
Najnoviji superautomobil iz Aston Martina je Valhalla, kojemu je ovo ipak konačna serijska izvedba, a ne izvedba koja je prvotno bila predstavljena 2019. godine. Sada se zna i kako će biti proizvedeno 999 primjeraka, a prve isporuke kupcima se očekuju u drugom tromjesečju 2025. godine.

Valhallu pokreće plug-in hibridni (PHEV) pogonski sklop koji se sastoji od 4,0-litrenog twin turbo V8 benzinskog motora koji razvija snagu od 609 kW/828 KS i tri elektromotora, od kojih dva pokreću prednje kotače, koji razvijaju snagu od 185 kW/251 KS. Ukupna snaga sustava je 793 kW/1079 KS, a pritom je dostupno 1100 Nm okretnog momenta. Tu je i potpuno novi 8-stupanjski DCT automatski mjenjač, a sve to je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 2,5 sekunde, dok mu je maksimalna brzina elektronski ograničena na 350 km/h. Aktivna aerodinamika koju pokreće revolucionarni Aston Martin Valkyrie stvara više od 600 kg potisne sile. Ova se brojka postiže pri 240 km/h, a zatim se održava sve do maksimalne brzine od 350 km/h.

Vozač može birati između četiri načina rada – Sport, Pure EV, Sport+ i Race, a spomenimo i kako u čistom električnom radu elektromotori pokreću samo prednje kotače, a autonomija s punom baterijom je 14 km, dok je maksimalna brzina ograničena na 140 km/h. Valhalla se vozi na kotačima veličine 20 i 21 inč i serijski dolazi s gumama Michelin Pilot Sport S 5, kao i s adaptivnim Bilstein amortizerima i karbon-keramičkim kočnicama s diskovima promjera 410 mm sprijeda, odnosno 390 mm straga.

Položaj sjedenja vozaču daje dojam da upravlja Formulom 1, no ipak je ovdje puno više udobnosti. Digitalni instrumenti dolaze u dijagonali od 10,25 inča, dok je središnji multimedijski zaslon dijagonale 12,3 inča. Naravno, tu je i bezbroj kombinacija personalizacije čitavog vozila, a najavljena je i početna cijena od 850.000 britanskih funti, odnosno oko milijun eura.


KOMENTARI