35 godina Mazde MX-5

35 godina Mazde MX-5

Mazda slavi 35. rođendan popularnog dvosjeda MX-5, koji je kroz četiri generacije proizveden u više od 1,2 milijuna primjeraka.

Vizija luksuza po mjeri kupaca: Cadillac Sollei koncept
Proslava 30. rođendana bez krova: Mini Convertible Seaside Edition
Abarth je predstavio novu gamu i novu boju za 2023. godinu

Mazda MX-5 1. generacije

Na Sajmu automobila u Chicagu, 09.02.1989. godine, Mazda je javnosti prikazala MX-5, maleni roadster koji je, vrijeme će pokazati, postao instant hit! Napravljen poput klasičnog sportskog automobila sa stražnjim pogonom, ali s revolucionarnim rasporedom motora radi optimalnog rasporeda težine, ovaj je japanski roadster oživio tada gotovo izumrli segment automobila. Kompaktna i lagana Mazda MX-5 redefinirala je užitak vožnje s otvorenim krovom. Mazdini inženjeri su to postigli držeći se tradicionalne japanske filozofije Jinba-Ittai, koja na konja i jahača gleda kao na jednu cjelinu. Primijenjeno na Mazdu MX-5, vozač i roadster čine blisku vezu, pružajući ravnotežu, agilnost i lakoću. MX-5 je tijekom godina osvojio brojne nagrade i nagrade, koje i dalje dokazuju njegovu izvrsnost.

Mazda MX-5 2. generacije

Mazda MX-5 doživjela je kontinuirani razvoj kroz četiri generacije (“NA”, “NB”, “NC” i sada “ND” “). Trenutna iteracija modela MX-5 nastavlja pružati radost entuzijastima vožnje na otvorenom od 2016. godine s RF verzijom koja se odlikuje fastback dizajnom i sklopivim krovnim sustavom ‘tvrdog krova’ na električni pogon, uz mekani krov model roadster. Ukupna proizvodnja Mazde MX-5 u tvornici Ujina u Hirošimi upravo je dosegla rekordnih 1.256.745 jedinica. 533.301 (preko 40%) ukupne proizvodnje MX-5 prodano je u Sjevernoj Americi pod oznakom Mazda Miata, a slijedi Europa, gdje je prodano 391.503 Mazde MX-5. Na domaćem japanskom tržištu registrirano je 225.510 jedinica ovog sportskog automobila pod legendarnim imenom modela Mazda Roadster (prvo poznato kao Eunos Roadster).

Mazda MX-5 3. generacije

Na svoj 35. rođendan, MX-5 je doživjela ažuriranja prednjih i stražnjih svjetala, novi infotainment za poboljšanu povezanost i još koncentriranije Jinba-Ittai iskustvo vožnje. Novi ‘Track Mode’ pojačava osjećaj angažmana vozača u automobilu i radi u kombinaciji s Kinematic Posture Control System (KPC), koji pruža dodatnu stabilnost u vožnji u zavojima. Asimetrični diferencijal s ograničenim proklizavanjem sada dolazi kao standard na izvedbi sa 135 kW/184 KS, a ponuda motora također uključuje i 1,5-litreni Skyactiv-G snage 97 kW/132 KS.

Mazda MX-5 4. generacije

KOMENTARI