Gotovo desetljeće nakon svjetske premijere, Nissan predstavlja novu izvedbu svoje jedinstvene tehnologije e-POWER. Nova generacija sustava temeljito je unaprijeđena kako bi se smanjila potrošnja goriva i emisije te kako bi se uglađenost podigla na višu razinu. Novi e-POWER još uspješnije olakšava prelazak s konvencionalnih motora na one bez emisija. Rad sustava e-POWER temelji se na jedinstvenom načelu koje kupcima donosi stvarne prednosti: benzinski motor služi isključivo za proizvodnju električne energije koja se prenosi električnom motoru za pokretanje kotača i, ako je potrebno, punjenje baterije. Za razliku od klasičnih hibrida, nema kompliciranih mjenjača ni spojki koji kombiniraju benzinski i električni pogon. Zahvaljujući tomu, odziv je trenutačan, baš kao u električnom vozilu. Tu je i regenerativni sustav kočenja kakav imaju električna vozila, a koji kinetičku energiju pretvara u električnu i zatim njome puni bateriju.
Novi e-POWER donosi ključna poboljšanja na svim razinama, pa je tako prosječna potrošnja po WLTP-u smanjena na 4,5 litara, a što bi omogućilo doseg i do 1200 km s jednim punjenjem spremnika goriva. Osim toga, smanjena je i emisija CO2 sa 116 g/km na 102 g/km. Sama dorada je omogućila i tišu vožnju, pa je tako buka u putničkom prostoru smanjena za 5,6 dB, a u načinu rada Sport je i povećana snaga za 10 kW/14 KS.
U srcu novog sustava e-POWER nalazi se novorazvijena modularna pogonska jedinica – kompaktan „5 u 1” sklop manje mase koji objedinjuje elektromotor, generator, inverter, reduktor i multiplikator. U kombinaciji s naprednijom kalibracijom motora i zvučnom izolacijom, taj sustav učinkovito smanjuje buku i vibracije pod opterećenjem. Iako su ključne komponente temeljito prerađene, snaga motora ostaje 150 kW, a baterija zadržava kapacitet od 2,1 kWh.
Riječ je o istoj konfiguraciji 1,5-litrenog trocilindričnog turbo motora kao i u prethodnoj generaciji, no motor je potpuno nov i sada posebno prilagođen sustavu e-POWER. Koristi Nissanovu vlastitu tehnologiju izgaranja STARC koja stabilizira izgaranje u cilindru kako bi se povećala toplinska učinkovitost, što u konačnici rezultira tišim i učinkovitijim radom motora pri nižim brzinama. Ugrađen je i novi, veći turbopunjač koji poboljšava učinkovitost i omogućuje smanjenje broja okretaja motora za 200 o/min tijekom vožnje autocestom, što je doprinijelo smanjenju ukupne razine buke.
Zbog drugih tehničkih unapređenja, tehnologija varijabilnog kompresijskog omjera iz prethodne generacije postala je suvišna te je stoga izbačena iz nove generacije. Dodatna učinkovitost postignuta je upotrebom motornog ulja 0W16 koje smanjuje unutarnje trenje. Osim toga kupci će cijeniti i nove servisne intervale koji su sada produljeni s 15.000 km na 20.000 km. Kao ukupan rezultat svih tih promjena, Qashqai opremljen novom generacijom tehnologije e-POWER postiže 16 % manju potrošnja goriva u stvarnim uvjetima i 14 % manju potrošnju na autocesti u odnosu na aktualnu generaciju. U teoriji, novi e-POWER s punim spremnikom trebao bi prijeći 1200 km, više nego mnogi klasični plug-in hibridi, i to bez povezivanja na električnu mrežu i čekanja da se napuni.
Mnoge vozače još uvijek muče pitanja punjenja, dosega, infrastrukture i usvajanja novih navika pri prelasku na 100 % električno vozilo. Tu nastupa e-POWER. Novi e-POWER s potpuno električnim pogonom spaja uglađenost i trenutačan odziv električnog motora s dosegom i praktičnošću vozila s motorom s unutarnjim izgaranjem, i to bez potrebe za priključivanjem na električnu mrežu. Iskustvo električne vožnje koje pruža lišeno je izazova i zabluda koje koje nerijetko prate prelazak na 100 % električna vozila.Budući da termički motor nikada izravno ne pokreće kotače, doživljaj vožnje po svemu je nalik 100 % električnom vozilu – bez mjenjača, bez gubitka snage i s minimalnom bukom motora pri malim brzinama. Za razliku od baterijskih električnih vozila, gorivo se može natočiti na bilo kojoj benzinskoj postaji.
Qashqai će postati bogatiji i za unaprijeđene povezane tehnologije, uključujući ugrađeni multimedijski sustav s ugrađenim Google uslugama kao što su Google Maps, Google Assistant i Play Store. Od novih značajki valja izdvojiti glasovno upravljanje uz pomoć Google Assistanta, pristup dodatnim aplikacijama u internetskoj trgovini Google Play, vremensku prognozu na zadanim odredištima i funkciju Nissan Trip Stories koja korisnicima omogućuje da jednostavno bilježe i dijele omiljena putovanja u aplikaciji NissanConnect Services.
Dodatna tehnološka poboljšanja donose i pametniju vožnju uz napredne funkcije sustava ProPILOT – uključujući nova sučelja za autonomnu vožnju u više prometnih traka, čija je svrha omogućiti preciznije praćenje prometa i bolju percepciju okruženja. Najnoviji Qashqai, opremljen naprednom tehnologijom e-POWER koja se proizvodi u Nissanovoj vrhunski opremljenoj tvornici u Sunderlandu u Ujedinjenoj Kraljevini, na europska tržišta stiže u rujnu 2025.
KOMENTARI