TEST Hyundai i30N 2.0 T-GDI 275 Performance

TEST Hyundai i30N 2.0 T-GDI 275 Performance

Može li obiteljski, kompaktni automobil biti i ultrasportski? Istovremeno i udoban, a da se svi za njim okreću? Testirali smo Hyundai i30N Performance

TEST Toyota Proace 2.0 D-4D 122 Comfort
Test: 2023 Renault Megane Conquest R.S. Line TCe 160 EDC
Test: Mazda CX-60 3.3 AT AWD Homura

Hyundai i30 u sportskom izdanju, ali ne samo u izvedbi s jako puno konjskih snaga nego i sa svim popratnim elementima koji jamče zabavnu vožnju, i na gradskoj prometnici, i izvan grada, ali i na stazi. S 275 KS snage izvučene iz 2-litrenog turbobenzinskog motora i30N u Performance izvedbi zabava je na kotačima. Klasični i30N dolazi u izvedbi s 250 KS, ali postoji i izvedba jača za 25 KS, za one koji traže još više. I dobit će još više jer uz izvedbu s 275 KS dolazi i dodatno ojačanje stražnjeg dijela vozila, za 1 inč veći kočioni diskovi, diferencijal s ograničenim proklizavanjem te 19-inčni aluminijski naplatci. Popis opreme koju i30N donosi je zaista podugačak, a ljubitelje telemetrije oduševit će cijeli set alata za praćenje performansi vozila.

Udobniji je od svih drugih sportskih automobila

Ako vas zanima kakav je ovjes Hyundaija i30N i razmišljate hoće li vam takav automobil biti udoban u svakodnevnoj vožnji s obitelji, odgovor je potvrdan. Odlična je mogućnost da sami podesimo većinu parametara u vožnji: mekši ili tvrđi ovjes, kontrolu diferencijala, upravljač… Uz N način vožnje sve postaje vrlo tvrdo, utegnuto i dinamično. Oduševljava mogućnost podešavanja mekanog ovjesa uz recimo sportski odziv motora i vrlo glasan zvuk iz dvije ispušne cijevi – pri nešto višim okretajima dolazi do rafalne pucnjave, kao da je vrijeme Božića i Nove godine. Događaju se prave male eksplozije koje odlično zvuče i privlače poglede i uši prolaznika. Svaka promjena stupnja prijenosa popraćena je međugasom pa nas i na taj način Hyundai podsjeća da sjedimo u nečemu vrlo posebnom. Odziv upravljača je vrlo direktan, a može mu se tvrdoća podešavati u tri stupnja. Jasno, u najtvrđoj opciji je pomalo naporno voziti se tako po gradu, ali za sportsku vožnju je odličan. Nismo i30N isprobali na stazi tako da nam je to ostala velika želja za budućnost. U svakom slučaju, automobil koji stotku hvata za 6,1 sekundi, a tako je i u stvarnosti, te nudi maksimalnu brzinu 250 km/h ne može podbaciti. Utegnut je, dinamičan, nudi odličan odziv i na aluminijskim nožnim komandama gasa i kočnice, ručni mjenjač sa šest stupnjeva je vrlo precizan, a mi bismo mu ipak dodali još malo tvrdoće. Ovjes savršeno drži zadanu putanju, nema gubitka kontrole.

Vozačima iza i30N odmah je jasno da se tu radi o nečemu posebnom

N donosi posebnost

Pastelno plava boja vozila uz crvene linije na dnu prednjeg i stražnjeg odbojnika, 19-inčni lakometalni naplatci s crvenim kočionim čeljustima s N oznakom pravi su mamac za poglede. I zbog toga je Hyundai i30N vrlo uočljiv prolaznicima koji se odreda okreću za automobilom, dolaze ga pogledati kako bi što bolje percipirali njegovu pojavu. Jasno, dvostruke ispušne cijevi mame druge vozače da i oni povećaju potrošnju goriva – naša je tijekom gradske vožnje u Eco načinu bila oko 10 litara, a pri sportskom može prijeći i 20 litara. U konačnici, prosjek cijelog testa koji uključuje i autocestu je 13 litara. Jasno, pri dužem testiranju prosjek potrošnje goriva bi još padao jer sigurno ne bismo toliko forsirali sportski način koji nas toliko mami. Ipak, mogućnost da se vozi s manje performansi uz glasniji zvuk smanjit će potrošnju goriva primjetno.

Hyundai i30N ima LED svjetla, dvozonsku klimu, upozorenje na opasnost od sudara s vozilom ispred, može sam zadržavati vozilo unutar vozne trake i tako nam olakšati duže vožnje. Početna cijena za Hyundai i30N je 232.990 kuna, dok i30N Performance košta 252.990. Iskreno, isplati se dati i dodatnih 20.000 kuna za još više gušta. A istovremeno, članovi obitelji neće biti nezadovoljni jer ćete ih voziti u solidno udobnom i prostranom kompaktnom vozilu, uz zabavni faktor kakav su do sada nudili samo najjači, a sad je u igru ravnopravno ušao i Hyundai. Inače, N u oznaci i30N označava stazu Nürburgring na kojoj je testiran, a razvijen je u globalnom Hyundaijevom razvojno-istraživačkom centru u Namyangu u Koreji.

S plavim tipkama na upravljaču mijenja se stil vožnje

 

 

KOMENTARI