
Kako je već najavio s nekoliko koncepata, BMW je sada predstavio i prvi model iz generacije Neue Klasse, a ujedno se s njime može vidjeti i u kojem će smjeru ići dizajn novih modela. A ono što vizualno prvo vidimo su puno manji bubrezi, koji su bili često tema polemika, no sada bi fokus mogao biti prebačen na stražnja svjetla koja su poprilično velika, i po nama pomalo nezgrapna.

Linije su jednostavne, a novi svjetlosni potpis je lako uočljiv, a na fotografijama ne djeluje kako je iX3 dug 4782 mm. Širok je 1895 mm i visok 1635 mm, a sve to osigurava dobru prostranost u kabini, kao i prtljažnik od 520 litara, odnosno od 1750 litara s preklopljenim naslonima. Osim toga tu je i takozvani frunk, odnosno prtljažnik sprijeda od 58 litara, što je dovoljno za spremanje kablova. Aluminijski naplatci su pak dostupni u veličinama od 20, 21 i 22 inča.

Šesta generacija BMW eDrive tehnologije razvijena je za modele Neue Klasse i dolazi s 800 V tehnologijom. BMW iX3 50 xDrive pokreću dva elektromotora koji razvijaju ukupnu snagu od 345 kW/469 KS i pritom nude 645 Nm okretnog momenta, a to je dovoljno za ubrzanje od 0 do 100 km/h za 4,9 sekundi, dok je maksimalna brzina elektronski ograničena na 210 km/h.

Novi koncept visokonaponske baterije s cilindričnim ćelijama za Neue Klasse također postiže značajan napredak. Gustoća energije na razini ćelije je 20 posto veća nego kod BMW eDrive tehnologije pete generacije, a novi koncept također otvara put povećanju brzine punjenja od 30 posto. Cilindrične ćelije integrirane su izravno u visokonaponsku bateriju („cell to pack“), što koristi gustoći energije i isplativosti. Osim toga, visokonaponska baterija integrirana je u arhitekturu vozila kao strukturna komponenta kako bi se smanjila težina („pack to open body“). Visokonaponska baterija u BMW-u iX3 50 xDrive ima iskoristiv kapacitet od 108,7 kWh, što bi trebalo omogućiti doseg do 805 kilometara po WLTP-u. Osim toga, maksimalna brzina punjenja je 400 kW, ako uopće pronađete tako snažan punjač.

U unutrašnjosti dominira BMW Panoramic iDrive sustav koji kombinira panoramski zaslon na vjetrobranskom staklu, 3D head-up zaslon i multifunkcionalni upravljač, a BMW se posebno hvali kako je sve predodređeno vozaču. A kažu i kako su minimalistička sjedala izuzetno udobna na dugim putovanjima, no to tek treba isprobati.


KOMENTARI