi. Bit će zanimljivo vidjeti u kojem će smjeru krenuti tržište u 2021. godini, no mi se nadamo kako će prodaja novih automobila rasti, a očekujemo kako će tržište hibridnih vozila narasti na preko 10 %, dok očekujemo i rast prodaje električnih vozila za koje očekujemo tržišni udio od iznad 2 % (u 2020. je on 1,5 %).

KOMENTARI