
Što je to toliko privlačno u Dusteru? Pa mnogo toga što danas kupci traže, a u obzir treba uzeti i povoljnu cijenu, posebice za testni model, koji omogućuje jeftinu vožnju, a na poneku sitnicu ćete zaboraviti već nakon nekoliko dana druženja s ovim automobilom. Stoga ćemo odmah reći i cijenu testnog modela od 21.590 eura, u što je uključena i metalik boja, kao i prednja grijana sjedala. Da, ovo je jedan od jeftinijih automobila koje smo testirali u posljednjih godinu i više dana, no na prvi pogled to nikako ne bi mogli reći.

Naime, Dacia je napravila odličan posao s novim Dusterom koji izgleda moćno i robusno i do sada nismo čuli nikoga da je rekao kako mu se Duster ne sviđa, a ni ne izgleda jeftino. Sprijeda su uočljiva Y dnevna LED svjetla, masivan branik na koji se nastavljaju prilično debeli plastični obrubi koji dolaze napravljeni od plastike na kojoj se ne vidi ogrebotina, što će dodatno smanjiti trošak održavanja. Stražnji branik je isto tako masivan i sakriva ispušnu cijev. Tu je i sakrivena ručica stražnjih vratiju, no ona nije nimalo praktična za djecu koji je mogu teško dosegnuti i tako im je gotovo nemoguće samima otvoriti vrata. Zanimljivo je dizajniran i stražnji spojler, a ukupan dojam postižu i serijski dvobojni 17-inčni aluminijski naplatci.

A iako izgleda puno veće nego prethodna generacija, zanimljivo je vidjeti kako su jednako dugi, a novi je širi za 1 cm i viši za 3 cm. Zanimljiva je i činjenica kako je međuosovinski razmak kraći za 1 cm, no bez obzira na sve nabrojano, prostora u novom Dusteru je više nego prije. To treba zahvaliti i „napuhnutoj“ karoseriji, ali i inženjerima koji su prilagodili dizajn raznih komponenti kako bi se dobilo više prostora.

Unutrašnji dizajn je moderan, a središnji zaslon i komande klimatizacije su zakrenute prema vozaču. Sjedala su veća nego u prethodnoj generaciji, no i dalje bi voljeli da je sjedeća površina malo veća, no sada su i puno udobnija. Novi središnji naslon za ruke je također udoban i dovoljno mekan, a i većih je dimenzija nego prije, pa neće dolaziti do (pre)čestog laktarenja sa suvozačem.

Ispred vozača je trokraki upravljač s fizičkim tipkama, a instrumenti se prikazuju na zaslonu od 7 inča, koji dolazi u relativno jednostavnom dizajnu i nudi tri mogućnosti prikaza. Središnji multimedijski zaslon je dijagonale 10,1 inča i dolazi s relativno brzim softverom, a za pohvalu je što donosi podršku za bežično spajanje s Android Auto i Apple CarPlay uređajima. Upravljanje klimatizacijom je na odvojenim tipkama koje se nalaze ispod ventilacijskih otvora i koji daju odličnu povratnu informaciju u vidu klika, da znate koliko ste puta nešto pritisnuli. Jedino se grijanje sjedala vrši na zaslonu. Ispod toga se nalazi polica za koju ne znamo čemu služi jer iz nje stvari ispadaju kod kretanja. Tu je i dodatna polica za sitnice na koju je ugrađen svojevrstan nosač za mobitel. Naime proredi omogućuju okomito postavljanje mobitela, a gornji dio mobitela se naslanja na rub gornje police. Naravno, tu su i YouClip nosači pa možete postavljati svakakve dodatke na komadnoj ploči. A tu su i držači za čaše, kao i klasična ručica ručne kočnice. Volimo vidjeti klasičnu ručicu, no s njom je malo teže upravljati jer smeta naslon za ruke, pa smo je morali otpuštati tako da smo ruku morali spuštati prako suvozačevog sjedala.

Komandna ploča, kao i sve ostalo je napravljeno od tvrde plastike, no sve je dobro složeno pa nigdje ništa ne škripi ili ne cvili. A da ne prevladava sivilo ubačeni su plavi dijelovi na sjedala, ali i na obloge vratiju i ispred suvozača. Ne smijemo zaboraviti spomenuti kako i ova izvedba Dustera dolazi s posebnom tipkom koja s dva dodira isključuje sve sustave koji smetaju, a sve je samo jednom potrebno podesiti u izborniku.

