Analogni automobil za digitalno doba – baren tako tvrdi Toyota za novi GR86

Analogni automobil za digitalno doba – baren tako tvrdi Toyota za novi GR86

Novi GR86 je treći globalni Toyotin model koji je razvijen uz pomoć Toyota Gazoo Racinga, a donosi novi 2,4-litreni boxer motor snage 234 KS i pogon na stražnje kotače.

Subaru je predstavio potpuno novi Forester
Redizajn za limuzinu Subaru Legacy
Subaru je predstavio šestu generaciju kompaktne Impreze

Iako je predstavljen prije gotovo godinu dana, novi GR86 na europsko tržište stiže ovog proljeća, a donosi snažniji motor, pogon na stražnje kotače i atraktivnije dizajniranu karoseriju, a Toyota ga najavljuje kao ”analogni automobil za digitalno doba”, a ponosno ističu i kako je ovaj model razvijen u suradnji s Toyota Gazoo Racingom, a kao inspiracija je poslužio proslavljeni coupe GT86.

Novi GR86 je dobio potpuno novi benzinski boxer motor koji sada ima obujam od 2387 kubičnih centimetara i koji razvija maksimalnu snagu od 172 kW/234 KS pri 7000 okretaja, a povećan je i okretni moment na 250 Nm, koji je sada dostupan pri nižim okretajima nego kod prethodnika, već na 3700 okretaja.

Motor se može kombinirati sa 6-stupanjskim ručnim ili automatskim mjenjačem s istim brojem stupnjeva prijenosa, a o tom izboru ovise i performanse. Tako s ručnim mjenjačem ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6,3 sekunde, dok je maksimalna brzina 226 km/h. S automatikom ubrzanje do stotke traje 6,9 sekundi, dok je maksimalna brzina čak 10 km/h niža, odnosno 216 km/h! Oni koji izaberu automatik dobivaju i polugice iza volana putem kojih mogu mijenjati brzine.

Dorađen je i ovjes, štedjelo se na težini, a u ispušnom sustavu se nalazi nova središnja cijev zapremine 5,6 litara koja stvara potmuli zvuk prilikom ubrzavanja, pojačan sustavom aktivne kontrole zvuka (Active Sound Control) koji prenosi zvuk motora u kabinu. Radi smanjivanja buke i vibracija, GR86 ima nove, aluminijske nosače motora ispunjene tekućinom i izmijenjenu, ukrućenu konstrukciju uljnog kartera novog oblika s poprečnim rebrima.

Što se dizajna tiče, ovaj model je atraktivniji od prethodnika, a u tome mu zasigurno pomaže i nešto niža visina, ali i povećan međuosovinski razmak, a spušteno je i samo težište vozila, kako bi doživljaj u vožnji bio što bolji. Kupci će na izbor imati dvije vrste aluminijskih naplataka – 17-inčne s 10 krakova ili crne veličine 18 inča, a potonji dolaze s Michelin Pilot Sport 4 gumama.

Unutrašnjost donosi standardna sportska sjedala i sportski volan s GR oznakama, a sada je i ponuda prostora na stražnjim sjedalima nešto veća. Toyota je poradila na što boljoj ergonomiji prekidača, kako bi vozač trebao što manje micati pogled s ceste, a vozača očekuje 7-inčni zaslon instrument ploče, koja je djelomično i analogna, dok središnjom konzolom dominira zaslon dijagonale 8 inča, a komande klima uređaja su odvojene od zaslona.

KOMENTARI