Passat će uskoro dostići 30 milijuna proizvedenih primjeraka, što ga čini najuspješnijim automobilom srednje veličine u cijelom svijetu, a u međuvremenu će se u Ženevi početkom ožujka 2019. predstaviti redizajnirana osma generacija. Pretprodaja redizajniranog Passata kreće već u svibnju ove godine, ali će na cestama biti tek u rujnu 2019.
Dakle, glavna novost kod Passata neće biti novi izgled nego tehnologije koje će se ugrađivati. Travel Assist je naziv najveće novosti koju donosi, a svjetska premijera u Ženevi će debitirati i na limuzinskoj i na karavanskoj izvedbi. Bit će to prvi Volkswagen koji će moći djelomično samostalno voziti, i to pri brzini od 0 km/h pa do 210 km/h. Passat će koristiti novi IQ.Drive sustav, a imat će i kapacitivni upravljač koji će moći osjetiti dodir ruku vozača.
Sljedeća novost koju donosi novi VW Passat je Emergency Steering Assist koji će povećati sigurnost prilikom izvođenja manevara izbjegavanja tijekom intervencije kočenja. Još jedna novost u Passatu, a dolazi iz Touarega je IQ-Light, a radi se o LED matrix svjetlima koja doslovce pretvaraju noć u dan.
Tehnološki niz novosti u Passatu nastavlja App Connect odnosno sučelje za pametne telefone iPhone uz koje će se bežično povezivati na Apple CarPlay. MIB3 je modularna platforma sad već u trećoj generaciji, a u Passatu će dolaziti standardno sa SIM karticom. Bit će poboljšane usluge vezane uz navigaciju, streaming glazbe, internetski radio, glasovno upravljanje. Najavljuje se korištenje pametnih telefona za otključavanje Passata i pokretanje motora.
Inače, MIB3 je usko integriran s digitalnim kokpitom pa su digitalni instrumenti znatno unaprijeđeni u usporedbi s prethodnim sustavom Active Info Display. Poboljšan je kontrast, povećana je kvaliteta grafike. Tri različite konfiguracije zaslona sada se mogu prilagoditi pomoću samo jednog gumba na novom višenamjenskom upravljaču.
Plugin hibridna izvedba Passat GTE imat će veći doseg vožnje na struju, s jednim punjenjem – na 55 km prema WLTP mjerenju, a ukupna kombinirana snaga od 160 kW odnosno 218 KS. Ostale TSI i TDI izvedbe motora ispunjavaju zahtjeve Euro 6d-TEMP, a dizelski i benzinski Passati bit će opremljeni filtrom za čestice.
U međuvremenu, već su počele pripreme za sljedeću, devetu generaciju Passata (B9) koji se očekuje za dvije godine (2021. godine na Frankfurt auto salonu), a do tada će naglasak biti na tehnološkim novostima, unaprjeđenjima motora, stiže novi 1.5 TSI. Kalkulira se već s dimenzijama Passata B9, trebao bi za 5 cm biti duži te će narasti na 485 cm.
Na kraju spomenimo kako je Volkswagen u 2018. godini isporučio 6,24 milijuna vozila širom svijeta na oko 150 tržišta, a najbolje prodavani modeli su Golf, Tiguan, Jetta i Passat. Volkswagen automobile proizvodi na 50 lokacija u 14 zemalja, imaju 198.000 zaposlenih.
KOMENTARI