BMW XM je prvi u mnogočemu, ali dizajn je ponovno glavna tema razgovora

BMW XM je prvi u mnogočemu, ali dizajn je ponovno glavna tema razgovora

BMW je s modelom XM ponovno uzburkao dizajnerske vode, pa su informacije o prvom hibridnom M modelu upale u drugi plan, kao i o tome da je to tek drugi jedinstveni M model u povijesti.

Nova GARAŽA je na svim kioscima: Ispolirali smo farove i dobili 50% jače svjetlo, otkrivamo zašto će tehnički pregled biti stroži
Svi su poludjeli za novom Suprom
Novi BMW XM stiže već ove godine

BMW obilježava 50. godišnjicu M odjela, a upravo je predstavljen jedan novi M model, a riječ je o modelu XM. I ne, ovaj model nema nikakve veze s Citroenom XM, već je riječ o drugom u povijesti, nakon modela M1 iz 1978. godine, posebnom M modelu. Uz to, XM je i prvi M model s hibridnim, odnosno elektrificiranim pogonom u povijesti!

Krećemo s očitim, a to je dizajn. Jednostavno je, ili vam se sviđa ili ne, a tako je uostalom i s gotovo svim novim modelima koji stižu iz BMW-a u posljednje vrijeme. XM se ističe s dvostrukim prednjim svjetlima, zlatnim okvirom maske motora s osvjetljenjem i kotačima koji mogu biti veliki do 23 inča! Tu su i dodatne zlatne trake koje prate liniju stakla na boku, ali i dva ugravirana BMW logotipa na stražnjem staklu.

Dizajn unutrašnjosti je smireniji i klasičniji. Digitalna instrument ploča i multimedijski zaslon su spojeni i zaobljeni dijagonale 12,3, odnosno 14,9 inča, a serijski dolazi BMW Live Cockpit Professional. Tu su i M sjedala i M upravljač. Serijski dolazi i četverozonski klima uređaj, Harman Kardon audio sustav, Head-Up zaslon, Travel & Comfort sustav i ambijentalno osvjetljenje.

Za pogon se koristi 4,4-litreni V8 motor koji razvija snagu od 360 kW/489 KS i elektromotor koji razvija najveću snagu od 145 kW/197 KS, a ukupna snaga sustava je 480 kW/653 KS, a nudi se i 800 Nm okretnog momenta. To je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,3 sekunde, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 250 km/h. Naravno, uz doplatu je ona 270 km/h.

Baterija dolazi s kapacitetom od 25,7 kWh, a trebala bi omogućiti autonomiju do 88 km, s time da je na struju moguće voziti maksimalnom brzinom od 140 km/h. Pogon je naravno xDrive, odnosno na sve kotače.

BMW XM je dug 5110 mm, širok 2005 mm i visok 1755 mm, dok je međuosovinski razmak dug 3105 mm. Udaljenost od tla je 220 mm, a prazan je težak čak 2710 kg! Kad smo već kod dimenzija, spomenimo i kako je obujam prtljažnika 527 litara, dok se preklapanjem stražnjeg naslona obujam povećava na 1820 litara.

Prodaja kreće na proljeće sljedeće godine, a cijene još nisu objavljene, iako njemački mediji spominju početnu cijenu od oko 170.000 do 180.000 eura, no ionako sigurno nitko neće kupiti baš početni model. Svakako treba spomenuti i kako će se novi XM proizvoditi u SAD-u.

KOMENTARI