Bit će proizvedeno 2500 primjeraka ovog posebnog Porschea 911 Dakar

Bit će proizvedeno 2500 primjeraka ovog posebnog Porschea 911 Dakar

Porsche je predstavio jedan sasvim poseban 911 Dakar, koji se ističe čak 80 mm većom udaljenošću od tla, koja mu omogućuje lakše savladavanje off-road dionica.

Morgan Plus Four CX-T: retro model s off-road mogućnostima
Nova C-klasa karavan All-Terrain za izlete i po težim terenima
Jedan sasvim poseban Transit kojeg bi gotovo svi htjeli imati

Na Sajmu automobila u Los Angelesu Porsche je predstavio jedan sasvim poseban 911 Dakar, model koji će biti proizveden u 2500 primjeraka, koji će se moći kupiti i s posebnim paketom opreme Rally Design, koji imitira izgled pobjedničkog vozila relija Paris-Dakar iz 1984. godine.

No ono što prvo upada u oči je povećan razmak od tla i to za čak 80 mm, čime ovaj sportski model dobiva mogućnost vožnje i po težim off-road terenima. Tu treba naglasiti kako je standardno povišen za 50 mm, a serijski sustav podizanja može dodatno podići prednji i stražnji kraj za 30 mm. Time se razmak od tla ne razlikuje od konvencionalnih SUV vozila. Kada je 911 Dakar izdignut na maksimalnu visinu, tada je i maksimalna brzina ograničena na 170 km/h.

Sportske offroad atribute vozila nadopunjuju posebno razvijene gume Pirelli Scorpion All Terrain Plus (245/45 ZR 19 sprijeda i 295/40 ZR 20 straga). Grubi profil guma ima dubinu od devet milimetara, ojačane bočne stijenke i gazni sloj koje se sastoje od dva sloja karkase. Opcijski su dostupne Pirelli P Zero ljetne i zimske gume, također s dva sloja karkase. No, serijske su gume za sve terene koje omogućuju dinamiku sportskog vozila čak i na asfaltiranim cestama.

Trolitreni biturbo motor dolazi sa 6 cilindara i maksimalnom snagom od 353 kW/480 KS te najvećim okretnim momentom od 570 Nm omogućuje ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3,4 sekunde, dok je maksimalna brzina ograničena na 240 km/h radi guma za sve terene.

Motor serijski dolazi s PDK mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa i Porsche pogonom na sve kotače. Serijska oprema također uključuje sustav upravljanja stražnjom osovi-nom, nosače motora iz modela 911 GT3 i stabilizaciju njihanja PDCC. Međudjelovanje svih komponenti rezultira time da je 911 Dakar jednako dinamičan na pijesku i rahlim površinama kao i na trkaćoj stazi Nürburgring Nordschleife. Svoje maksimalne terenske performanse djelomično može zahvaliti i dvama novim načinima vožnje, koji se mogu odabrati putem rotirajućeg prekidača na volanu. „Rally” način rada idealan je za neasfaltirane, neravne podloge i ima pogon na sva četiri kotača usmjeren na stražnju stranu. U „Offroad” načinu rada automatski se aktivira visoki razmak od tla. Ovaj je način dizajniran za maksimalnu trakciju na teškom terenu i na pijesku. Oba nova na-čina vožnje također imaju novi sustav Rally Launch Control, koji omogućuje impresivno ubrzanje na neasfaltiranim podlogama i dopušta proklizavanje kotača od oko 20 posto.

Dodatne karakteristične značajke modela 911 Dakar uključuju novo razvijeni, fiksni, lagani stražnji spojler izrađen od polimera ojačanog karbonskim vlaknima (CFRP) te CFRP poklopac prednjeg prtljažnika s upečatljivim otvorima za usis zraka preuzetima od modela 911 GT3. Tu su i serijski off-road detalji poput crvenih aluminijskih kuka za vuču sprijeda i straga, proširenih kućišta kotača i pragova te zaštitnih elemenata od nehrđajućeg čelika na prednjim, stražnjim i bočnim pragovima. Bočni otvori za usis zraka na redizajniranom prednjem dijelu također su zaštićeni od udaraca kamenčića i to rešetkama od nehrđajućeg čelika.

Krov modela Porsche 911 Dakar ima vidljivu 12 V utičnicu za prednja svjetla opcijske krovne kutije. Nosač kapaciteta 42 kilograma bez ikakvih problema može primiti opremu za reli kao što su kanistri za gorivo i vodu, sklopive lopate i daske za vuču. Za model 911 Dakar dostupan je i krovni šator.

Unutrašnjost pak donosi sportska prednja sjedala, dok su stražnja sjedala izvađena. Tu su i Race-Tex površine s ukrasnim šavovima u zelenoj boji Shade, a koja je ekskluzivno dostupna za ovaj model kao vanjska metalik boja. U opciji se nudi paket Rally Sport koji donosi zaštitu od prevrtanja (roll bar), sigurnosne pojaseve u šest točaka i aparat za gašenje požara.

Porsche 911 Dakar je dostupan i s Rally Design paketom koji imitira izgled pobjedničkog vozila relija Paris-Dakar iz 1984. godine. Osnova opcijskog paketa Rally Design dvobojna je završna obrada u plavoj metalik White/Enzian boji iz Porsche Exclusive Manufaktur. Ova kombinacija boje u dvije nijanse i ukrasnih folija prva je takva za marku Porsche na nekom serijskom modelu. Na bočnoj strani vozila kupac može odabrati individualni trkaći broj između 0 i 999. Osim ukrasnih pruga u crvenoj i zlatnoj boji, model 911 Dakar s paketom Rally Design na vratima ima natpis „Roughroads”. Izraz je registrirani zaštitni znak i odražava koncept modela 911 Dakar i njegovu prikladnost za vožnju izvan asfaltiranih cesta. Bijeli naplatci i crvena traka stražnjih svjetala, za razliku od standardnog vozila, zaokružuju prepoznatljiv izgled.

KOMENTARI