110 godina Suzukija: Pretvaranje tkanine u lim

110 godina Suzukija: Pretvaranje tkanine u lim

Hamamatsu je dio regije Enshu na zapadnom dijelu prefekture Shizouka. Tu je, na jednoj farmi, rođen Michio Suzuki, osnivač Suzukija. Počelo se s tkalačkim stanovima, preko bicikla s motorom se došlo do automobila…

Opel Corsa slavi 40. rođendan
Mazda kroz povijest, od 1931. do 2019.
Dok čekamo redizajnirani Clio, podsjetimo se malo njegove povijesti

Suzuki Loom Works iz 1909. godine

Enshu je regija bogata prirodnim bogatstvima i blage je klime. Ima dugu tradiciju proizvodnje pamuka i napredna je na području tekstilne industrije. Osim toga, Hamamatsu je grad poznat po monozukuri, japanskoj umjetnosti ručne izrade predmeta od Tenryu cedra. U takvom okruženju teško da je išta navodilo na proizvodnju automobila. Tako je Michio prvo radio kao drvosječa, a njegov gazda se počeo baviti izradom tkalačkih stanova.

Michio Suzuki je 1909. godine utemeljio marku Suzuki

Michio Suzuki je usvajao znanja i s navršenom 21 godinom odlučio se i sam baviti izradom strojeva za proizvodnju tkanina. Prije 110 godina Michio osniva Suzuki Loom Works. Svoj prvi tkalački stan poklonio je majci. Ubrzo se o njegovom proizvodu pročulo u okolnim selima i bio je zatrpan narudžbama. To je početak povijesti Suzukija, ali puno je godina prošlo do predstavljanja prvoga automobila.

Grad Hamamatsu je iz središta tekstilne industrije postao grad poznat po Suzukiju

Poslijeratna depresija uzrokovala je kaos u japanskoj ekonomiji. Sve se urušilo, tvrtke su bankrotirale, ali Suzuki Loom Works je prošao relativno dobro. Kompanija napreduje i 15. ožujka 1920. postaje Suzuki Loom Manufacturing Co.

Suzuki je u 30-im godinama 20. stoljeća nudio što konkurencija nije pa je 1932. osmislio tkalački stan za proizvodnju višebojne tkanine

Michio cijelo vrijeme sanja o novim poslovnim područjima nevezanim uz tkanine i tekstilnu industriju. Dugoočekivani prototip prvoga automobila završen je 1937. godine što koincidira s ulaskom Japana u 2. svjetski rat i Suzuki mora odustati od proizvodnje automobila.

Zbog početka 2. svjetskog rata Michio Suzuki je morao odustati od ideje proizvodnje automobila, ali…

Nakon rata japanska ekonomija je ponovno u rasulu. Suzukijeva tvornica je razrušena u zračnim napadima što je uzrokovalo egzistencijalnu krizu za nekoliko tisuća radnika. No, SAD koje su okupirale Japan u to vrijeme donose odluku o pokretanju i oživljavanju japanske tekstilne industrije. S rastom poslijeratne ekonomije intenzivira se radnički pokret i demokratske ideje.

Nakon savezničkih bombardiranja razrušeno je Suzukijevo sjedište i tvornica. Oporavku je pridonijela američka odluka o revitaliziranju tekstilne industrije

Štrajkovi su česti, proizvodnja pada i to je vrlo složena situacija za kompaniju koja traje do 1952. i predstavljanja prvoga Suzukijevoga motocikla.

Power Free je prvi Suzukijev motorizirani bicikl s motorom obujma 36 ccm. Predstavljen je 1952., a ideju je realizirao Shunzo Suzuki, tadašnji direktor kompanije. U Hamamatsuu pušu snažni sezonski vjetrovi koji otežavaju vožnju bicikla. Shunzo Suzuki je volio biciklom ići na pecanje, ali je mislio kako bi po vjetru to bilo lakše kad bi bicikl imao motor. Ideja je pretvorena u Power Free. Dozvola za vožnju mogla se jednostavno dobiti nakon kratkog tečaja što je pomoglo rekordnoj prodaji Power Freea.

Suzukijev motorizirani bicikl iz 1952. godine

Ubrzo je predstavljen novi, snažniji model i uvidjevši da posao ide u dobrom smjeru 1. lipnja 1954. mijenja se ime kompanije u Suzuki Motor Co., Ltd. Bilo je to prije nego je predstavljen prvi automobil, ali odluka o ponovnom pokretanju automobilske proizvodnje je oživjela 1. siječnja te godine.