Voljeli bi da je straga malo više prostora, jer će se ovdje moći dobro smjestiti samo djeca, dok će odraslima nedostajati prostora za koljena. Putnici straga dobivaju dva USB priključka za punjenje uređaja, malenu policu te još jedan YouClip nosač za dodatnu opremu. Ventilacijske otvore ipak ne možemo očekivati u ovom cjenovnom razredu.

Spremnik LPG-a se nalazi umjesto rezervnog kotača, a podnica nije podesiva po visini, tako da preklapanjem stražnjeg naslona ne dobivate ravnu površinu. No obujam prtljažnika je dobar. U osnovi zaprima 453 litre, dok se preklapanjem naslona dobiva obujam od 1545 litara. A za one kojima to nije dovoljno, uvijek je tu opcija za krovni prtljažnik, a nosači dolaze serijski.

Testni model je pogonio početni motor u ponudi koji već iz tvornice stiže s ugrađenim plinom, odnosno LPG-om, što znači i tvorničko jamstvo, ali i elegantniju unutrašnjost jer je tipka za prebacivanje vrste pogonskog goriva dizajna kao i ostale tipke, a prikaz razine spremnika, ali i prosječne potrošnje se prikazuje na putnom računalu. Trocilindrični motor je nešto glasniji u radu, a zanimljivo je da proizvodi dvije razine snage. Naime, dok vozite na benzin, snagu koju proizvodi je 67 kW/91 KS, dok odabirom plina snaga malo poraste na 74 kW/101 KS. Motor je uparen sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem koji je dobar, no zahtijeva česte izmjene brzina jer su poprilično zgusnute.

No ono što je najbolja stvar ovog modela je doseg od 1200 km, uz oba puna spremnika. I to vrijedi za našu prosječnu potrošnju, ne tvorničku. A ne zaboravite da punjenje benzinom i plinom neće oduzeti više od 10-ak minuta! Osim toga, uglavnom ćete puniti spremnik plina jer je tada i vožnja najjeftinija. Bez obzira na to što nam je prosječna potrošnja plina bila 9,9 litara, cijena 100 km ispada manje od 8 eura. Na benzin smo trošili 7,2 litre, što je trošak na 100 km gotovo 11 eura, ovisno gdje točite benzin.

Ljuljanje karoserije nije jako izraženo, no vidi se kako Duster nije napravljen za jurcanje, jer mu „nos“ voli pobjeći, a pritom je i glasniji. U gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti će biti tih, kao i na autocesti do brzine od 120 km/h, nakon koje se buka povećava, a ne preporučujemo vožnje puno iznad ograničenja jer je i buka motora, ali i vjetra visoka. Ovako motorizirani Duster je dušu dao za prosječnog vozača.

U posljednje vrijeme nam sve češće pristižu testni automobili s početka ponude, što je također dobro iskusiti, jer ipak većina kupaca kupuje takve modele, a ne izvedbe sa svom dostupnom opremom. Ovako opremljen i motorizirani Duster se svakako ne ističe, no služit će dobro svojim vlasnicima i pritom ih povoljno prevoziti s točke A na točku B. Možda dojam u kabini nije profinjen, no to Duster ni ne pokušava biti. Duster je ipak model koji se kupuje razumom, iako ima i onih koji ga kupuju sa srcem, posebice oni koji su već posjedovali prijašnje generacije Dustera.
| TEHNIČKI PODACI: | |
| Dimenzije (DxŠxV) | 4343 x 1813 x 1656 mm |
| Osovinski razmak | 2657 mm |
| Masa vozila/dopuštena nosivost | 1351 kg/ 414 kg |
| Veličina prtljažnika | 453/1545 litara |
| Vrsta motora/broj cilindara | Turbo benzinski + LPG/3 |
| Pogon | Prednji kotači |
| Mjenjač | Ručni, 6 stupnjeva |
| Snaga benzin/LPG | 67 kW/91 KS / 74 kW/101 KS |
| Okretni moment benzin/LPG | 160 Nm/170 Nm |
| Najveća brzina / Ubrzanje 0-100 km/h | 168 km/h / 14,0 s |
| Potrošnja (prosječna l/100 km) | 7,2 l benzin/9,9 l LPG |
| CO2 emisija | 148 g/km |
| Cijena | 21.590 eur |
| Oprema | 7-inčni zaslon instrumenata, 10,1-inčni multimedijski sustav, bežični Apple CarPlay i Android Auto, klima-uređaj, LED svjetla, senzor za kišu, stražnja kamera, tempomat, naslon za ruke sprijeda, 17-inčni aluminijski naplatci… |





















KOMENTARI