Na krilima uspjeha prvog „motocikla“, krenulo se u razvoj novoga modela. Dobio je ime Diamond Free, prodaja je počela u ožujku 1953. Imao je motor obujma 60 ccm i 2KS što je bilo bolje od konkurencije

Suzuki Motor Co., Ltd iz 1954. godine

Na ostvarivanju Michiovog sna radila je ekipa od samo šest ljudi prosječne starosti 28 godina. Radili su danonoćno, problemi su se nizali jedan za drugim, ali u jesen 1954. prototip je bio gotov, dok u listopadu 1955. počinje prodaja prvog Suzukijevog automobila. Dobio je ime Suzulight.

1955. godine je u listopadu, nakon mnogo problema oko razvoja, u prodaju pušten prvi Suzukijev automobil – Suzulight

Između 300 prijedloga 1. listopada 1958. odabran je Suzukijev logo koji je ostao nepromijenjen skoro 60 godina

Prvu moto pobjedu, nakon mnogo problema, Suzuki je ostvario 8. lipnja 1962. u klasi 50 ccm

Jedna od glavnih današnjih Suzukijevih djelatnosti su izvanbrodski motori. Prvi je predstavljen 1965. godine

Autostrada del Sole je bio zahtjevan testni poligon za ispitivanje sposobnosti modela Suzuki Fronte SS. Vozilo se 750 km od Milana do Napulja, sredinom ljeta 1968., po autocesti bez brzinskih ograničenja. Do Rima se stiglo s prosječnom brzinom 125 km/h, a cijela ruta do Napulja sa 112,4 km/h. Vozili su Sir Stirling Moss i Mitsuo Ito, Suzukijev tvornički vozač i pobjednik na moto utrkama

Na izložbi Expo `70 u Osaki Suzuki je predstavio svoj prvi električni automobil temeljen na modelu Carry Van.

If only we could drive through unpaved forest roads to a place where no cars could go before… Ovo je bila misao vodilja Suzukijevih inženjera pri razvoju prve generacije legendarnog Jimnya. Prototip je vožen po stepenicama, nije zapeo u pijesku kao veći konkurenti i sa svojim 4×4 pogonom se pokazao vrlo sposobnim. Jimny (LJ10) je predstavljen 1970., u čast 50. godišnjice Suzukija

Suzuki RE-5 je predstavljen 1975. godine kao prvi motocikl s Wankel motorom. Zbog naftne krize i potrebe za štedljivim vozilima RE-5 je u prodaji ostao samo godinu dana

Alto je jedan od zaštitnih znakova japanske autoindustrije. Zahvaljujući inovativnim rješenjima i idejama bio je oko 20 % jeftiniji od konkurenata. Predstavljen je 1979. godine. Više od polovice kupaca bile su žene. U to vrijeme je transport automobila imao utjecaja na cijenu. Alto je bio prvi u Japanu koji se u cijeloj zemlji prodavao po istoj cijeni (470.000 yena)

Suzuki je auto na vodik predstavio početkom 1979. godine

Uspješni pregovori Suzukija i vlade Indije rezultirali su proizvodnjom Marutija 800. Proizvodnja je trajala od 1983. do 2014.

Suzuki GSX-R 750 je u travnju 1985. pobijedio na 24 sata Le Mansa.

Novo poglavlje Suzukijeve 4×4 knjige počinje 1988. s proizvodnjom Vitare, a pojam i tehnologija ALLGRIP su uvedeni 2016.

Predstavljanjem Vitare, 1988. godine, počinje novo Suzukijevo 4WD poglavlje. Vitaru prve generacije krasi uvjerljiv pogon na sve kotače, stilizirana karoserija i niska potrošnja goriva

U Europi poznata kao Vitara, u Sjevernoj Americi se prodavala kao Sidekick, a za domaće, japansko tržište odabrano je ime Escudo

 

Suzuki Motor Corporation iz 1990. godine

S motorom obujma 660 ccm i samo 700 kg mase Cappuccino, predstavljen 1991., bio je pravi zgoditak za ljubitelje dinamične vožnje. Auto je bio vrlo popularan u japanskoj mangi i animiranim filmovima

Mali automobili u Japanu su bili rezervirani za žene, ali Wagon R je bio namijenjen i muškarcima. Vrlo praktičan i inovativnog dizajna utemeljio je novi segment „mini wagon“. To je prvi Suzuki s titulom automobila godine

Nakon duljeg čekanja 2004. se pojavila prva generacija Swifta novoga doba i postala globalni hit

Na salonu u Ženevi 2005. predstavljen je aktualni slogan „Way of life”

KOMENTARI